ivf / äd 2016/ 2017?
Hej sommardagar/Annika! Trevligt höra ifrån dig igen.
Ok, då går vi som sagt på samma klinik. Var det svårt för dig att få ivf där? På mig var de lite tveksamma, då mitt amh störtdykt på 10 månader, så vi ska göra provstimulering. Men det kan ju komma bra ägg även av få ägg :)
De ska väl göra en sån pgs studie på Carlanderska, men vi uppfyller nog inte kriterierna tror jag. Jaså England säger du, nån klinik du kan rekommendera? Läste om en 42 årig kvinna som gjort pgs i Bryssel som blev gravid. Ska höra med akupunktören, om hon tycker det är ok jag ger ut hennes namn.
Jag har också fått dessa tankar. Vi hade ju som jag har nämnt en kris efter sista försöket och jag var så nere att jag missade att sambon också var väldigt nere. Han skulle liksom hela tiden vara den starka och trösta och själv mådde han ganska dåligt. Man ska inte glömma männen i det hela. Vi gör ju det största jobbet, men deras sorg är nog densamma. Men då pratade vi faktisk om hur mycket pengar vi skulle lägga på det hela och hur mycket av oss själva och vårt förhållande vi var redo att offra... Vi kom väl inte till nån lösning egentligen utan tänkte mest: ja det tar vi OM det sista försöket också går åt pipsvängen. Man får nog ändå förberedda sig på att det kanske inte går och vad gör man då? Hade lite i tankarna att flytta utomlands till nåt varmt land för att jobba och bara glömma det hela och njuta av livet utan barn.... Ja vi får se! Men vi är inte helt främmande till ÄD faktisk...
Nej de har faktisk inte julstängt, det är en av deras sälj-pitch "inga köer och aldrig stängt" eller ja de har stängt på söndagar men öppet över jul och nyår :) usch så svårt... Kan inte bestämma. På ett sätt hade det varit skönt at starta nu, men om det går dåligt och äggen inte delar sig/blir befruktade eller jag inte får ut några mogna ägg, så kommer hela julen att vara förstörd :/ Sätter vi igång till januari borde vi starta med sprutor ca 24-26 december och då ska man fara till Köpenhamn mitt i julfirandet... Hmmmm.... Vad göra?
Ha en fin kväll!
Jo det är lätt glömma männen i detta..min sambo är ju lite inställd på att förbli barnlös, men nu kanske hans hopp tänds lite. Han är lite den tysta typen, som inte pratar om känslor, så han tänker nog mer på detta än jag vet.
Jag är tror jag , inte heller främmande för äd, tänkt en del att det måste vara mina gener, men kanske är det inte det viktigaste, jag får ju i så fall bära barnet, bara det känns bra. Kostar ju en del förstås.
Ja, mitt i julen kanske inte är det roligaste, sen får vi inte glömma att vi inte blir yngre, så ju snabbare vi gör det, desto större chanser. Vet iofs inte om en månad hit och dit spelar roll...