ivf / äd 2016/ 2017?
Hej på er! SÅ lättad, allt tycks vara helt ok därinne! Läkaren såg ngt som KAN vara en liten spricka vid livmodertappen, plus lite gammalt/torkat blod men inget annat konstigt. Kan vara därifrån men även bero på alla hormoner sa hon... irriterade slemhinnor? Och, vi såg ett litet hjärta!!! <3 SÅ häftigt! <3 Och en fin hinnsäck som mätte exakt på dagen som den borde vara (v 5+6), och gulekropp. Allt annat, livmoder, äggstockar etc såg bra ut, HCG nääästan dubblerats som det ska, var iaf helt ok. Och alla värden ok, inga infektioner el så. Nu rasa isäng, helt slut... KRAM
Bra att undersökningen igår gick bra för dig !
Hoppas du får mer svar nästa vecka när du får prata med läkaren.
Har du funderat på vad du vill göra härnäst? försöka igen med
egna ägg eller dags att välja ÄD?
Ego: Jag satte ju in 2 färska embryon, normala kromosommässigt enligt PGS, och 25/4 var hcg 51.700 och 2/5 var hcg 85.200. Men gjorde vul idag 4/5 och det fanns inte 2 hinnsäckar utan bara en, och inget foster, alltså fosterlös graviditet
- Trots PGS ! Så kan det tydligen också gå. Ska maila kliniken nu och vänta på svar från dem imorgon. Sen blir det troligen att sluta med mediciner och vänta på blödning.
Så nu tar jag semester över sommaren och låter min kropp via från medicinerna, och nästa försök blir troligen i höst.
Ha det bra i sommarvärmen !
Maran så bra att allt var bra med lilla bönan men synd att bli så uppskrämd av blödande! Tror de att detta kan vara anledningen till alla spottings ? (sorry är som sagt lite tidspressat så jag hann bara skumma igenom). Men vad underbart att se ett hjärta! Grattis till det och hoppas att allt fortsätter sin lilla gång utan fler såna incidenter!!
Smurfen min kära vän. Jag förstår så väl den känslan av hopplöshet som du har. Jag har varit där två ggr. Finns inga ord jag kan säga för att trösta efter att man fått det samtalet :'( KAn bara säga att: det behöver inte betyda något, många som får många ägg får inget befruktat. Tyckte det var konstigt att de inte sa något alls om varför, till oss sa dem det. Eller ja dem vet ju inte varför, men de vet om ägget var mogen. Sa dem inte det? Steget till äd är kanske inte så långt nu? Det är klart att det är en stor sorg att man inte får bli genetisk mor till ett barn, men du får bli mamma... En massa styrkekramar till dig min vän!!
Och så Undrande. Vad hände där? Jag som trodde att du nu bara skulle gå hela vägen till bf utan några större problem. Min vän vilken sorg... Hur tänker ni gå vidare? Ni gör väl ett försök till? Men som jag har förstått så ger ett bra PGS resultat större chans att det blir en graviditet men att den ändå inte var helt hundra? Usch vännen, blir så ledsen för eran skull! En massa styrkekramar till dig med!!!
Hoppas att det blir fler bra besked här i tråden snart, detta var ju supertrist :(
En massa kramar till alla kämpande tjejer ge aldrig upp!!!
Flisan välkommen till tråden!
Nu ska jag halsa det sista kaffet och cykla ner och möta mina teammates och springa toughest. Håll tummarna för att jag inte bryter ett ben eller nåt!
Kram kram igen alla fina!