• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Superfurry skrev 2017-04-18 18:31:50 följande:

Hallå! Ja ok, så bra att ni "typ" kommit iordning i huset då. Vad kul med hus! vi drömmer också om det men det går inte ekonomisk nu dessvärre...

Att tempa eller inte det är frågan! haha, jag har fått in vanan nu och om jag missar så blir jag lite ledsen för då vet jag inte hut det ligger till med cykeln. Men man kan missa någon dag utan att det gör något! JA jag och sambon pratade om det idag senast, att där är ju folk som inte ens lyckas med äd. Usch :( det vill jag inte heller tänka på! Nej det går ju inte att jag reser till honom haha, jag ska ju jobba jag med! Fast under sommarlovet är jag ledig så kanske jag kan resa till honom ja!!

Ego: idag hade jag o sambon en snack igen. Det är så trist att man inte är rik som ett troll för att om vi varit det så hade vi inte tvekat att göra fler försök. MEn som det ser ut nu så måste vi vänta. Så vi bestämde oss för att köra clomid/letrozol och försöka naturligt. Nu ska jag bara få min gyn med på noterna. Om det inte lir nåt (dessvärre är jag inte hoppfull) så blir det äd i sep-okt då har vi hunnit spara ihop några slantar och kan låna resten av mina päron. Så det blir inga fler IVF/ICSI för oss. Kan hända att vi lider Marans råd om att göra ett sista försök med egna (om vi har råd)  och om  det inte går så göra äd i samma klinik och det blir nog Invimed i Polen, tror vi.

Så där är vi nu

Undrande: vi skulle få svar om två veckor vilket blir imorgon ,men man kanske får räkna med några dagar till då det varit påskledighet.

Maran: vad trist med spottings!! Det vill man verkligen inte ha nu :O hoppas det slutar!

Kram tjejer

Hej Furry!

Ja fy faan, ekonomi... vette sjutton hur vi hade haft råd utan mannens arv efter en mkt nära släkting... inte alls om vi hade varit hänvisade till mitt, i princip obefintliga, sparkonto! Låna antar jag... Tänker att det kanske är smartare att göra som ni tänker, att lägga pengarna på det som ger störst chans! Även om det är tufft (innan man väl satt igång för då tycks de flesta känna att det var helt rätt beslut, jag själv inräknad!) att gå över t ÄD.

Min röst på alt 2 var nog mer otålighet än ett råd egentligen, känner mig ju nästan lika engagerad i era behandlingar o resultat som mina egna! Nu nu nu liksom. Har du ngn gång fått bekräftelse genom t ex UL att du har ordentlig ÄL? Bara nyfiken. Vette sjutton hur man ser att en kvinna HAR haft/har ÄL, förutom att man ser blåsor men de kan ju vara tomma tänker jag... Jaja. Hur som helst, värt att prova hormonbeh!

Inte haft mer spottings, det var heller inte färskt blod utan mer som lite brunaktigt slem.. Rätt säker på att det är pga svamp o irritation. Hoppas iaf det!

Mer ego: imorgon är det dags att trava iväg till labb och lämna blod! Vet inte hur lång tid det tar att få svar sedan men hoppas på besked till fredag! Har även tänkt göra hemmatest fredag morgon... även om det kan vara för tidigt för ett säkert svar med urintest. Kan hur som helst inte hålla mig längre än t fredag!

SÅ nervös!!!!!!!!!!!!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-19 08:45:24 följande:

Maran - Imorgon torsd 20 april hade du testdag eller hur ? Gick det bra att boka blodhcgtest på Werlabs?

Om du inte gjort det än, så använd gärna nån av rabattkoderna "LCHF" eller Fertilitetsguiden"" så bli det billigare. Det kan finnas rabattkoder som ger ännu bättre rabatt också om du söker på nätet.

Hej!!! Tack det gick jättebra!! Använde din kod, som gällde även om det stod att den var gammal (var jag nu läste det?...). Japp, kolla mitt inlägg här ovan ang testplanerna. Som sagt vääääääldigt nervöst...

Och tack för tips ang irritationen! Det är ju alltid svårt att säga säkert om ett tillstånd beror på ett läkemedel eller om det skulle ha uppstått iaf, men man prövar ju (om möjligt) att sätta ut läkemedlet f att se om det då sker en förbättring. Det har det gjort i mitt fall (har inte satt ut men ändrat till oral adm) då det redan har blivit mycket mycket bättre, jätteskönt! Hade inte ngn irritation innan Utrogestan, så det är tyvärr det jag sätter mina pengar på. OM jag behöver fortsätta m progesteron så planerar jag att pröva vaginalt igen när svampen är färdigbehandlad, kommer det tillbaka så kanske jag blir tvungen att byta preparat (t Lutinus, som ju tyvärr har svamp i underlivet som en mindre vanlig biverkan, verkar vara själva progesteronet som orsakar det) eller fortsätta ta oralt. Vi får se vad som händer!

Hur känner du dig??? Symtom? När var VUL nu igen?
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-04-19 22:04:14 följande:

Hej Maran! Känner precis som dig, att man bryr sig om hur det går för er andra och engagerar sig mycket. Är så glad för er som valde äd det har ju gått kanon för er! Nu hoppas vi att det blir en liten böna också. Det kommer säkert att gå superfint!!! 

