• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

ammela skrev 2017-01-04 15:38:14 följande:
    Den 17 tror jag, ska bara ringa sahlgrenska först och dubbelkolla då jag fick en blödning innan mensen, så får de avgöra om jag ska utgå från den eller den riktiga mensen.
    Nära för dig också nu. =) Är det Synarela du börjar med den 17?
  • anina
    ammela skrev 2017-01-04 16:06:52 följande:
    Nej jag ska ta Suprecur.

Är lite orolig för att känna som du, ska dock bara ta i 2-3 veckor så hoppas jag klarar mig utan känslostormar. Stakars mina elever annars...
    Ah ok. Förhoppningsvis hinner det inte komma på den tiden.
    Min sambo klarar inte alls av när man är ledsen. Han vet inte vad han ska göra. 
  • anina
    ammela skrev 2017-01-04 16:30:22 följande:
    Här har vi skämtat om att min man ska flytta hemifrån under tiden :) vi får se hur det blir. Vi pratade om ett kondord men det svåra är ju att även om man fattar att det är hormonerna som spökar så fattar man ändå inte det mitt i ilskan/gråtattacken.
    Det är svårt. Jag har inte blivit arg faktiskt utan bara ledsen. 
    Allt känns meningslöst just då. Och försöker man tänka på att vi gör detta för att få ett barn så tänker mig hjärna "vi ska ändå dö en dag". Ingenting känns roligt. Men det går ju över, ibland hyfsat fort. 
    Men det gäller ju också att mannen tänker på vad han säger. För minsta felsägning eller vid fel tillfälle kan ju trigga igång en rejält. En dag funderade jag t.o.m på att gå ifrån honom och bo hos mina föräldrar istället. Hemskt vad mycket det gör med hormoner.
  • anina
    ammela skrev 2017-01-04 16:30:22 följande:
    Här har vi skämtat om att min man ska flytta hemifrån under tiden :) vi får se hur det blir. Vi pratade om ett kondord men det svåra är ju att även om man fattar att det är hormonerna som spökar så fattar man ändå inte det mitt i ilskan/gråtattacken.
    Ett kodord kan vara en bra idé. Men sen finns det ju en liten risk att du blir skitarg på din man som påstår att det är dina hormoner när din hjärna tycker att du har anledning att vara arg. Hoppas som sagt inte du hinner få några biverkningar.
  • anina
    ammela skrev 2017-01-04 17:10:24 följande:
    Ja fy, lider med dig! Men du ska börja med sprutorna snart eller?
    Idag ska jag sluta med östrogenet jag har fått och nästa vecka ska jag ta Synarela en vecka. De får kanske bättre koll på nedregleringen med nässpray antar jag. Sen ev den 19 blir det hormonsprutorna.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-10 10:13:02 följande:
    Hej!
    Det börjar närma sig och jag börjar bli nervös och tankarna spretar åt alla håll. Hur går det för dig?
    Kram
    Ja nu börjar det närma sig. Vilket datum börjar du med sprutorna? Jodå det går hyfsat. Har haft en pytteliten blödning igår och idag. Men torsdag börjar jag med nässprayet.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-10 10:33:43 följande:
    Jag ska ha min mens till helgen, och cykeldag 2 börjar jag med Menopur. Ska förhoppningsvis få en ny tid på kliniken för genomgång igen då det var ett tag sedan vi var där för genomgång första gången. Är lite osäker och vill ju att det ska bli rätt..
    Jag är inte så insatt när det gäller det långa protokollet, men var i proceduren är man när man börjar med nässprayet?
    Ja när man väl gör det här vill man ju att allt går rätt till. Hur länge ska du ta Menopur? 
    Man ska börja nedregleringen på dag 21. Men nu började ju jag redan i oktober med nedreglering med sprutor. Så nu vet jag inte om det fanns nån logik i när jag börjar med nässprayet. 
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-10 12:31:59 följande:
    Fick tid imorgon eftermiddag, puh! Kan jag sluta oroa mig. Jag vet inte hur länge jag ska ta Menopur, men jag ska komplettera med en spruta till efter fem dagar. Sedan tror jag att jag ska på ultraljud efter 8 dagar för att se hur många äggblåsor jag har. Beroende på det så vet jag om jag ska fortsätta längre eller så bokar dom in tid för ägguttag. Du ser, det är mycket "tror" och "jag vet inte" så det är nog bra om jag får komma på en genomgång till.
    Hur länge tog du sprutor och var?
    Åh så bra. =) Skönt att få bort alla frågetecken. Har du nära till kliniken? 
    Ska du ta Menopur varje dag? Har du övat på att ta sprutorna själv?

Jag tog 3 nedreglerings-sprutor med 1 månads mellanrum. Tog den sista i slutet av december. Man tog dem också i magen. Men jag fick ingen instruktion hur jag skulle ta dem, och det var pulver i som skulle blandas, så min kusin som är undersköterska hjälpte mig med dem. Nu har jag iaf fått öva inför hormonsprutorna. Det tar verkligen emot att sticka sig själv, hjärnan och handen är inte alls överrens. =) 
    Sitter och funderar på varför jag blöder. Kanske är nåt som vill ut efter 3 månader utan mens. 
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-10 12:31:59 följande:
    Fick tid imorgon eftermiddag, puh! Kan jag sluta oroa mig. Jag vet inte hur länge jag ska ta Menopur, men jag ska komplettera med en spruta till efter fem dagar. Sedan tror jag att jag ska på ultraljud efter 8 dagar för att se hur många äggblåsor jag har. Beroende på det så vet jag om jag ska fortsätta längre eller så bokar dom in tid för ägguttag. Du ser, det är mycket "tror" och "jag vet inte" så det är nog bra om jag får komma på en genomgång till.
    Hur länge tog du sprutor och var?
    Förresten så ska jag ta Puregon och inte Menopur sen. Vet inte vad skillnaden är. 
    Läser lite om Puregon på fass, om biverkningarna. Ingen bra idé av mig. Förvånad Men det är väl kanske så när man börjar bråka med kroppens egna hormoner att man samtidigt tar lite risker för att få det man längtar efter så. 
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?