ivf / äd 2016/ 2017?
lovar! immorrn kl 13 ska det kanske ske... borde sova!
lovar! immorrn kl 13 ska det kanske ske... borde sova!
Hej!
Allt gick bra, eller.. jag vet inte. Det gick bra ur själva "återförande"-aspekten, men kontakten med läkaren kändes hemsk och jag sitter här nu helt förkrossad över hur jag blivit behandlad. Orkar inte riktigt gå in i det försöker söva min enda unga och vill inte bryta ihop mer än jag redan har.
Men ja, den är inne nu iaf. Vi får väl se vad som händer.
Ha det bra alla, nu drar vi till Afrika på bröllopsresa! Får se om jag hittar nät någonstans annars hörs vi om några veckor. Kraaaam!
Hej alla! En kort hälsning från Zanzibar, vi har haft en helt underbar resa!! Sett SÅ mkt djur och natur, nu är det strand/poolhäng som gäller ett par dagar till, sen bär det hemåt igen på fredag. Berättar mer sen, nätet här är sååå trögt. Bebisfabrik: tog nedreglerande spruta på flygplatsen där vi mellanlandade, undrar vad folk trodde... Mensen blev ett par dagar sen, vilket var nervöst! Tänk om planen skiter sig liksom. Kom iaf igår så nu efter frukost börjar jag med Progynon 1 x 2, ändrat fr 1 x 3 av ngn anledning. Jaja. Fått besked att de kan använda mannens spermier! Tydligen var de inte tillräckligt dåliga då de skrev "with ICSI we can ignore this". Hurra! Så vi tuffar på! Ha det så bra, hörs mer i Svedala! Kram.
Hej tjejer! Är på ruvardag 4 nu och tar lutinus 3 ggr om dagen.....ingen höjdare kan jag säga men står lätt ut med det så att det lilla ägget mår bra och fäster fint :) Ni andra som använt lutinus har ni haft mensliknande smärtor? Jag har börjat få det mer och mer.
Kram på er alla.
Maran - Låter bra att du har det bra på semestern !
Konstigt att du bara fick dosering på Progynon 1st 2 gånger per dag?
Alla andra jag läst om har tagit 1x3 gånger per dag.
Ego: Jag har mätt slemhinnan för några dagar sen, Veronika hade räknat med runt 6mm sa hon innan. Jag hade 12.22mm !!! Så jag fick mycket väl godkänt på det ! Idag blir det äggplock, så ser fram emot att få höra hur många ägg det blev Sen väntar odling till blastos, PGS, Embryo Glue och insättning !
Ser fram emot att bli ruvare nu !
Lycka till alla i tråden !
Maran- Jag håller med Pyret, hör genast av dig till AvaRiga och fråga ang. Progynon doseringen, så du inte bara ska ta det i 2 dagar och sen öka !
Kommer man inte upp i minst 7mm så blir det ingen insättning enligt kliniken.
Vore ju mycket trist om det skulle bli så
Har du bokat in nästa Vul nu enligt din behandlingsplan?
Om man inte har minst 6mm då, så måste man börja med 400mg E-vitamin,
plus 100mg Östrogenplåster, plus höja Progynondosen till 4 tabletter per dag, samt boka in ett nytt vul och mäta slemhinnan igen och rapportera in resultatet, enligt koordinatorn Veronika.
Jag är glad att jag slapp det i alla fall
Lycka till alla i tråden !
Jo, har ett Prel datum för nästa UL, men då mensen blev lite sen så kanske jag ska vänta en aning, mejlar om det när jag kommer hem. Min gyn har drop in så tider är inget problem.
Tror även att vi använder dubbla den normala doseringen av Lutinus/Utrogestan.
2st 3gånger per dag vill AvaRiga att man ska ta.
Det "normala" i Sverige är väl 1 st 3 gånger per dag.
Ego: Det går framåt här ! Har fått besked från min koordinator
att donatorn fick ut 13 mogna ägg och att 12 blivit befruktade.
Nu ska de odlas till blastos och göras PGS.
Insättning blir 28/3. Spännande !