Ja jag har mät faktisk... de mäter väl nån hormon och ser ifall man har haft det? De gjorde det på mig när jag gick på Pergotime och jag hade haft äl. Vi funderar än på om vi ska köra ett försök. JAg är nöjd med vårt beslut, men jag känner att jag vill ge mina egna ägg en sista chans. Om detta inte fungerar så ska vi leva loppan och inte bry oss om bebisverkstaden alls utan bara leva och så ge oss på ett försök med äd i slutet av året. Så tänker jag, har inte presenterat detta för sambon än. Tänker att det gör jag när vi fått reda på hans resultat. De ringde aldrig idag så vi får se om de gör det imorgon!

Håller tummarna såååååå för dig imorgon Maran! Skriv direkt när du vet! :D

Kram

Tack! Håll tårna också!

Jaha men då så, bara att köra på m hormoner då! Eller? Är inte riktigt med, vad funderar ni på än? Hormoner (Pergo typ) eller ett till IVF? Var det fragmentationstest ni gjorde? Var i så fall? Skriv så fort ni får svar!! Spanish Inquisition...

Smurfen, hur går det, börjat spruta än?? Hur känns det? Spännande!

Nej, nu måste jag in i duschen, sen iväg till labb (herregud testdag redan, tiden kröp ju fram nyss!!). Ha en bra torsdag!!
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-04-20 08:57:59 följande:

Hej! Håller tummar, tår och ber till alla verkliga och overkliga gudar!! Och karman :D

förstår att du är förvirrad med mina upp och ner vad göra och inte göra som ändras från dag till dag! Detta är vad jag har planerat, sambon har inte fått säga sitt då, då han inte ens vet att jag tänker detta :)

Att vi kör ett försök nu snart och om det går åt pipsvängen så njuter vi i ca ett halvår utan att försöka och bara vilar oss och sen efter det gör vi äd :) under tiden försöker vi så klart naturligt, men absolut inte lika stressigt som nu. Utan bara tar det som det kommer. Jag har kollat och tydligen får man försök mycker billigare hos CFC (den kliniken vi gick på innan) om man redan varit patient hos dem. Vi var ju inte så glada över deras löpande band-behandlingar, men ja man sparar typ 8-9000 danskar om vi gör det hos dem igen.... Så man får kanske bara tänka på det positiva med dem: de fick ju jobbet gjort och de ar billiga att prova fler metoder och de har denna spindelapparat.

så där är vi nu! Blev du klokare? :) 

Hur har det gått för dig idag Maran?

Smurfen hur går det för dig, startat med sprutorna än, var du nedreglerad? Och Jessy long time! Skriv lite :)

Nu ska jag jobba lite! Mer trött efter påskledigheten haha. Varit igång hela påsken i princip.....

:)

Jag är med. Låter klokt tycker jag! En variant av alternativ två!

Var ju bara ett blodprov så det var raskt överstökat. Nu vänta på resultat.... gaaaaah!
  • Maran73

HJÄÄÄÄÄÄLP, PROVSVAREN HAR REDAN KOMMIT!!!!!!! Fick sms nyss om att jag kan logga in och titta! JAG VÅGAR INTE! Fast jag vill!! Men d e inte läge just nu, aaaaaaaaaaaaah! Iiiiiiiiiihhhhhh!

Det är ju helt STÖRT detta, man är ju som en hare på speed! Ok, lugn och fin, jag tittar om ett par timmar, återkommer!

• Maran73

Tack alla fina!!! <3

Känns förstås alldeles underbart! Och lite overkligt.

Undrande, ja supersmidigt! Ska kolla igen på måndag tänkte jag. Svamp är ju en mindre vanlig biverkan, och det är ju sannolikt bara en mindre del av patientgruppen som skriver om just biverkningar på internet t ex, så det finns säkert "olyckssystrar" därute. Ja ja, det går ju att ta U oralt så får köra på det så länge, bett koordinatorn skicka mer idag.

Furry, än så länge lite ömmande bröst bara och trött, men det har varit mycket känslor o dålig sömn pga detta så än så länge ung som vanligt skulle jag säga. Testdag är testdag tänker jag, oavsett testmetod. Det är iaf blodprov som gäller på kliniken.

• Maran73

Hej på er!

Furry, GAAAH! Jäkla människor att vara sega med resultatet....!!! Hur lång tid skulle det ta sa de, och hur länge har ni väntat? Var tog ni det? Tjaaa kliniken är förstås positiva och jag är ju gravid, men de säger också att HCG ska stiga osv. De är en liten aning försiktiga i sitt gratulerande liksom.

Undrande: jodå, det blev ett fint plus. Inte jättestarkt men inte svagt heller, lite svagare än det horisontella strecket.

Ska ta nytt HCG på måndag, håll tummarna att det stigit som det ska är ni snälla! Nojig förstås... man har ju haft lite bakslag på den här fronten, plus som blir minus är VERKLIGEN det värsta som finns!!!!

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-22 16:06:35 följande:

Maran - Har du varit gravid nån gång tidigare? Eller var detta första plusset någonsin för din del?

Superfurry - Ring dem på måndag tycker jag ! Brev kan ju komma bort i posten och kliniker kan också glömma bort patenter ibland eller brev blir liggande utan att hamna i brevlådan ! Hoppas ni får ert spermaresultat snart.

Hallå där. Nej jag har en (i princip ) vuxen son på snart 19, sedan har jag haft två missfall runt v 6-7, ganska tätt, sista f ungefär ett år sedan. Så detta blir fjärde plusset då. Hoppas det håller i sig som sagt. Själv då, har spec mödravården hört av sig? När var VUL nu igen?
  • Maran73

Hallå hallå! Tog ett nytt hemmatest imorse för att jämföra, och det är ett mkt starkt och fint plus nu, teststrecket starkare än kontrollstrecket. So far so good! Nytt blodprov imorgon. Ha en bra söndag!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?