ivf / äd 2016/ 2017?
Hej på er alla!
Här tuffar det på, ömsom glad, ömsom orolig.. Måste bli av med den där orobiten snart hoppas jag. Men det är lite svårare än jag trodde trots att magen faktiskt växer och syns, är snart i v19. Har slutat med alla mediciner förutom progesteron Crinone 1/dag. Plus att jag tar Apotek Hjärtats gravid tillskott (tycker de funkar bra eftersom man tar 1 morgon och 1 kväll så det blir inte så 'starkt' med tillskott på en gång). Dessutom tar jag 1/4 Albyl Minor efter att jag slutat med mina Fragminsprutor. Jag tar det på inrådan av min akupunktör och det var också hon som tyckte att jag skulle ta just 1/4-del. (En väns mamma är pensionerad barnmorska och hon höll med!)
Vi har fått NIPT - alla värden normala! Vi kan se vad för kön Pyret har men vi har faktiskt bestämt att vi ska vänta till vi har babyshower/dadchelor party och själva kolla dagen innan och sen berättar vi för alla på festen (I know, I know - lite 'amerikanskt'.. ! Kliar lite i fingrarna dock..
Undrande
Nu har du ju haft insätt!! Längtar efter att höra dina goda nyheter! Låter bra med 12 på dag 2 så hoppas nu att det gått riktigt bra!
Smurfen
Du undrade tidigare varför jag tog Fragmin och inte Trombyl. Jag har aldrig haft problem med propp eller högt blodtryck, snarare tvärt om. Jag tror att Fragminet ingår i AvaPeters behandling mest för att säkra upp att detta inte ska vara något problem. Jag har högt blodtryck i familjen men med tanke på mitt låga så tror jag inte att historiken spelat någon roll då jag endast tog Fragmin de första 12 veckorna!
Jag tar också 1/4 Albyl Minor nu och har fått det rekommenderat av min akupunktör samt av en pensionerad barnmorska!
Förstår att det känns jobbigt och känner verkligen igen de där tankarna om att man kanske själv vet.. Men ibland måste man bara försöka ändå. För att stilla sitt sinne. Jag ångrar egenligen inte någon av våra 6 IVF:er men det är klart, i backspegeln så kände jag ju på mig att det inte skulle gå, iaf under de sista 2, och framför allt den allra sista, då var det mer min man som så gärna hoppades men jag visste i princip redan (så den sista hade jag nog kunnat skippa om beslutet varit helt upp till mig - men de andra 5 behövde jag definitivt för att komma till min insikt!).
Maran
Vilken resa du varit med om! Låter helt fantastiskt!
Tycker att ditt tänk att odla blastos isället för 3-dagars låter väldigt bra! Och vad gäller simmarna, min man har ju fragmentering (inte infertil men inte heller så långt ifrån) och med ett ungt ägg istället för mina ägg så har det ju fungerat! Håller verkligen alla tummar och tår! Det kommer gå bra!
Cakh
Jag hoppas innerligt att det är bättre idag och att de rosa flytningarna försvunnit. Har du tagit gravtest ännu? Hoppas att allt är bra och att du kommer med positiva besked!
Superfurry
Oj, ja det svaret blev man ju inte så klok på. Inte direkt en push i någon riktning, så jobbigt! Och svårt val. Hur långt är det kvar till du ska börja med sprayen om du börjar?
Kramar till alla!