• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

tokfia84 skrev 2017-01-17 10:56:19 följande:

Härlig dröm! Har också drömt ett par gånger att jag är gravid.
    Tog första sprutan Menopur igår, suck. Nervös och lite stressad när jag blandade ihop allt så lyckades det droppa utanför, och ganska mycket. Och naturligtvis så började jag oroa mig att koncentrationen då blir för hög och att jag ska bli överstimulerad. Tog ett par djupa andetag och läste lite på nätet och kom då fram till att jag faktiskt kan blanda en behållare till. Och denna gången sätta mig ner i lugn och ro och blanda den för nu vet jag hur jag ska göra. Så mycket man ska behöva gå igenom för att bli gravid..
    Känner för övrigt inga biverkningar förutom att jag är lite känslig i magen. Kan ju även bero på stress/nervositet/oro.

Ja det är så mysigt att drömma om det. =) 
    Ajdå, det är lätt hänt. Bra att du kunde bli lugn och kolla upp det så det löste sig. Jag har hört fler säga att de får ungefär som magkatarr av hormonerna. Men sen är man ju nervös och hela den biten med som du säger.
    Imorgon ska jag ta blodprov för att se om jag är nedreglerad, så förhoppningsvid börjar jag med hormonerna på torsdag. Nu börjar verkligen allt närma sig. 

Ja verkligen. Ett ev barn kan ju iaf inte säga att han/hon kom till av misstag direkt. =)
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-17 20:06:08 följande:

Jaaa! Låste in mig på toa och blandade en ny behållare i lugn och ro och det gick jättebra! Inget spill! Nu är jag lugn igen och kan ta sprutorna utan att oroa mig.

Härligt. =) Konstigt att man inte kan få sånt färdigt egentligen.
    Igår tog jag mitt blodprov och jag var nedreglerad så igår kväll började jag med mina sprutor. =)
    Känner du nåt av dem?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-23 08:05:11 följande:

God morgon tjejer,
    Hur går det för er? Har helgen varit bra?

Hej tjejen. =)

Förlåt att jag inte har svarat i helgen. Jag har varit helt energilös, har inte orkat svara på sms och sånt. Kanske drar jag mig undan när jag mår sämre, jag vet inte.
    Men helgen har ändå varit helt ok.
    En del illamående och yrsel lite då och då. Vet inte om det är Puregonet, för sambon har haft samma. =) 
    Idag har jag som mensvärk och jätteont i ena äggstocken.

Var nere i Malmö och tog blodprov igår, värdena var bra. Imorgon blir det VUL.

Lycka till på VUL idag. =)

• anina
    tokfia84 skrev 2017-01-24 16:40:10 följande:
    VUL gick bra, jag har svarat bra på behandlingen. Det blir äggplock på fredag, jättenervöst! Är himla orolig för att det ska göra ont.
    Oh så spännande. =) Jag är också nervös för att det ska göra ont.
    På spolningen av äggledarna skrek jag som en stucken gris.
  • anina
    akica skrev 2017-01-24 21:33:11 följande:
    Be om extra lugnade:)
    Kör du långa eller korta protokollet?
    Vad jag har förstått det som så tar man inte den sprutan på långa, utan fortsätter med nässprayet istället.
  • anina

Första ultraljudet klart. =) 
    På högersidan hade jag 5 äggblåsor, 2 på 10 mm och 3 mindre.
    På vänstersidan hade jag 13 äggblåsor, så jag är lite överstimulerad sa hon. 1 var 15 mm, 1 på 13 och 1 på 12, och så nedåt. 
    Hon hittade även en muskelknuta på livmodern men det var inget som behövde åtgärdas sa hon.

• anina
    tokfia84 skrev 2017-01-25 11:34:25 följande:
    Härligt! Låter positivt! Är det dags för äggplock snart då?
    Det verkar så. =) De vill göra ett nytt ultraljud redan imorgon och förmodligen bestämma datum för äggplock början av nästa vecka.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-25 17:56:33 följande:

Spännande!

Äggplocket är det enda jag går och tänker på nu, och oroar mig för. Det påverkar mitt humör, och stackars sambon står i skottlinjen Har du märkt av några humörsvängningar med sprutorna?

Inte så mycket humörsvängningar för min del. Jag var väldigt deprimerad under nedregleringen så nu börjar jag känna mig mer stabil. Var orolig inför hormonerna för det. Men jag har väldigt ont i magen.

Förstår din sambo att det är hormonerna så han inte blir arg på dig?
  • anina
    akica skrev 2017-01-25 19:36:17 följande:

Jag kör långa protokollet och ja jag kör menopur och nässpray samtidigt.. :)

Då stämmer det nog. :) dags för vul nr 2.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-26 12:12:11 följande:

Ja det gör han nog, annars påminner jag honom om det. Dessutom har jag bett om ursäkt i förväg för att det kunde bli så här.

Dagen innan äl-sprutan, i tisdags, tog jag en större dos Menopur för att skynda på allt lite så jag tror att det är dennes fel.

Berätta gärna hur det gick på vul nr 2!

Skönt det iaf. Men kan vara lätt att glömma bort. Och inte alltid man inser själv att det är hormonerna fel. Men vi ger ju gubbarna den finaste gåvan de kan få iaf. :)

Det gick bra. Det såg fint ut. De hade växt sen igår. Sen hade nog hon på hemorten mätt nåt fel, men det kanske några som var 13-14 mm. De vill göra ett nytt ultraljud och blodprov på måndag innan vi bokar tid för ÄP.

Vilken tid är det dags imorgon? Är sambon också spänd? Kan han lugna dig när du är nervös? Min är inte bäst på att svara det man vill göra. Om jag säger att det kommer säkert göra jätteont så svarar han ja. Jag frågade idag om man får mer morfin ifall man behöver det och det får man sa hon.
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?