Superfurry skrev 2017-02-03 12:40:54 följande:
Hej!! Svarar nu eftersom jag mår bättre. Hua att vara magsjuk!! :O
Vad bra att blåsor växt till sig! :) hoppas hoppas på att det blir nån fin embryo utan konstiga kromosomer då!
Jag hade också problem med blåsor som växer för snabbt båda sista gångerna. Finns det egentligen någon protokoll som kan hindra detta? De v¨xte ju mer j¨mnt under den långa metoden, men de var färre. Kanske en kombo av långa och korta metoden. Det är väl det du gör nu Maran, eller tar jag fel? Var det meningen att du skulle ta orgalutran från början? Sorry för förvirrelse tror att jag fortfarande är svag efter tre dagars kräkande :O
Jessy: Ja alltså man blir manisk ja. Man googlar läser och grubblar jag tänkte också ta en paus efter den misslyckade försöket nu men kom på att det är rätt skönt att prata av sig här och fråga folk om saker också...
Smurfen: ja gött att ni tar kontakt med triangeln! Du är ingen tant och har bra värden! De kommer säkert på ett sätt att få fler blåsor! :)
Apropå äd så tänker jag lite som Maran, att eftersom barnet kommer att växa i mig så blir den närd av mitt blod oh vi delar blod, den växer i mig och dessutom kommer jag och sambon att ge den en uppväxt och våra värderingar ja tror att man glömmer att man lånade ägg för detta. Det blir vårt barn helt enkelt! Klart att drömmen hade varit (är) att man ska få ett biologisk barn, men om det inte går så får man ta till det närmaste... Men det är klart att man tänker på det mycket! Men vi ser fler fördelar än nackdelar.
Det lutar mer och mer åt att vi ger mina ägg tre försök till och att vi nu kommer att köra på det som funkat bäst för oss. Men jag är orolig för att blåsor igen ska växa så snabbt så att andra små inte hinner ifatt. Jag hoppas att triangeln har en lösning på det eller förslag...
Hej! Bra att du är bättre! Själv tillhör jag högst sannolikt de 15 procent ca som är "immuna" och blir i princip aldrig magsjuk, gudskelov! Ingen vinterkräksjuka, ingen maginfluensa... så skönt. Matförgiftad har jag blivit en gång dock, vilket helvete det var! Ryyyys!
Ja, alltså det är en variant av kort protokoll för det är nästan samma tidsmässigt (tror jag?), börjar CD1 m Synarela, sen Puregon dag 5-6 (slutar spraya då) osv. Och ÄP when ready liksom, dag 18 sist men nu blir det nog lite tidigare. Hur ser vanliga korta ut? Synarela har den effekten att den "eldar på" produktion av FSH, östrogen etc, till slut blir det för mycket produktion och då reagerar kroppen genom att istället bromsa rejält = nedreglering = långa. Men, m mitt protokoll slutar man spraya innan kroppen hinner bromsa, så i detta fall utnyttjar man den första effekten = flare protocol. Sagt det förut o säger det igen: läkemedel är ju bara hur coola som helst!
Ok, ni ger det ev några chanser till, kul! Tror faktiskt att man måste VETA att man är klar. Om inte ekonomi osv stoppar alltså. Känner mig så lugn o säker i mitt beslut om ÄD, stor skillnad mot planerandet o grubblandet tidigare. Så jag tror att det är bra om ni försöker igen!
Hoppas den dumma cystan håller sig lugn!
Smurfen, min man är också så, har märkt att det funkar bättre om jag lägger fram alternativen mer kortfattat, "jag tycker att vi gör så här, för att..... Vi kan även göra så här, men det tycker jag är sämre för att.... Är det ok att vi går på mitt alternativ?" Typ så.
Han vill inte sätta sig in i detaljer, så då tar jag över det helt enkelt. Välja klinik t ex, inte så viktigt för honom så länge det är rimlig resväg o priser. Jag grottar nere i djungeln och han är en typisk helikopter! Men såklart måste man vara överens om de viktigaste besluten! Göra eller inte göra liksom.
Så, vi lyckades faktiskt hitta en lördagsöppen klinik med en ledig tid imorgon, puh!!! Så imorgon kväll gissar jag att Riga har besked så vi kan boka resa. Hurra hurra!