IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
Härlig dröm! Har också drömt ett par gånger att jag är gravid.
Tog första sprutan Menopur igår, suck. Nervös och lite stressad när jag blandade ihop allt så lyckades det droppa utanför, och ganska mycket. Och naturligtvis så började jag oroa mig att koncentrationen då blir för hög och att jag ska bli överstimulerad. Tog ett par djupa andetag och läste lite på nätet och kom då fram till att jag faktiskt kan blanda en behållare till. Och denna gången sätta mig ner i lugn och ro och blanda den för nu vet jag hur jag ska göra. Så mycket man ska behöva gå igenom för att bli gravid..
Känner för övrigt inga biverkningar förutom att jag är lite känslig i magen. Kan ju även bero på stress/nervositet/oro.
Ajdå, det är lätt hänt. Bra att du kunde bli lugn och kolla upp det så det löste sig. Jag har hört fler säga att de får ungefär som magkatarr av hormonerna. Men sen är man ju nervös och hela den biten med som du säger.
Imorgon ska jag ta blodprov för att se om jag är nedreglerad, så förhoppningsvid börjar jag med hormonerna på torsdag. Nu börjar verkligen allt närma sig.
Ja verkligen. Ett ev barn kan ju iaf inte säga att han/hon kom till av misstag direkt. =)