Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

BF juli 2017

Hej och Grattis ???? till er alla hoppar in här plussade i morse kl 06;30 väldigt tidigt pluss helt otroligt men fantastiskt ????,vill gärna vara med i Facebook grupp ????

• mammsen79
    Sazzle skrev 2016-10-25 14:37:07 följande:

Hej tjejer! Jag har startat en hemlig grupp på facebook för oss med bf i juli 17 och ju fler desto roligare! Skicla en vänförfrågan till mig på fb så lägger jag till er! ---> bit.ly/2eCrb0f

Vad heter du på fb?
  • mammsen79
    Fjällsippa skrev 2016-10-26 19:03:40 följande:

Runt v 13-14 för min del har jag för mig. Men då fick jag huvudvärk istället. Den här fången har jag huvudvärk redan nu..

Tröttheten brukar gå över vid v 12-13 har jag för mig men det är olika.
  • mammsen79
    Newbie84 skrev 2016-10-26 23:07:28 följande:

Minns liksom inte sist spydde jag från v.5 till dagen efter förlossningen och fick dropp och blev inlagd för risk för att föda för tidigt. Hoppas så att detta blir bättre för minns inte så mycket av förra gången då medicinen mot illamåendet gjorde mig så groggy.

Nu är jag bara sjukt trött, men börjat göra lite fel och missar saker på jobbet...ser fram emot när jag blir piggare.

När skriver msn in sig? Ringer man en mvc bara eller hur funkar det? Minns inte längre, bara att det var glesa besök i början och tätare mot slutet. När tar msn blodprov och kubtest (om man vill)?

Kubtest är i v 12 jag ska på första besöket den 2/12 och då är jag i vecka 8. Ringde dem igår och jag är väldigt tidigt gravid.
  • mammsen79

Jag är inte ens i v3 ännu o mår illa på morgonen och kvällen. Någon annan som gör det med?

• mammsen79
    frestelsen skrev 2016-10-27 07:26:29 följande:

Hur räkna du nu? Man är 4+0 på bim

Enligt barnmorskan är jag i v2+5 dagar
  • mammsen79
    frestelsen skrev 2016-10-27 07:27:59 följande:

Hur gör ni med vitaminer?

Äter folsyra och köpt mivitotal total kvinna som är dryck den är kanon
  • mammsen79
    Maldoror skrev 2016-10-27 12:20:43 följande:

Hej och grattis till alla plus! Hoppas ni alla mår fint. Själv plussade jag imorse (4e försöket) och det är min första graviditet. Känner mig helt ställd! BF är 9e Juli om det går vägen.

Grattis hur vet man sin bf? Jag hade senast mens 161007.
  • mammsen79
    Ellaaaa849 skrev 2016-10-27 18:08:22 följande:

Jag hade 1 tidigt och 2 sen missfall pga GBS bakterier. Har ingen barn och är gravid nu. Blev lovade till speciellt övervakning från specialmödravården. Håll tummarna för mig och grattis till alla er. Vem mer har speciall övervakning?

Det kommer jag med få då jag har mf bakom mig då jag var inlagd 3 dagar då jag hade en livmodersinfektion.Håller tummar och tår för dig <3
  • mammsen79
    ShadowsTrixie skrev 2016-10-28 23:32:58 följande:
    Då ansluter jag väll mig till gruppen här också då !

GRATTIS till alla er som plussat

Sista mens första dag 26/9

BF 3/7-2017 

2 barn sedan innan,
    Flicka född 2003

Pojke född 2006

"Plussade" 19/10 på blodprov som visade HCG 28

20/10 Clearblue digitalt med veckoindikator 1-2 veckor

24/10 Clearblue digitalt med veckoindikator 2-3 veckor

Fått missfall tidigare, men nu har vi inte blivit gravida på flera år & nu känns det väldigt annorlunda så vi hoppas lilla "räkan" bestämmer sig för att stanna

Drömt 4 ggr nu att jag väntat tvillingar .

Symtom :

Halsbränna
    Sura uppstötningar
    Trött men kan inte sova ordentligt

Gasig

Värk i hålfötter, höfter & ryggslut

Skickade vänförfrågan till dig Lina för FBgruppen
    Grattis
  • mammsen79
    Anderssonathalie skrev 2016-10-29 00:34:15 följande:

Hej! Ja har äntligen fått ett plus efter 10 månaders försök, så nu är lyckan total! ???? det är mitt första barn och det är beräknat till den 2:a Juli ????

Grattis
  • mammsen79
    Sabiinan skrev 2016-10-29 14:38:54 följande:

Hej alla :) nu är jag i vecka 4+5 livrädd att det ska gå åt skogen. Mina symtom är som bort blåsta, var tvungen att ta ett nytt grav test som visade 3+. Hur är det med alla andra och era symtom :)?

Jag är illamående på morgonen och kvällen när jag är som tröttast,spänner i brösten till o från. Däremot har jag fått världens möblera om eller göra om nojja ????
  • mammsen79
    MsJ skrev 2016-10-30 09:03:02 följande:

Hej allihopa,

Jag hoppar in i denna tråd. Plussade på tidigt gravtest igår och ett mycket svagt streck på vanliga gravstickor. Ska göra ett digitalt cb imorgon eller på tisdag Har använt NC och denna säger att jag är i v 3+4. BF 17 juli.

Jag är så nojjig att jag bara inbillar mig fast de tidiga testen inte kan bli tydligare. Mer som har dessa känslor?

Har ont i magen, periodvis mensvärk och ömma bröst, sover inte bra på nätterna!

Stort grattis till er alla och tack för en bra grupp!

Grattis då ligger vi i fas med varndra jag är beräknad 14/7 tror jag.
  • mammsen79
    FrökenMp skrev 2016-10-30 17:09:09 följande:

Är det någon mer som blir så otrooooooligt trött bara sådär? Körde bil idag och somnade till i någon sekund flera gånger och jag sover middag ca tre timmar på eftermiddagarna för jag orkar inte göra annat.

Jag vill bara hälla i mig massa kaffe och redbull... Promenader fungerar inte heller för det är så kallt och jag slocknar direkt efteråt haha!!

Någon som vet vad man kan göra för att bli piggare?

Drick blutsaft eller magnesium på flaska eller mivi total kvinna, bra hälsotillskott
Svar på tråden BF juli 2017