• UndrandeSökare

ivf / äd 2016/ 2017?

Maran73 skrev 2017-05-09 09:04:22 följande:
    Jo, Humira känner jag till men Neupogen är lite efter min tid. Är ju byråkrat nu så hänger inte riktigt med i det allra senaste. Nä, Humira är inte direkt ngt första linjen-preparat... Neupogen kan jag inte alls förstå att man använder, HIV- och Cancerpatienter behöver ju BOOSTA sitt immunförsvar vilket Neupogen hjälper till med... men det är säkert ngt jag missat.

Hur som helst, intressant att se vad de säger! Kram
    Hos immunpatienter finns både de som har upprepade missfall samt de som aldrig plussar. Dvs immunförsvaret är för starkt och stöter bort alla embryon,
    så de kan inte ens fästa. Då blir det bara minus. Tror man använder Neupogen och Humira i dessa fall.

Hos patienter med upprepade missfall är immunförsvaret felaktigt men det tillåter åtminstone att embryot fäster, men inte mer och sen blir det missfall.
    Om inte Intralipider funkar i detta fall kan man använda IVIG istället men Dr D sysslar inte med det för det är en blodprodukt. Googla på IVIG så hittar du mer info.

För bästa info köp och läs denna bok "Is your body babyfriendly av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren i USA som började behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet.
    Boken finns på Bokus och Adlibris för 200kr.
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-09 10:57:58 följande:
    Vad trist! Men du planerar iaf att försöka igen som jag förstår det?
    Inte med Dr Ds hjälp, eftersom hans behandling inte funkar på mig.

Har kontaktat kliniken Serum i Aten också (större konkurrerande klinik) och förklarade min situation och frågade vad de föreslår.
    De föreslår GCSF dagliga injektioner or IVIG. Googla så får du veta mer.

• UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-09 13:13:07 följande:
    Ah, ok! Då kanske det finns mer hjälp att få. Håller alla tummar jag har att det ska lösa sig.
    Inte säker på det. Har du googlat så du vet vad jag pratar om?
    Dessa behandlingar kan ge svåra biverkningar.

IVIG är en blodprodukt och jag är inte sugen på att injicera andra människors blod i mig.
    www.fass.se/LIF/substance&substanceId=IDE4POH7UBGWKVERT1

GCSF är tex Neupogen.
    www.fass.se/LIF/product&specId=&nplId=20010629000231

Plus att Serum håller på med hysto och HÖGA doser penicillin/antibiotika
    under LÅNG tid.
  • UndrandeSökare
    Maran73 skrev 2017-05-09 14:47:59 följande:
    Nej, det har jag inte hunnit med. Och var väl egentligen mest nyfiken på om du öht hade några alternativ som du övervägde. Men förstår, det låter inte särskilt lockande... Grekland är ju värsta antibiotika boven i Europa! Inte förvånad...
    Enda 3 realistiska alternativen just nu är:

1. Prata med en av läkarna på Serum och höra om de har något vettigt att komma med för mig.

2. Köra min egen version av Dr Ds behandling och börja med alla mediciner samma dag jag plussar. Gjorde så 2016 och då såg allt bra ut, normalstort foster, normal hinnsäck, normaltjock slemhinna men inga hjärtslag. Troligen pgr av dåliga spermier, eftersom AvaRiga upptäckte det i sitt spermatest sen 2017.
    Vet ju hur jag ska sköta medicinerna och hans blodprover på egen hand.
    Enda problemet är att jag måste göra insättning i normal cykel för att det ska funka och då krävs fler ultraljud och är inte säker på att AvaRiga har bra koll på när embryona ska sättas in i normal cykel.

ÄL+5 dagar verkar de inte lyssna på.
    De verkar köra efter sin egen metod. Sätter de in embryona försent så kommer det inte funka av den anledningen. Hos IvfRiga verkar se sätta in embryona 5 dagar innan mens i naturlig cykel och det är försent.

