Superfurry skrev 2016-11-19 12:21:37 följande:
Ojdå! ja men klart du blir chockad. Hur kan den ha gått ner så snabbt? Antar att det går ner snabbt i vår ålder :(
Nej jag har inte kollat progesteron faktisk... Men jag tror att jag har bra värden då jag aldrig haft problem med spottings eller korta cyklar som många som har problem med låga halter av progesteron beskriver.. Men man vet aldrig!
Vad är nu poolaktion? :) är det samma som TSH och allt det där?
Kör du korta eller långa protokollet? Jag har kört långa första gång och korta andra...
Ja vad konstigt att hon skickar hem dig? Jag fick det faktisk kollat ganska så direkt av min gyn när jag gick till henne efter att vi försökt i ett och ett halvt år och det inte blev nåt.... Det var fritt passage där också! Man ska kolla efter myomer också, dessa kan göra att ägget har svårt att fästa i livmodern. Har du kolalt det?
Har inte haft problem med mycket, vi har fortfarande bra värden för min ålder. Sambon är 29 år (!) så honom brukar fertilitesläkarna inte ens bry sig om då han är så ung :/ kan ju vara nåt genetisk fel i spermierna och så det har vi inte kollat upp, bara kvaliteten. Men mina ägg får oftast skulden för att det inte blir nåt.. Trots bra poäng på dem när de får ut dem.... Vi träffades när jag var 36 och satte igång nästan direkt då vi visste att vi ville ha barn tillsammans och jag var ju inte purung.... :) ja så lite speciellt par är vi han så ung. Inget jag tanker på dock.... ;)
Vad ska du ha för hormoner? Ha det fint!
Ingen aning hur den gå ner så snabbt...eller om det var felmätt. Jag ska ta nytt sånt igen och kolla. Jag hade ju högt prolaktin i våras, eller haft det längre, ingen aning..vet inte om det spelat roll i sänkningen. Det är ett hormon som utsöndras från hypofysen, som kan hänga ihop med ökad stress. Detta med barn äter ju upp mig inifrån, så inte konstigt om mitt värde steg. Högt värde betyder ingen ägglossning. Det går medicineras men har gjort två provtagningar till i somras, och de var ok, men det går upp och ner hos alla. Inte samma som TSH, men hänger säkert ihop, hela kroppen hänger ju ihop på nåt sätt.
Jag kan ofta ha spottings innan mens, så progesteron ska jag kolla bl.a
Jag ska köra korta, med rätt hög dos Menopur.
Myom tror jag inte jag har...var på ul inför ivf, och hon såg jag såg fin ut " där nere".
Bara därför man får ut få ägg betyder inte det att de är kassa, men synd det inte tagit sig för er.
Unga killar är vä bra och ha i detta syftet. :)Mindre fel på kromosomer tror jag.
Menar du att det aldrig blivit en insättning av ägg? Jag är lite rädd det händer oss också, jag ska nämligen göra en provstimulering, och mognar inte de ägg de vill, får vi avbryta, och vi får tillbaks en del pengar. Fick ni tillbaks pengar då? Eller det var kanske via landstinget?