• UndrandeSökare

ivf / äd 2016/ 2017?

Jessy- Får du hjärtklappning av pred ? Då måste du sluta med det ! Jag råkade ut för samma sak. Jag tål inte pred, så då skrev Dr D i Aten istället ut Medrol åt mig. Det tål jag mycket bättre. Jag tar Medrol 4mg 2 tabl på morgonen. Prata med din läkare !

• UndrandeSökare

Jessy- Jag har testat med både 5, 10 och 15mg pred.

T om 5mg gav mig hjärtklappning.

Går du hos Dr D?

Annars kontakta din läkare så kommer han ge dig ett nedtrappningsschema.

Men börja med att kontakta din läkare direkt idag och berätta om hjärtklappningen och fråga vad din läkare vill att du ska göra.

• UndrandeSökare

Maran- Din koordinator Katarina verkar inte vara alls att lite på Detta är ju inte första gången hon gör bort sig. Veronika gör inte såna tabbar. Du ville ju inte veta könet, då ska hon ju inte sen gå och avslöja det och sen försöka bortförklara allt med att säga att det blir det andra könet.

Min bästa kompis råkade ut för samma sak, de ville inte veta men barnmorskan avslöjade trots att de hade bett att inte få veta.

• UndrandeSökare

Maran- Du kan må sämre för att detta är ÄD också.

Det gjorde jag. Jag mådde mycket sämre denna gång än alla de 5 tidigare med egna ägg.

• UndrandeSökare

Maran-Många män kan bara producera ett kön på alla spermier, det har jag sett många gånger tidigare. Ena grannen har bara döttrar och andra har bara söner. Inte mer med det. Men folk verkar ofta så besvikna när de får flera barn av samma kön. Ånej, en fjärde av samma sort typ ! Jag tycker de borde vara glada att de kan få några barn överhuvudtaget ! Det finns folk som aldrig ens lyckas bli gravida eller bara får missfall. Så var nöjd oavsett vilket kön det blev, det blev ju ett barn iallafall. Jag tycker att det är att lyxklaga.

• UndrandeSökare

Cindy22- Har du fått testa några stödmediciner vid dina försök? Som Trombyl och prednisolon? Om inte, så fråga din läkare om det inför nästa försök föreslår jag. Trombyl minskar risken för proppar och prednisolon lugnar immunförsvaret och ökar chansen att ägget fäster.

• UndrandeSökare

Shrigley - Hör av dig till din klinik och berätta hur ont du har föreslår jag ! Det låter ju inte alls bra att du har så ont och att smärtan strålar ut.

Jag har hört om några kvinnor som fått utomhavandeskap (embryot fäste i äggledaren) och de fick mycket ont, men tror inte det började göra ont så tidigt som rd4 i de fallen.

I vilket fall som helst, kontakta din klinik och hör vad de säger. Kanske kontakta gyn för undersökning om smärtan inte släpper?

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?