Inlägg från: Nellie1975 |Visa alla inlägg
  • Nellie1975

Någon som ätit/äter SSRI och är gravid??

Hej på er!

Vi står inför ett stressande beslut huvuvida jag ska börja äta SSRI eller ej. Vi försöker bli gravida och är oroliga att SSRI skulle kunna skada ett embryo om vi skulle bli gravida.

Skulle vara jättetacksamma om ni med erfarenhet av SSRI under graviditet har möjlighet att dela med er av era erfarenheter! :)

-Vad har era läkare sagt angående SSRI och graviditet (finns risk att skada embryot)?
    -Vilket SSRI preparat har ni blivit rekommenderade i samband med graviditeten?
    -Har ni hört något huruvida SSRI kan försämra den egna fertiliteten?

Tacksam för allt ni vill berätta !! :)
    Stor KRAM :)

• Svar på tråden Någon som ätit/äter SSRI och är gravid??
  • Nellie1975

Tack Beckyboop för ditt svar och grattis till din 3,5 åring! :)

Åt du Sertralin under hela din graviditet? Vad sa din läkare angående Sertralinet? Var det han/hon som valde just det SSRI-preparatet? Stor KRAM till dig! :)

• Nellie1975

Tack snälla för era svar :)

Har ni som svarat ,eller någon annan, någon info angående missfallsrisk och SSRI? KRAM!!

• Nellie1975

Tack så jättemycket för alla svar :)

Ni som ätit/äter Sertralin alt. Cipralex/Escitalopram under graviditet; skulle vara jätteglad om ni ville berätta vilken information ni fått om dessa preparat av era läkare. KRAM!! :)

• Nellie1975

Tack snälla för svar! :)

-Någon mer som ätit SSRI under graviditet? Vilken sort? Vilken information lämnade läkaren om preparatet i fråga gällande dess eventuella påverkan på embryot/fostret?

-Någon som vet något om ökad risk för missfall pga SSRI?

-Någon som ätit SSRI under IVF-behandling?

Tacksam för alla svar! :)

KRAM från mig!

• Nellie1975

Tack för alla svar! :) Det betyder jättemycket att få höra era erfarenheter! :)

-Någon mer som ätit SSRI under graviditet? Vilken sort? Vilken information lämnade läkaren om preparatet i fråga gällande dess eventuella påverkan på embryot/fostret?

-Någon som vet något om ökad risk för missfall eller minskad fertilitet pga SSRI?

KRAM från mig! /Nellie

• Nellie1975

Oj, Gameofthrones123, skönt att allt gick bra! :)

Tack för alla svar! :) Det betyder jättemycket att få höra era erfarenheter! :)

-Någon som vet något om ökad risk för missfall eller minskad fertilitet pga SSRI?

KRAM från mig! /Nellie

• Nellie1975

Tack snälla för alla svar :) Jättetacksam att få höra era erfarenheter av SSRI och graviditet :)

Finns det någon mer därute som ätit SSRI, t ex Sertralin, under graviditet? Vilken information fick ni av era läkare angående detta (sas något om huruvida risk för missfall pga SSRI föreligger eller ej? Ansåg läkaren att det var ofarligt för graviditeten)? Hur gick det med er graviditet?

Kram från mig/Nellie

• Nellie1975

Jättetacksam att få höra era erfarenheter av SSRI och graviditet :)

Finns det någon mer därute som ätit SSRI, t ex Sertralin, under graviditet? Vilken information fick du av din läkare angående detta (sas något om huruvida risk för missfall pga SSRI föreligger eller ej? Ansåg läkaren att det var ofarligt för graviditeten)? Hur gick det med din graviditet?

Kram från mig/Nellie :)

• Nellie1975

Finns det någon mer därute som ätit SSRI, t ex Sertralin, under graviditet?

Vilken information fick ni av era läkare angående detta? (sas något om huruvida risk för missfall pga SSRI föreligger eller ej? Ansåg läkaren att det var ofarligt för graviditeten)? Hur gick det med er graviditet?

Jättetacksam för all info jag kan få :)
    Kram från mig/Nellie :)

Svar på tråden Någon som ätit/äter SSRI och är gravid??