Inlägg från: Tatami |Visa alla inlägg
  • Tatami

BF juli 2017

Jag plussade för tre dagar sedan men har inte riktigt vågat tro på detta. Känner ändå att det skulle vara skönt att vara med här. Är väldigt rädd för tidigt missfall för det har hänt mig förut, senast för två mån sen. Är 41 år och gjort ivf.

• Tatami
    frestelsen skrev 2016-10-27 14:37:31 följande:

På Apoteket sa hon de här och så omega3:)

Tänk på att det redan är folsyra inräknat i gravid-tabletterna. Då behöver du inte äta ännu mer folsyra :)
  • Tatami
    frestelsen skrev 2016-10-27 18:56:53 följande:

På Apoteket sa hon att jag ska ta extra. Haft massa mf så kör på det till jag träffar min läkare i v.7.

Vågar liksom inte chansa

Då förstår jag. Massa lycka till denna gång :)
  • Tatami
    frestelsen skrev 2016-10-27 20:17:28 följande:

Tack:)

Hur känns det själv så här tidigt?

Jag känner lite illamående på morgonen o ömma bröst men är vrålhungrig all the time .. vill ba äta o äta o äta.

I förrgår hade jag en dag då allt var väldigt lugnt. Sen dess har brösten börjat ömma, jag mår lite illa, inte bara på morgonen, och jag har molvärk till och från. Idag är jag väldigt trött. Men jag mår bra, och det jobbigaste är oron för missfall.

Du får väl äta massa frukt om du är mer hungrig, så blir det extra bra för barnet dessutom :) Jag försöker äta lite extra frukt nu. Satsumas!! :D
  • Tatami
    Sabiinan skrev 2016-10-29 14:38:54 följande:

Hej alla :) nu är jag i vecka 4+5 livrädd att det ska gå åt skogen. Mina symtom är som bort blåsta, var tvungen att ta ett nytt grav test som visade 3+. Hur är det med alla andra och era symtom :)?

Jag har lite molvärk (livmoder, ljumskar, rygg), svagt illamående, huvudvärk, och nu trött. Om du redan får 3+ på dag 4+5 så är det iaf inget fel på dina hcg-nivåer :) enligt tabeller jag hittat är första dagen över 2000 oftast 5+3. (3+ blir det om hcg är över 2000. Sen är det ju väldigt individuellt :) Det går säkert bra!
  • Tatami
    soontobemommy2017 skrev 2016-10-29 15:45:54 följande:

Jag plussade idag! Första barnet så jag har inte jätte bra koll på någonting alls.. Lite panik här borta! Men enligt en gravidas är min BF 8 juli 2017 :)

Grattis alla blivande mammor! 

Grattis till dig och till alla andra som plussat! :D Försts barnet för mig med!
  • Tatami
    Sabiinan skrev 2016-10-29 17:47:45 följande:

Jaha okej!! Ja jag var tvungen att tests igen för jag har som inga symtom idag. Väldigt väldigt lite öm i bröste. Och var något illamående tidigare idag men inget att gnälla över och jätte lite molvärk. Har 3 missfall sen innan och är jätte rädd att få ännu ett. Har till och med redan köpt några bodys ???? vilken vecka är du i?

Då har du ju symtom :) Man måste ju inte ha starka symtom, det har Inter jag heller. Jag är v 4+2 idag. Har också haft två missfall, båda sent vecka 5... Så nuvarande mål är att klara sig en vecka till från idag så att jag hinner gå in i vecka 6 :)
  • Tatami
    Sabiinan skrev 2016-10-29 18:51:23 följande:

Ja jo det är sant, men dom har avtagit lite smått tycker jag haha. Så dumt för man tror alltid det värsta. Haha. Ja jag håller tummarna för dig. Och hoppas det tar sig på riktigt nu :)!!

Tack <3 Håller tummarna för dig med!!
  • Tatami
    soontobemommy2017 skrev 2016-10-29 23:38:10 följande:

Åh vad roligt! Och grattis till dig också!! Vi är ju nästan i samma vecka :D 

Jag är i vecka 3+6 :)

Bara tre dagar ifrån då :) Hoppas det kommer gå bra för oss båda!!
  • Tatami
    Trohoppkärlek91 skrev 2016-11-04 09:57:26 följande:

Hej!

