Superfurry skrev 2017-01-18 01:25:06 följande:
Hej tjejer! ligger sömnlös efter att ha gått upp för att kladda med Lutinus eftersom jag hade glömt att ta det innan sängdax!
Smurfen: Förresten angående äggkvalitet, ja alltså om man ska vara krass så kan det ju vara som Maran säger att 100% är kassa eller som du säger och din klinik påstod ca 70-75%. Men individuella skillnader så klart. Hur ska man veta det? Nu gör ni ju PGD så ni kan ju ta reda på det, men det fanns väl begränsningar på dessa tester med vill jag minans?.
Jag har ingen aning vad jag har. De gör denna spindletest på CFC men det kan ju vara genetiska fel på äggen som man inte kan se med denna metod och de kollar ju bara äggen. Vad med sambons spermier? De kan ju ha "splitt DNA" som jag läste om i en vetenskaplig artikel, alltså kromosomavvikelser, detta kan man ju inte se när man väljer en spermie att föra in i ägget med ISCI. Tydligen så är det så också så att efter de första dagarna så styrs delningen av ägget men efter den tredje dagen så tar embryot över, alltså både mannens och kvinnans så om det är något fel på någon av dessa (genetiska eller kromosom) så slutar ägget dela sig det är därför så många fina toppembryon inte fastnar... Ja gissa om jag har GOOGLAT igen haha..... kan INTE låta bli!!! Fast nu har jag smitatt sambon, han gnällde först nu sitter han också och ringer och skickar länkar till studier till mig... Inte meningen att förstöra honom också! :D :O ;)
Men man får försöka vara positiv och lite så som du säger om man nu har två fina per år så kanske man lyckas pricka denna fina i en omgång IVF? Håller med att det är dumt att stirrar sig blint på statistik och tänka på att man inte är en i en statistik utan en individ med egna förutsättningar. Men ack så svårt det är at inte låta påverkas av det!!
Maran: Ja alla pengar man lagt blir supervärda om man lyckas...!1 Eller som ovan sagt, får ungen bli rik och ta hand om sina föräldrar i ålderns höst ;)
Tycker att du inte ska vara så besviken (klart lite blir man man vill ju helst att det ska gå med egna ägg) men det känns som ni verkligen har gett det en chans och då kan man lite lugnare gå vidare! Någon gång ska du pluppa ut ett fint ägg tycker man? Kör ni hemmaförsök också mellan gångerna?
Det ska bli spännande att följa er när det är dags för eran behandling det är ju snart!
Ego: ja det går väl bra! Ingen mens i sikte. Sist så fick jag mens båda gångerna exakt tio dagar efter äggplock, idag har det gått tio dagar och ingen mens.. Men å andra sidan så tog jag ju ingen Lutinus sist då jag aldrig kom till ET, så det kan ju vara därför eftersom lutinus kan fördröja mensen. Sedan har jag varit yr, lite illamående, dragningar vid äggstockarna... Men allt detta kan ju ha med Lutinus att göra så jag försöker att inte hoppas för mycket, trots att jag egentligen hoppas hela tiden så klart. Men försöker hålla huvudet kallt :)
Testdag om 5 dagar!! :O :O
Testdag om fyra dagar nu då! Åh så spännande! Hoppas hoppas. Eller förresten du skrev inatt.
Jag tror på min klinik, eller vill ju iaf:), att det fortfarande finns ok ägg kvar.
Jo, stämmer, det är en liten felmarginal, men betoning på liten, att de tar ut en biopsi i fel ände av embryot, och så visar det sig sen att det var på andra sidan som kromosomfelet satt. Men sånt orkar jag inte tänka på nu...ska överleva sprutor först, och äggutag.
Åh fasiken, funkar det så med delning, men om det efter fem dagars odling fortfarande ser bra ut, då borde chanser vara bättre, för då ser man att ägg och spermier "funkar" bra ihop. Kan de göra blostocystodling på CFC?
Det borde ju alla kliniker göra i så fall, och sätta tillbaks det bästa. Nu luras de lite då, och får oss hoppas när de själva inte vet ju. Fattar ni hur jag tänker?
Jag har fått en del biverkningar av östrogenet, huvudvärk, seg, lite nere, och då detta klegg igår kväll. Men blir det inte värre så står jag ut.