Inlägg från: ivf februari |Visa alla inlägg
  • ivf februari

BF juli 2017

Hej alla här. Jag har genomgått en ivf och är nu i v7. Har beräknat 24 juli. Så spännande att det är fler som går ut med att man är gravid så tidigt.

• ivf februari
    mickaa skrev 2016-12-02 09:26:18 följande:

Hej ny här. Oxå gravid genom ivf. Är nu i veckan 6;) ska på 8 v ulv den 21 december. Ska du oxå göra tidigt ulv..?

Spännande. Jo jag ska göra ul den 13 dec och har då precis gått in i v9. Har du gjort ivf tidigare eller är det första?
  • ivf februari
    Lilltrollet skrev 2016-12-01 19:36:21 följande:

Välkommen! Jag har också gjort en ivf, bf 26/7 :)

Är det första försöket? Detta är mitt tredje så jag hoppas på tredje gången gillt nu när det satt sig fast . Hehe. När gjorde du en insättning då om du är 26 juli? Bara så jag räknat rätt menar jag :)
  • ivf februari
    Juuksela skrev 2016-12-01 07:16:33 följande:

Stort grattis :) , har jag räknar rätt så har jag bf 26 juli :) , går in i vecka 7 idag ( 6+0 )

VA kul att det var ett gäng här som är omkring dagar runt 1 vecka. 24 e juli, 26e juli osv. Lycka till och grattis till dig med
  • ivf februari
    mickaa skrev 2016-12-02 19:52:55 följande:

Okej vad spännande;) det är vårat första ivf så de känns helt underbart. Trodde aldrig de skulle gå på första försöket. Dudå?

Gjorde första innan sommaren men fick missfall i v7. Sen efter sommaren så satte jag in ett från frys. Men de satte sig inte. Nu hade jag inga kvar i frysen så jag gjorde äggplock den 1 Nov och det känns annorlundare än första gången, så jag hoppas att känslan är som jag tänker...
  • ivf februari
    Lilltrollet skrev 2016-12-02 21:16:21 följande:

Andra ivf:en. Jag vet inte om jag räknat rätt men räknade ägguttag som ägglossning :)

OK. Vad hände första gången? Jag räknar också från äggplocket. 1 nov
  • ivf februari
    Svelin skrev 2016-12-03 08:43:45 följande:

Grattis till alla som plussat! I tisdags var jag på inskrivning. Känns bra. Igår berättade vi för barnen och reaktionen blev inte riktigt som jag trodde. Sonen blev överlycklig och kan inte vänta tills bebisen kommer. Dottern däremot verkade lite mer avvaktande först och på kvällen blev hon jätteledsen. Tydligen är hon rädd att jag inte ska vara något med henne sen så vi fick ha ett lååångt samtal om detta igår. Idag verkar hon lugnare och tryggare igen. Så tokigt det kan bli. :) Idag är det dags att berätta för min familj. Lite nervös faktiskt för mina föräldrar oroar sig ganska mycket under graviditeterna så därför blir det nog inte total lycka när vi berättar, även om de så klart blir glada. De visar kanske inte oron så mycket men jag vet att de gör det. De har ju varit med om att ett barnbarn föddes med downs syndrom och tyvärr så har det barnet råkat ut för en massa andra konstiga sjukdomar så det har ju varit jobbigt för min syster med familj och även oss andra. Vi lider ju med dem varje gång något krånglar. Så jag förstår mina föräldrars oro. De vill bara att allt ska gå bra för oss barn och våra barn.

vilken vecka är du i?
  • ivf februari
    Rutis skrev 2016-12-06 16:36:09 följande:

Hej på er! Vill bara uppdatera med dagens nyheter; idag gjorde vi tidigt ultraljud. Är i v 10 nu. Anledningen till det är för att jag fick missfall i sept (min första graviditet), och är såklart orolig. De här veckorna har varit otroligt långa. Men idag fick vi se ett tickande hjärta och en liten filur som rörde sig massa! Är så lycklig! Kan knappt fatta att det finns någon där inne.

Men va kul. Jag ska själv på ultraljud på tisdag och är då i v9.. grattis till dig och hoppas det fortsätter gott
  • ivf februari
    AnnnaEm skrev 2016-12-10 12:38:30 följande:

Uppdatering, är v10 (9+3) beräknad den 12/7, fått göra två vul pga uvi/smärta i äggstockarna denna veckan, både gångerna såg vi en liten splattrande bulle med småsmå armar och ben!

Inskrivning den 22/12 och ul 5/1, nu vågar vi vara glada och berätta för familjen! :)

Spännande. Man ser fram emot ultraljuden
  • ivf februari
    Cheroptera skrev 2017-01-26 14:26:25 följande:

Hej hej! Jag är i vecka 16 och jag och min man väntar vårt första efterlängtade barn efter ett och ett halvt år av försök  

Är det någon av er "förstagångsmammor" som också är i 30-årsåldern? 

Hej. Jag fyller 31 i sommar. Är i vecka 15 (första barn med ivf försök)
Svar på tråden BF juli 2017