Hittade denna tråd.. jag har 4 dagar kvar till bim men har haft en så konstig känsla i kroppen denna månad med molande mensvärk ända sen äl, lätt illamående mm. /" började misstänka att jag var gravid. Tog ett test idag visade såhär, ser ni något streck eller är de bara jag som inbillar mig? Vi har inte försökt så aktivt med att pricka äl eller så men skulle vi vara gravida blir vi jätteglada. Vad tror ni? Vi har inga barn sen tidigare.

Kram på er och hoppas på lite hjälp från er i denna nya värld. Kanske ärver så att jag bara inbillar mig?

Hoppas bilden funkar.

Grattis du är gravid :) Det syns inte starkare än så i början!
  • Tatami
    typjag skrev 2016-11-06 10:27:34 följande:

Jag plussade i fredags på rd 6 på 4e ivf försöket. Kan knappt tro det är sant! BF 17 juli!

Grattis :D och välkommen hit ;)
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-11-10 20:31:23 följande:

Hej!

Hoppar gärna in.

Plussade i måndags efter att mensen var sen, väntade ivrigt på mens för att dra igång vår 6e IVF och blev riktigt sur över att det aldrig startade. Och så plötsligt fick jag för mig att testa, magiskt! Så otippat att plötsligt bli gravid naturligt efter 3 års kämpande. <3

Fick MF för ett år sedan i vecka 6 (5+5), så det känns som en milstolpe att komma förbi det. Idag är det vecka 5 (4+6).

Sjöblomman <3 Bara en vecka mellan oss då! Stort grattis igen :)
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-11-11 15:10:00 följande:

Tack!

Jaha, fick för mig att det var länge sedan du plussade. Vilket datum har du?

Jag plussade på dag 3+5, 4 dagar innan officiell testdag. Nu är jag på 6+2 (lördag). Bf enligt en app är 5 juli. VUL på onsdag!
  • Tatami
    burehed skrev 2016-11-11 08:15:43 följande:

Hej allihop. Jag har gjort En Facebook grupp till oss som har bf Juli 2017.

Har döpt den lite diskret till: ViBakarKakor

Hoppas vi kan följas åt där <3

Det finns redan en grupp, har ganska många medlemmar, PMa mig vid intresse. Men det går ju bra med flera grupper :)
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-11-12 17:19:42 följande:

Ah! Spännande med VUL, vart är det du går?

Jag ska på VUL 28/11, känns som en evighet... gick in i v 6 idag. BF 14/7

Jag kontaktade Linné gyn, som är kopplad till ivf Linnékliniken, tänkte att de har bra vana på tidiga ultraljud :) Visst är det spännande men det kan ju också visa att saker inte är som de ska :/ Har ganska ont sen nån vecka tillbaka och funderar på om det är mitt myom som spökar.

Hur mår du? Och grattis till vecka 6 :)
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-11-12 17:21:30 följande:

Hur hittar man din grupp?

Gruppen är densamma som småvildingar postade om ovanför, kontakta henne som det står här ovanför :)
  • Tatami
    typjag skrev 2016-11-12 18:46:23 följande:

Startat tråden "BF vår/sommar 2017 efter IVF" där vi som plussat efter IVF kan följas åt!

Jag är redan med i en bf-grupp, skulle vara roligt om ni ville vara med i samma :)
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-11-13 15:23:37 följande:

Jo, men om det är något som är fel vill man ju veta det så fort som möjligt. Det blir ju inte bättre av att vänta...

Kan man göra något åt myom?

Jo det är klart man vill. Men det är ju ändå ångestladdat. Man gör inget åt små myom, och jag vet att de sagt att mitt inte sitter ivägen. Pratade lite med brorsans fru idag, som är barnmorska, och hon lugnade mig litenoch sa att jag antagligen bara kände helt vanlig molvärk. Så nu är jag lite lugnare :)
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-11-14 08:43:01 följande:

Ah, ja det kan göra riktigt ont med molvärken. Har haft så ont att jag viker mig dubbel, nu har det dock varit lite mindre värk de senaste dagarna.

Skönt att höra att fler har ont. Jag har liksom aldrig hört om det innan som symtom, kanske bara att folk sällan säger att de har ont. Hopas att det går över snart för oss båda :)
  • Tatami

VUL för mig idag med, v6+6! Allt såg bra ut, hjärtat tickade och skrutten var 7 mm :D Helt fantastiskt! Nu slangat fokusera på nästa delmål: fosterdiagnostik och inskrivning på mvc.

Svar på tråden BF juli 2017