• Jessy01

ivf / äd 2016/ 2017?

Smurfen....det verkar ju vara tvärtom att mens tidigt=sent klimakterie....inte säker men läst det på många ställen....sen är det väl klart individuellt......
    Bad= ej bra alls....det sa kliniken jag går på att det är ett big nono....bastu är ok då man svettas ut men i bad går det ju inte att svettas....blir överhettat. Min kille blev också sur först men visade honom broschyren från kliniken där det står. Sen kan det ju vara så att när din kille har normala så kanske det inte spelar lika stor roll...

• Jessy01

Men nej Smurfen det får ju bara inte hända! De borde vetat kan man tycka! Stackars dig...dagar blir ju till år i samband med IVF....men hoppas hoppas att det var meningen med att börja i mars! Jag inbillar mig att det är lättare att bli gravid framåt när det närmar sig våren och förhoppningsvis är lite plusgrader! Jsg vet konstig tanke men det känns så. Sänder lite kramar iallafall och hoppas att du mår lite lite bättre imorgon.

• Jessy01

Hmmm....läste nu i tråden ang. artikeln och ICSI....har inte hunnit läsa den än men om jag förstår det rätt är det så att om det  går fel vid just ICSI så beror det ofta på mannens spermier!!? Ska läsa den själv vid tillfälle....

• Jessy01

Cindy hej välkommen och hoppas det går vägen med Blasto!!

Varit lite frånvarande...lite depp...PMS av bara h...vete. Men nu mens kommit och det känns bättre Börjar mars den 23 ca...ska nu ta en kur med Doxyferm och flagyl....inte för att jag har ngt men bara för att ifall det hjälper...känns som man köper allt nu för tiden man läser....

Furry hahaha skrattade gott åt dina ej levande i skolan
    Och yes dusch är ok även bastu då kan huden andas!

Nu glömde jag av men Smurfen skulle du vänta till April pga flytt?
    Blir det IVF Nordic?

Maran spännande!

Förlåt om jag inte kommer ihåg att svara på ngt!

Kram kram!

• Jessy01

God morgon tjejer!

Smurfen- jag tar det mot inget alls Jag gör det utifall jag har ngt, läst för många trådar här inne och på många ställen utomlands har de det som rutin att ge antibiotika för att "göra rent" innan insättning. Gjort denna kur förut innan IVF vilket då gick bra därför kör jag med samma igen. Doxyferm är mot ex. bakteriell vaginos även mot klamydia etc. även en del annat men som kanske är ointressant i sammanhanget. Flagyl mot en del andra bakterier i underlivet som man kan ha utan att veta om det. Jag kör på

• Jessy01

Undrande sökande- ja visst är det superfrusterande att man måste göra så mycket detektivarbete själv!

• Jessy01

Ah nej Superfurry!!

Bra du ska börja med Levaxin! Jag hade själv 4,5 när jag började och fick ner det på två månader....enl. min fertilitetsläkare så är det jätteviktigt att få ner det. Det är det absolut enda han bryr sig om...det och AMH....resten säger han ang. prover att det går upp och ner och att man definitivt kan bli gravid iallafall.

Skickar massa kramar och hoppas det klarnar snart om ni ska gå vidare m ÄD eller ngra försök till. Jäkla ovisshet!

• Jessy01

Förresten ngn som vet vad prolaktin ska ligga på i fertilitetssyfte? Vågar inte lita på referensvärdet som är upp till 425....

• Jessy01

Undrade sökande- njaaa vet inte men tog det och det låg då på 806, för högt men tog om det då jag tagit det på morgonen och ingen frukost dessutom stressad. Tog det ca 5 dagar efter och hade då 204...tog det 12 denna dag. Detta gjorde jag för ca 1 månad sedan. Är 204 ok? Eller ska jag gå på det högre värdet jag tog under fel förutsättningar? Tror jag blir galen snart av allt

Furry- hoppas du känner dig lite bättre med allt! En sak när du tar levaxin som du säkert vet...ta det inte tillsammans med järn eller mjölkprodukter. Vänta ngra h med att ta det annars försämras upptaget av l-m

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?