Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

BF juli 2017

Här kommer en gammal tant på 37 år (sambon 34) som just plussat med tredje barnet!

Lite brokig historia med ett första barn fött i v35 ett tidigt mf innan det andra barnet som föddes hemma på 20min. Blev oplanerat gravid för ett år sedan som även det slutade i tidigt mf och har nu försökt i ett år innan vi äntligen lyckats.

Har enl apparna bf 12-13 juli.

Har så mycket känningar denna gång, huvudvärk och illamående sen flera veckor tillbaka. Efter bim kom molvärken som strålar ut i höfter och ben. Ökad hunger, ökad sexdrift och en minnesförlust som heter duga! Glömmer saker i samma sekund jag gör dom!

Hur mår ni andra här inne? Ska vi knåpa ihop en bf lista?

• Beebii

Jag börjar en bf lista så kan ni väl fylla på!

BF

12-13 juli 37 år, 2 barn 9 o 4år, 2 mf

• Beebii

Hm ni som är med i fb gruppen kan detta stämma på den med? Detta är en annan sluten grupp där denna varning står...är inte så sugen att låta någon bekant veta detta än... :-/

• Beebii
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-04 08:08:25 följande:

Här kommer en aningen yngre tant, haha, 35 år gammal, har även jag två barn. 7 respektive 5 år gamla. Har också precis plussat och är i vecka 5 (4+4).

Jag har haft en tufft år, först med ett relativt sent missfall i vecka 15 och efter det har jag haft två tidiga missfall i vecka 6-7. Jag hade en paus på 6 månader och nu i oktober försökte jag och sambon igen och det tog sig på första försöket! Dock ligger jag väldigt lågt med glädjen. Tar en dag i taget.

Håller tummarna för att våra frö stannar "där inne"!

Hälsningar Johanna

Ja usch jag är ju glad att våra mf var i v. 5-7 men nu måste det ju gå vägen för oss! Heja heja!
  • Beebii
    Trohoppkärlek91 skrev 2016-11-04 09:57:26 följande:

Hej!

Hittade denna tråd.. jag har 4 dagar kvar till bim men har haft en så konstig känsla i kroppen denna månad med molande mensvärk ända sen äl, lätt illamående mm. /" började misstänka att jag var gravid. Tog ett test idag visade såhär, ser ni något streck eller är de bara jag som inbillar mig? Vi har inte försökt så aktivt med att pricka äl eller så men skulle vi vara gravida blir vi jätteglada. Vad tror ni? Vi har inga barn sen tidigare.

Kram på er och hoppas på lite hjälp från er i denna nya värld. Kanske ärver så att jag bara inbillar mig?

Hoppas bilden funkar.

Tycker oxå det är ett tydligt plus! Grattis! Jag har haft samma med illamående och huvudvärk framför allt sen äl. Det är ju omöjligt att känna gravid symtom innan man ens blivit gravid men kanske måste kroppen vara i exakt rätt läge och sinne när det slår till. Sen är det oavsett om man "prickar in" äl. Självklart är det viktigt med men nu letar jag teorier till varför det kan ta sån tid för vissa flera år trots inget fel!

Hur som helst så är du mest troligt (jag är ju ingen doktor) gravid! Hehe
  • Beebii
    Sani15 skrev 2016-11-04 10:28:50 följande:

Hej! Plussade förra veckan..är i vecka 5+3 med andra barnet????

Någon annan som så här tidigt vill äta konstant???????

Jodå ska väl vara i v.5 och lätt till megabyte illamående inom några sekunder om jag inte stoppar i mig något. Har haft turen att bara gått upp 7kg på mina båda graviditeter innan. Men då har det inte känts så här. Tror jag...lätt att glömma sånt dock!
  • Beebii
    Gameofthrones123 skrev 2016-11-07 12:25:06 följande:

Du har nog rätt.. jag tycker det är skitsvårt med namn.. det är nog tur att jag börjar redan nu haha

Du kan ju alltid justera lite med namnet som Novali eller Minova eller nått! funderar alltid på namn men brukar bli något i sista stund som vi dock brukar vara väldigt nöjda med!
  • Beebii
    citrus skrev 2016-11-07 21:20:20 följande:

Hej en till här som plussade idag BF 19/7, så lycklig hoppas allt ska gå bra.

Hej och grattis! Vi har bf kring 12 juli och känns inte helt säkert än! Lång väg kvar men hoppet säger att det kommer gå bra!
  • Beebii
    AnnnaEm skrev 2016-11-08 21:10:39 följande:

Åh då har vi ju bf princip samtidigt! Vad kul!! Grattis!! :D

Å va kul! Alltid kul att hitta fler med samma datum! Jag hade äl 19 oktober när var din (om du vet)
  • Beebii
    AnnnaEm skrev 2016-11-08 21:10:39 följande:

Åh då har vi ju bf princip samtidigt! Vad kul!! Grattis!! :D

Å va kul! Alltid kul att hitta fler med samma datum! Jag hade äl 19 oktober när var din (om du vet)
  • Beebii

Oj så många nyplussare! är jag ensam om att vänta 3e barnet? Mina symptom är illamående (har hållit i sig ca 3 månader vid dom andra graviditetern) ömma bröst (gör riktigt ont i bröstvårtorna om man rör dom) kissnödig ofta. Svårt att sova och megatrött irriterad och sur mest jämt. Väldigt känslosam. Lite svullen mage men kan döljas utan problem, är ju bara i v 6 (5+3) ingen utom sambon vet och han är inte den pratsamma typen så babblar ur mig på fl.