3. Ge upp och strunta i fler försök.

Vi får se hur det blir.
  • UndrandeSökare

Shrigley - Verkligen jättetråkigt att höra om dina problem. Det finns mer och bättre hjälp att få utomlands än i Sverige, om du orkar kämpa vidare så kan jag tipsa om klinikerna Life clinic och Serum i Aten.

Ta hand om dig nu !

• UndrandeSökare

Shrigley - Man kan sätta in befruktade ägg även om man inte har fungerande menscykel längre tex om man kommit i tidigt klimakterium. Man få då p-pller av en gyn för att få en mensblödning - sen kör man !

Flera i Aten tråden gör så vid ÄD utomlands.

• UndrandeSökare

Smurfen - Denna gång tog jag allt utom IL-dropp. Jag hoppade det denna gången för det är ett jäkla meck med alla blodprover och droppsättning och resor till Göteborg för varje dropp. Hade hoppats på att klara mg utan det. Men det är tydligt att jag behöver IL iallafall. Så det blir det nästa gång.

Jag använde alla mediciner och IL -dropp vid förra graviditeten 2016, och då såg allt perfekt ut på vul, normalstort embryo, hinnsäck, slemhinna etc men inga hjärtslag. Nu vet vi att inga hjärtslag var troligen på grund av dålig sperma (eftersom AvaRiga upptäckte det på sitt dna framenationstest). Kanske dåligt ägg också? Men nu har jag ju normala embryon i frysen, så

då är ju det problemet fixat.

Jajamensan du kan ta prednisolon i naturlig cykel !

Det gjorde jag under Dr Ds behandling.

Min mencykel är 30dagar. Min ordination var att börja med prednisonlon 5mg tabletter på cd7, 2tabletter på morgonen (dvs 2x5mg=10m) Sen cd17 skulle jag öka till 15mg (10mg på morgonen och 5mg på eftermiddagen.)

Vid graviditet fortsätter man med kortisonet.

Men vid mens så trappar man ner gradvis halvera dosen var 3e dag och sen sluta. Sen börja om igen

nästa cd 7.

Synd att du missade samtalet - hoppas du får veta allt imorgon.

Du får glädjas åt att du känner mig nu istället !

Så fråga på om du har frågor.

Om du tror att immunförsvaret är ditt problem så finns bästa hjälpen i Aten. Life clinic och Serum finns i Aten, de är duktiga.

• UndrandeSökare

Shrigley - Efter du fått ordning på din cykel (eller använt p-piller för att få en blödning )så kan man ju ta upp frysta ägg, tina upp dem, befrukta dem med din makes/sambos sperma (alt. donators sperma) och odla vidare till blastos (femdagars) och sen sätta in ett eller två i dig och frysa resten för framtida försök.

• UndrandeSökare

Superfurry - Har pratat med Dr D och Serum och båda verkar anse att det var mitt knäppa immunförsvar som orakade detta. Så nästa gång i höst blir det mer mediciner.

• UndrandeSökare

Flisan - Skriver du på datorn och vill klistra in någons inlägg, så bara klicka på citera- länken i det meddelandet.

Annars gör som jag skriv bara personens nick först, sen talstreck och sen meddelandet.

Mitt problem är att jag lätt blir gravid men alltid missfall. Blir 6e gången nu. De första 4gångerna naturligt var utan några mediciner.

Sen hittade jag Atentråden här på Familjeliv för de som endera aldrig får plus eller upprepade missfall.

Du kan läsa mer i tråden" Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

Tyvärr tror svenska läkare inte att kvinnans immunförsvar kan orsaka infertilitet, men utomlands vet de bättre. Vid min utredning i Aten visade det sig att jag har en blodkoaguleringssjukdom som ger proppar i moderkakan och fostret dör av syrebrist.

Detta hade inte upptäckts vid den svenska missfallsutredningen (där hitade de inga fel för de tog för få prover) samt att jag har fel på mitt immunförsvar (nk-celler). Man behandlas då med trombyl, fragminsprutor, kortisontabletter och Intralipiddropp regelbundet (tas intravenöst, genom infart som sätts av sjuksköterska). Du får gärna fråga om du vill veta mer om behandlingen. Ha det bra !

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?