ivf / äd 2016/ 2017?
Smurfen - Hoppas det går bättre vid nästa försök oavsett vilken väg ni väljer.
Jag känner igen det där med mycket funderingar hit och dit, det är alltid svårt att veta vad som är bästa valet innan man väljer.
Använder svenska fertilitetskliniker sig av Pgs också?
Det verkar inte som att sperma dna fragmetationstestet som används ofta utomlands är så vanligt i Sverige. Jag hörde att Mamö skulle ha det men när jag ringde dit sa de att de inte gjorde det, inte heller i Stockholm gjorde de detta test sa de, så därför fick vi åka till Riga och göra det.Synd att Sverige är långt efter i fertilitetsvården jämfört med andra länder.
Undrande: i Malmö på RMC gör dem den som heter DFI index, är det inte samma som fragmentation? JAg trodde att det var samma! :) Vi tänkte göra det på sambon så fort han kan få lite ledigt och följa med dit. Han har haft svårt att få ledigt när de har öppet där...
Tack för ditt svar, och även till dig Undrande sökare, ni har koll på detta ser jag. Är inte där vid äd än, men kommer kanske dit, och då är det bra veta.
Vet inte min eller sambons blodgrupper men det tas väl reda på antar jag.
Undrande sökare; Vi gjorde ju ett misslyckat ivf försök i januari då jag inte svarade bra på Menopuren, och fick avbryta. Vi skulle gjort PGS om det blivit något. Nu står jag och vacklar mellan vanlig ivf här i Sverige, eller ett nytt försök med PGS, men det blir ju så mycket dyrare med resor, sprutor mm. Kanske skulle göra ett försök här och se utfallet, misslyckas vi igen så är det väl tyvärr så att jag inte får fram ägg trots bra hormonvärden. Men lyckas vi här, alltså får fram ägg, så kanske vi kan göra en omgång i utlandet med PGS.
Ja, det är sååå mycket funderingar hela tiden.
Så kul att även ni sätter igång nu, Undrande sökare!
Maran: hört nåt om lilla embryot?
Pyret: grattis till graviditeten! Hoppas att det går bra på kommande UL :)