• KochJ

Min son sade att han blivit pussad utav förskolelärare

Hej!
    Som rubriken lyder.

Jag har en 2 1/2 åring hemma som pratar hyffsat bra men inte klarspråk.
    Jag sade till honom att jag varit och träffat hans förskolelärare kvällen innan och att han sagt att han är en glad kille. Då säger min son att "namnet på förskoleläraren" pussat "mi". Mi = Jag. 

Hur ska jag gå till väga? Ska jag ifrågasätta läraren rakt ut? Saken är den att min son är ny på denna förskola och kan enbart hans namn. Jag har ingen aning om det finns något barn i samma grupp som heter samma som honom. Eller ska jag prata med hans chef om detta först? Vad tycker ni? Tacksam för snabba svar. 

• Svar på tråden Min son sade att han blivit pussad utav förskolelärare
  • Jennie med ie

Frågade du din son var förskolläraren pussat honom? Var på kroppen alltså. Det är t ex en väldigt stor skillnad mellan en puss på handen om man fått ont (typ som när man blåser på det onda) och på att pussa på munnen t ex. Frågade du hur han pussade, bad du honom visa? Tänker om han egentligen just blåste... men att sonen blandade ihop det med en puss. Kanske var det en slängpuss?

• Frontline

Min son är 4½ och blir pussad på kinden/handen eller vart som av dom på förskolan och det är för att dom gillar honom och han bryr sig inte ett dugg för han är deras charmtroll..
    Jag bryr mig inte heller då jag vet att han har det så jäkla bra...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • viseversa

Oj du tänker riva upp värsta grejen för en puss? Jag förstår att du kanske tycker det inte känns okej med pussar på munnen eller på andra intima områden. Då hade jag också reagerat. Men en puss på huvudet,kinden eller handen tex är väl inte hela världen. Mina barns pedagoger kan pussa barnen på pannan eller huvudet ibland. Tycker bara det är gulligt att dom tycker om barnen.

• modsey

Eh ok men varför reagerade du på det?

• Ztella

På våran fsk är dom också "nära" barnen, en puss på handen osv när dom är ledsna till exempel, för mig känns det bra och veta att fröknarna "tar" i mitt barn, kramar, klappar och tröstar när han är ledsen till exempel.

• Anonym (Mama)

Fråga mera om saken.Skulle jag har gjort.Pussar passar inte på förskola.

• Frontline
    Anonym (Mama) skrev 2016-10-27 11:58:05 följande:
    För att?
  • modsey
    Anonym (Mama) skrev 2016-10-27 11:58:05 följande:

Pussar passar om barn vill bli pussade!
  • Anonym (Mama)
    modsey skrev 2016-10-27 12:02:49 följande:

Pussar passar om barn vill bli pussade!

Tänk på hygien och smittor.Barnen har förmodligen en familj som ger pussar.
  • Frontline
    Anonym (Mama) skrev 2016-10-27 12:04:27 följande:
    Tänk på hygien och smittor.Barnen har förmodligen en familj som ger pussar.
    Ok har 3 barn som har fått både pussar och kramar på förskolan och vi har inte sämre hygien för det, snarare tvärtom vi är sällan sjuka heller..
Svar på tråden Min son sade att han blivit pussad utav förskolelärare