Maran73 skrev 2017-01-26 20:40:35 följande:
Hallå alla!
Smurfen, va??? Inte öka dosen och inte byta protokoll??? Har nog läst tusen trådar om IVF vid det här laget (ok, överdrift kanske men många är det) och det verkar väl vara standardåtgärden om det inte verkar "ta"? Jag menar, så länge man inte blir överstimulerad (och så är ju inte fallet vad det verkar) kan det ju knappast skada att öka iaf lite grann, typ 50 enheter? Han verkar... väldigt rigid? Ja ja, förhoppningsvis har det tagit fart på måndag! Jag tror att de är väldigt svåra att se när de är så små, att man måste ha mycket rutin, och om din BM var lite ovan så kan hon säkert ha missat några! Jag hade 11 först (sprutdag 4, 6-7 mm), UL nr två såg han 9 st som sedan visade sig vara 10 st vid ÄP då en gömde sig. Så även de lite större kan de alltså missa! Antar att nr 11 helt enkelt "skrumpnade ihop" och absorberades/återbildades.
Ingen orsak, Furry! Bra att det känns lite bättre också! Vanlig gyn tog infektonsproverna, eftersom jag tror mer på kromosomfel så frågade jag inte så mkt utan mer lät henne hållas... Förstås bra att utesluta inf förstås. Inte min vanliga gyn då (han hade semester) och han har inte sagt ngt om antibiotika. Fast jag har ju aldrig kommit t ET heller å andra sidan. Gällande sort så vet ju läkarna vilka bakterier/parasiter etc som måste "avdödas" och så länge de biter på dem så kan man nog använda lite olika. Din variant låter bra Jessy! Är förtjust i doxycyklin av ngn anledning...
Min klinik har enl uppgift bra erfarenheter av mitt protokoll hos äldre kvinnor, så därför får jag gå på det. Och ja, det funkade ju kvantitetsmässigt sist iaf!
Hallå där,
Nä jag vet , inte högre dos, eller byte av preparat, han skrev "finns inga studier att de skulle hjälpa", men också såklart läst miljoner trådar där de ändrar dosen. Han skrev" med ditt amh 1.1 och 12 blåsor trodde jag diu skulle svara på behandling".
Kan det vara så att i oktober förra året hade jag ett skumt värde på 0.6 i amh, och då ficka jag ju 450 i Menopur, att jag skulle ta det. Men denna läkaren har nog utgått från det HAN har sett, alltså amh 1.1 plus 12 blåsor, eller vad tror ni? Eller är det så att jag har jättekasst amh och därför inte svarar? Åh blir galen!
Jag funderar snart ihjäl mig ang mitt ul, då bm inte såg folliklar alls på vänster sida, alltså, kan de tillbakabildas??
Jag har mejlat dom om att jag vill ha en persons utlåtande till på måndag, el tom komma in idag på extra koll, men inget svar. De är lite sega på och svara ibland! Jag skrev det är VIKTIGT då hela behandlingen beror på det.
I övrigt känner jag nada i äggstockregionen, jag som ville vara en uppblåst anka vid det här laget! Fortsätter modfällt ta sprutor kanske till ingen nytta.
Fått svar att allt verkar ok med att ha tagit sprutor rätt i alla fall.
Mår apdåligt av detta, vill bara gömma mig under en sten.
Hoppas allt är väl med alla
tack för att ni finns