Ska nog ringa bm nästa vecka och boka tid!

burehed skrev 2016-11-11 08:15:43 följande:

Hej allihop. Jag har gjort En Facebook grupp till oss som har bf Juli 2017.

Har döpt den lite diskret till: ViBakarKakor

Hoppas vi kan följas åt där <3

Är det en stängd grupp? Annars kan vem som helst gå med? Fb vänner kan ju se att man joinar och bli nyfikna. Bara tipsar!
  • Beebii
    frestelsen skrev 2016-11-16 05:34:27 följande:

Jag är jättedålig på att skriva här på fl sen man gick med i fb gruppen. Har ju noll koll på vilka som är kvar här och vilka som man pratar ned på fb.

Men uppdatering från mig; ska på vul idag pga tidigare missfall. Är så nervös:/ v.7 och hoppas de ligger nått där inne:)

Är det bf 2017 du är med i då eller finns det en annan?

Vilken v fick du mf i? Jag har haft 2 mf i v5-7 och är ju nu i v6 så känns nervöst! Fick dessutom en blödning under 2 dagar så blev väldigt nervös. Men inga klumpar utan bara fint klarrött blod.... ska på inskrivning om ett par veckor och funderar på att boka tid för vul före jul med bara för att se att inget hänt.

Håller tummarna för dig frestelsen!

Vilka appar har ni? Jag har hittat en som heter Preg app där man kan se hur bebisen växer vecka för vecka. Kikar varje dag för att se om något hänt
  • Beebii
    FrökenMp skrev 2016-11-16 09:28:06 följande:

Ladda ner ovia pregnancy. Den appen är på engelska men den är lite rolig för man får små notiser om bebisen varje dag. Tex "idag bildas lungorna" osv.. lite roligare än att läsa samma text varje dag till man är inne i en ny vecka:)

Sen får man även se hur små händerna är i förhållande till ett nyfött spädbarn men det visas inte förrän i vecka 8.

Japp den har jag med då jag hade ovias äl app som var väldigt bra. Jag har dessutom NC appen och den var ju väldigt bra då den automatiskt slog över som gravida på när man skrev in det. Tyvärr har jag bara gratis version av den som snart går ut :-/

Jag har även "gravid och baby" "graviditetsövervakare" och "ecografica" haha lite torsk på baby appar nu
  • Beebii
    frestelsen skrev 2016-11-16 15:27:54 följande:

6+4 och fick se ett tickande hjärta på vul nyss:) är sååå lycklig:)

Å så avundsjuk man blir! Klart lilla hjärtat tickar! Underbart att få se!
  • Beebii
    frestelsen skrev 2016-11-16 18:14:39 följande:

Ja känns otroligt skönt:)

När ska du på vul?

Har inte bokat än men ska väl göra det så snart jag får tid! vill ju inte göra för tidigt heller utan vill ju att dom ska kunna urskilja att bebis har allt den ska!
  • Beebii
    Bodrum skrev 2016-11-17 20:28:12 följande:

Hej!

Hoppar också in här om jag får. Väntar 3:e barnet 24/7, men har haft 2 MF och 1 MA senaste 18 månaderna, så är lite orolig att det inte ska hålla hela vägen. Sist jag fick MF (i våras) trodde man att det var utomkvedshavandeskap och jag opererades, lite oklart var graviditeten egentligen satt trots detta, så ska på VUL nästa måndag. Nog lite för tidigt för att få se något hjärta då (v6+0), men får iallafall se om det sitter på rätt ställe.

Bodrum skrev 2016-11-17 20:30:26 följande:

Åh, vad hemskt! Var med om ett MA i juli förra året och då fortsatte moderkakan att växa så att jag hade massa gravsymptom, kräktes etc trots att fostret var dött. Vet hur hemskt det är. Så ledsen, skickar en varm kram och hoppas att allt går bra med tabletterna.

Men åh usch va hemskt! Ja allt kan ju liksom hända så man vill ju veta. Är själv i 6+1 nu så kanske i tidigaste laget för vul men får se vad dom säger när jag ringer :-/

Hoppas dom kan se erat lilla hjärta! <3
  • Beebii
    Svelin skrev 2016-11-27 05:56:40 följande:

Ni som har lite äldre barn när kommer ni berätta för dem? Jag vill att barnen får veta innan vi berättar för släkten, men jag vill inte att hela samhället vet för tidigt. Jättesvårt detta tycker jag! Hur gör ni andra??

Eftersom det är tredje barnet så känns det kul att få berätta snart! Ska försöka få ul nästa vecka då är jag i v9 och sen kan man fixa julklapp till alla vi träffar inte släkten så ofta så barnen kommer väl få veta före iaf. Men 4 åringen kan nog inte vara tyst
Svar på tråden BF juli 2017