Superfurry skrev 2016-12-14 20:14:33 följande:
Jag hade ÄL nu i helgen så det är för tidigt för att få en sån blödning som jag förstår. Sjuk störigt är det i alla fall och det fortsätter nu :(
oj, det var många val!!! Ja det låter klokt att kolla vad som ingår och se vad det hela i varje klinik landar på. Helt klart låter det som om dem som har gjort PGS längst har mer att koman med, men tänk Lettland har hunnit bli riktigt bra trots att de åar newbies i det?
I min klinik så fick man själv föreslå vilken hormon man ville ha, så det kanske dem också har? Kan du inte försöka hitåt en läkare som översätter medicinerna hemma? Eller översätter de inte lettiska/finska/ryska mediciner? Min gun översätter mina och de är danska.. Hmmm. Men du har säkert kollat upp det!
Varför hinner du inte på söndag? är det för att du måste resa dit? det går inte att ta prover/ultraljud hemma? Så med ande ord så kör Ryssland med korta metoden och de andra med långa?
Sorry att jag ställer mer frågor än ger dig råd! Men det är svårt detta så jag förstår din sits!!!
Lycka till med val!!
Ok det låter mindre bra. Men det är ingen blödning man kan få vid äl då? Ingen erfarenhet av det så kan tyvärr inte hjälpa dig...har du ringt gyn?
Nja det där med mediciner kan jag inte styra...de vet ju bäst, men fick svar från Finland idag att de använder Menopur mm så det verkar som jag kan använda dom där i alla fall. Lettland verkade det också så med. Ryssland lite osäkert än. Gick dina mediciner på högkostnadsskyddet då?
Fick nya priser från Finland igår, helt plötsligt var det ca 10000 kr dyrarae än läkaren jag fick svar från första gången jag mejlade. Så irriterande och ledsamt, för hade ev nästan bestämt oss för dom. Nu mejlade jag tillbaka till Finland med mer frågor, så får se vad de svarar...
Börjar fundera på om pgs är ett bra alternativ för oss, pga min ålder. På sätt och vis är det ju det, då det är mer kromosomfel nu. Men för att få bra resultat så bör man få ut fem blastocyter, varav ett bra då, och för de krävs nog flera ivf.
Så återigen har jag sneglat på Danmark! Din plus Storkkliniken! De verkar vara mer liberala i Danmark plus har mer hjälpmedel än Sverige. Undrar varför de tillåter ivf till 45, resultaten då verkar ju inte bra, men det kanske är individuellt. Hörde en professor på Youtube igår som sa att den äldsta ivf med egna ägg han hade behandlat var 47, och det gick vägen. Får prata med min sambo plus invänta mejlet från Finland.
Söndag hinns inte med, då vi måste haft ett möte antingen på plats eller Skype. En månad mer gör nog inget. Behöver nog smälta alla information också, blir lite mycket nu..hmm
Gör inget att du ställer frågor, det får mig att tänka ur annan synvinkel, så fråga på!