• tokfia84

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

akica skrev 2017-01-31 09:44:42 följande:

[quote=77362511][quote-nick]tokfia84 skrev 2017-01-30 20:20:51 följande:[/quote-nick]Tack för att du tänker på mig! Du har rätt, det definitiva beskedet kommer på onsdag och allt kan hända.

Men jag förstår inte, av 13 ägg blev 5 ägg befruktade men inga utvecklas som dom skulle. Varför kan det bli så?

Okej, har du gjort något annorlunda till denna gången? Levt och ätit på ett annat sätt?[/

Jag har gått ner 30 kg sen sist jag gjorde IVF så jag vet inte om det kan påverka något. Men jag har ätit "nyttigare" i 2 års tid nu. Men har fuskar rejält nu när man är behandlingen, är en tröstätare tyvärr... Dom sa sist till mig att det är inget vi kan påverka tyvärr.

Wow, 30 kg, bra jobbat!
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-01 09:36:05 följande:
    Ånej, din stackare. Fy vad jobbigt. Tänker på dig. Hjärta 
    Vad är nästa steg?
    Nästa steg nu är telefonmöte med läkaren på kliniken. Hon kommer troligtvis berätta vad som har hänt och varför (om dom vet det) och sedan kanske konsultera oss i vad man ev kan göra annorlunda till nästa gång.
    Och sedan ringa rmc för en tid hos dom. Har läst att man dock måste vänta tills mensen har kommit igång och att man ska ha haft mens två gånger innan nytt försök.
    Tack så mycket! Det är tungt men försöker att inte bryta ihop som i måndags. Jag har tusen frågor och nu vill jag bara ha svar.
  • tokfia84
    ammela skrev 2017-02-01 10:48:26 följande:
    Missade att du svarat. Hur många IVF:er har ni gjort?
    Detta är första.
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-01 11:18:17 följande:
    Måste man vänta två mens? Trodde bara det var en. Ber för att det går bättre nästa gång. Ja jag förstår att det är många frågor. Kanske nån annan hormonspruta osv.

Har missat att du går på rmc. Är det i Malmö? Det kanske iofs heter rmc på alla ställen.
    Vi har gått på en privat klinik i Malmö men vi står i kö på rmc. Så jag ska meddela dom att det inte lyckades så vi får komma dit nu. Väntar dock fortfarande på telefonsamtalet..
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-01 12:05:59 följande:
    Unna er nåt speciellt i helgen och försök tänka på nåt annat. Måste vara skitsvårt dock förstår jag. Men gör nåt speciellt för er båda. Hjärta 
    Ja vi har fått betala för vårt första försök. Det är det värt eftersom vi fick tid efter bara två veckor. Kanonbra personal och superbra service.
    Efter samtalet med läkaren bestämde vi att vi skulle ta och smälta allt och sedan bestämma vårt nästa steg. Kommer inte vara jätteaktiv här inne men kommer att följa era äggplock.
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-02 13:34:42 följande:
    Tänker på er. Hur känns det nu?
    Jag är på rätt gott humör ändå, men känner mig lite missmodig ibland.
    Känns jättebra med stöttning från er! Väntar nog till efter helgen med att ringa rmc, behöver samla kraft inför det samtalet.
    Jag började med Lutinus dagen efter äggplock. Många säger att det är kladdigt och att de får väldiga flytningar men det enda jag egentligen hade besvär med var magen som inte ville fungera som den skulle.
    När har du återföring?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-03 12:11:49 följande:

De har redan ringt. 10 ägg blev befruktade. =)
    Så nu är det inbokat återföring på dag 5, på tisdag. Oh så nervöst.

Underbart, grattis!! Håller tummarna för dig!
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-03 15:53:49 följande:
    Vad gulligt av dig att kommentera trots att du är inne i en dålig period just nu. Ber för dig och tänker på dig. Hjärta
    Det känns lite dumt att skriva bra nyheter när andra får sämre nyheter. Men än är det ju också långt kvar till ett plus. Jag är supernöjd med dagens nyheter, men man vet ju aldrig om det är annorlunda imorgon eller om en månad. Man får ta en dag i taget.
    Det är ju klart! Även om det inte gick som man tänkt sig är man ju glad att det går bra för andra. Det ger mig hopp. Samtidigt kändes det som om detta första försöket var ett test för att se hur man reagerar på hela processen. Även om man hade hoppats på ett bättre utfall har man fått klart för sig att vi har gjort allt rätt. Det som vi kunde göra har vi gjort rätt. Idag har dock tankarna pendlat mellan hopp och förtvivlan. Och det kommer vara jobbigt ett tag.
    En annan fråga jag har i denna samling av tankar; hur var/är ert amh-värde?
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?