FrökenMp skrev 2016-11-07 18:41:34 följande:
Beklagar missfallet. Har själv fått missfall i somras och liksom du är jag även rädd för att få det nu också.
Men jag måste fråga, gick du på något tidigt vul då och fick du isåfall se ett tickande hjärta? Har nämligen läst att när man väl fått se ett hjärta så minskar risken att få missfall drastiskt.
Själv ska vi på ett tidigt vul i vecka 8.
Tack och detsamma till dig.
Jag gick på ett tidigt vul i v 9 och såg faktiskt inget hjärta. Fostret var dessutom mindre än vad det borde vara. Så vi intalade oss om att vi hade räknat fel och att det blev till senare än vi trodde. Men ja, det var för att stå ut i två veckor till då barnmorskan ville att vi skulle komma tillbaka för att göra vul igen. Någonstans visste man väl... men jag hade så starka symtom fortfarande och att kroppen liksom skulle "lura" mig så kändes så märkligt!
Skulle tillbaka två veckor senare, men hann aldrig det. Drygt en vecka efter vul började jag blöda och missfallet var ett faktum. Fick dessutom en jobbig infektion i livmodern efter det. Men allt läkte ju och kroppen verkar ha hämtat sig fint :) Hur var det för dig? Gjorde du tidigt vul då? Ska nog gå på ett i v 10 denna gång. Väntar lite längre.