• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-06-21 11:56:05 följande:

Får jag fråga dig, mitt orakel, om jag borde kolla hcg igen (t ex imorgon, tre dagar sen sist) för att se att det är OK eller ska jag bara släppa det och invänta VUL om 2 v? Jag har gjort två st hcg-prov senaste veckan.

Nu lägger jag mig i, ha ha, men tyckte själv det var skönt att kolla hcg några ggr till. Beror väl på hur mkt "kontroll" du vill ha. Helt upp till dig. Kram!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-21 14:37:14 följande:

Nu har jag bestämt mig: det blir inget nytt hcg-prov i närtid, inte heller något VUL för att kolla varför jag har värk i ena sidan, såvida inte det skulle förvärras. Det kan vara lite överstimulerade äggstockar alt en växande livmoder, hälsade Falun, som bara råder till att ta det lugnt. Och så får det bli. Snart Medelhavet, hoppas grodden trivs i värmen o saltvattnet. Kram

Ok, är nog lika bra så du lan släppa liiite kontroll under semestern. Ha det super!!!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-22 19:43:24 följande:

Fast innan jag hoppar på planet imorgon kommer jag ta mitt sista CB test, jag vill gärna se att det slår om till 3+.... imorgon är jag på ruvardag 20 och fem dagar efter att jag hade 379 i hcg. Det måste väl ha slagit över då....

Nej, det måste det inte... du har nog glömt men mitt hcg var ju uppe i 14000 innan det slog över till 3+, helt värdelöst! Men visst KAN det absolut slå över. Hcg > 2000 har jag för mig att det ska vara. Hur du än gör, ha en toppenvecka!!!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-24 08:27:36 följande:

Tog ett test imorse, på ruvardag 21 (23 dagar efter ÄP) och det visade fortfarande 2-3... Försöker att inte tänka en massa nu. Jag vill bara inte att mina symptom ska tyda på ännu en ofostrig graviditet el MF :-/ Provar igen om några dagar....

Var det en vecka sedan den visade 2-3?
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-24 08:27:36 följande:

Tog ett test imorse, på ruvardag 21 (23 dagar efter ÄP) och det visade fortfarande 2-3... Försöker att inte tänka en massa nu. Jag vill bara inte att mina symptom ska tyda på ännu en ofostrig graviditet el MF :-/ Provar igen om några dagar....

Tror bara att du är för otålig, det är ju precis 3 veckor nu? De där testen är som sagt INTE känsliga alls, så vänta nu i MINST 3-4 dagar innan du testar igen. Och hör sen.
  • Maran73

Ha ha, orakel vette sjutton, är väl mer så att vi varit "med" i svängen ett tag? Tyvärr, får man väl säga... Och otålighet har vi nog gemensamt allihopa, jääääklar vad påfrestande det är! Gaaah!

Det är iaf spännande som sjutton, Shrigley och sjuan!!!

• Maran73
    shrigley skrev 2017-06-25 12:10:54 följande:

Japp, spännande var ordet. Man undrar ju så hur det ska gå. Analyserar varenda grej. Jag har ganska ont i magen/buken, i båda sidorna, undrar om det kan vara lite överstimulerade äggstockar som är ömma (?). Jag körde ju på med maxdos Gonal (450) i typ två veckor. Det spänner o ömmar när jag sträcker ut mig i sängen, ibland när jag ska vända mig om eller reser mig hastigt upp ur sängen. Då blir det som ett knivhugg i sidan. I övrigt känner jag inte av det. Så länge det inte blir värre avvaktar jag. Vad tror ni? Idag v 5+3.

Hmmm... sådär kan jag känna nu, från/runt livmodern, men är ju i v 14 och då växer det ganska mkt. Tidig växtvärk eller äggstockarna bör det väl vara? Säkert normalt hur som helst, allt som är konstigt verkar ju normalt!
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-25 17:07:36 följande:

Hm, tror inte växtvärk (som jag tror är mer diffus o molande?) utan känns som vassa plötsliga stick/hugg, ungefär som håll, kan även stråla ut i ländryggen lite efteråt. Hm.

Beats me, den där "molvärken" som alla pratar om har jag aldrig känt... först nu det börjar kännas som sagt och då mer som du beskriver. Rätt säker på att det är "växtvärk" jag har då det började för 1-2 veckor sedan, och strax efter insåg vi att livmodern faktiskt började synas.
  • Maran73
    shrigley skrev 2017-06-25 17:47:17 följande:

Men är det som håll, typ plötsligt hugg och att du måste stå still o slappna av tills det går över? Jag har en gång upplevt en graviditet t o m v 11 (som slutade i MF) o det var nånting helt annat. Kändes bara då som en växande clementin o sen apelsin mellan benen..! ????

Ja, typ, lite mer "skärande" eller "stickande" än håll skulle jag nog säga, håll upplever jag mer som kramp. Det går över väldigt fort dock, och jag ligger/sitter stilla liksom automatiskt tills det går över. Gör inte jätteont, blir inte sätskilt orolig över det. Sen har jag lite lätt krampartade spänningar över livmodern också, "huggen" känns mer som att de kommer fr ligament nära ljumskarna dvs mer åt sidorna till.
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?