Inlägg från: Sofie1986 |Visa alla inlägg
  • Sofie1986

BF juli 2017

Plussade I Fredags med early test. Men vågade inte tro på det. Idag på BIM köpte jag clearblue. Gravid kom upp.
    Gravidkollens teststickor visar fortfarande negativt.
    2 barn sen innan. 6 och 7 år.
    Får hoppas det går hela vägen:) :) :)

• Sofie1986

Är det fler som har träningsvärk/ växtvärk redan? Kanske är mensvärk men de skulle jag känna igen ju.
    Har inte berättat för mannen ännu ;)Planerar när och hur jag ska göra det.
    Trött som en ja jag vet inte vad. Somnade i soffan 19.30 igår.

• Sofie1986
    Afasi skrev 2016-10-31 12:27:06 följande:

Guuud ja! Check check och check.

Jag har vanligtvis typ aldrig direkt känningar inför mens så därför sticker detta ut enormt. Det molar som bara den nere i magen. Minns inte om det var så med de andra 2 barnen men så var det säkert. Har inte heller berättat för sambon, jag fyller 24 på onsdag så jag tänkte ha tacokväll med familjen hemma hos mamma, servera glass till efterrätt (trött på tårta för sonen OCH mamma har nyss fyllt) och där i sätta ett ljus med antingen en 5a (för antalet människor i familjen vi kommer bli) eller en 7a (för vi håller på o ska skaffa 2 katter också).
    Då får man liksom berätta för både sambon o mamma samtidigt.
    Trött är jag också, har varit komatrött senaste tiden. Typ kunnat somna på jobbet. Hemskt!

Vilken tur. Är ju bara i V5 så kändes tidigt.
    Funderade på om jag hade tränat ;) Haha
    Kommer inte heller ihåg att jag haft det såhär med de andra 2. Men man glömmer ju så lätt.
    Vi ska till Lalandia nästa vecka. Måste man vara extra försiktig eller jag kan åka alla Rutchikanor med barnen?
    Vad spännande men kalaset. Undra om han förstår liksom ;)
  • Sofie1986

När vi pratade i lördags så sa jag åh få får vi se om mensen kommer imorgon. Äsch fick jag som svar, du kan ju inte vara gravid redan, du har ju precis ut din spiral och så många gånger har vi inte haft sex.
    Men sen efter de har han inte sagt något och inte ens frågat om mensen :D
    Ska bli spännande om han kommer på de.

• Sofie1986
    GrönaDruvan skrev 2016-11-01 10:00:00 följande:

Någon mer som inte har något symptom än?
    De andra gångerna jag fått missfall har jag haft symptom, men denna gången inget....
    Kanske positivt?
    När jag väntade sonen för 6 år sedan hade jag heller inga symptom!

I 2-3 dagar har jag haft växtvärk, fram till i söndags hade jag jätte ämne bröst men när igår försvann typ allt :D

Ringed imorse till barnmorskan, fick tid 1 december för Vaginalt ultraljud och inskrivning hos barnmorskan. Spännande! :)
  • Sofie1986

Jag tänker väldigt mycket vad jag stoppar i mig och ska göra de under hela graviditeten.
    Mina 2 andra barn vägde 4400 och 4800.
    Så ska prova och se om det hjälper att ändra kosten under graviditeten och motionerna mycket.
    Detta skrämmer mig en del!

• Sofie1986
    GrönaDruvan skrev 2016-11-01 17:48:35 följande:

Jag ska inte ringa till mvc innan vecka 9-10 och ska definitivt inte säga det till någon (förutom några vänner) innan jag gjort ul vecka 12.
    Känner att det är onödigt att skriva in sig så tidigt ifall det skiter sig....

Har ni inte vaginalultraljud i 8-9?
  • Sofie1986
    GrönaDruvan skrev 2016-11-01 18:15:18 följande:
    Nä, här får vi i vecka 12.
    Däremot ska jag göra ett privat i vecka 8 om det inte blivit missfall innan dess.
    Ahha!
    Om vi går till privat Gyn här får vi de i V 8-9. Annars får vi vänta till V 18.
  • Sofie1986

Hej alla! Igår kväll satt jag i soffan och trodde jag skulle dö, fick sån smärta i bröstet och tryckte rejält upp mot halsen. Blev livrädd. Men satt mig upp riktigt och det avtog. Halsbränna antagligen men redan? Herregud.
    Imorse nät jag gått ner i Soffan mådde jag äckligt illa. Fy. Kom aldrig nått men usch.
    Jag äter ju inget socker alls nu 3 veckan avklarad. Men ändå kan jag inte ha mina byxor längre. Spänner i magen.
    Vad fan kan hända i kroppen på en vecka?
    Mage, svullen, halsbränna och extrem illamående som dyker på mig.
    De andra 2 graviditeterna va ju allt problemfritt.
    Puh. Går och oroar mig för tvillingar också, mina brödrar är tvåäggs. Så har jag tur så hoppar det till min dotter men finns ändå en risk för mig. :/

Idag i V 6 köpte jag mina första mammabyxor! DET är galet!

Hur mår ni andra?

Svar på tråden BF juli 2017