anina skrev 2017-01-11 16:16:03 följande:
Vad skönt. =) Hade de alla sprutorna där? Känns det bättre nu då?
Jag pratade med kliniken innan och de tyckte jag kunde börja med nässprayet idag, så jag har tagit första dosen nu.
Allt börjar verkligen närma sig nu. Så det blir fler och fler tankar om allting. Svårt att stoppa dem som sagt. Precis som att hjärnan bara letar fel överallt nu och olika orsaker att vara deppig.
Skönt att din sambo oftast kan hjälpa dig. Synd han inte kan göra samma även de gånger han tycker att du inte borde gråta. Han kanske menar väl ändå?
Min klarar inte av att jag gråter. Han vet inte vad han ska göra. Han vill inte se människor lida och så blir han hjälplös typ. Häromdagen när jag bad honom trösta mig så klappade han mig på ryggen och sa "trösta trösta". Det är lite synd att han inte kan hjälpa mig bättre när jag är ledsen, men alla är olika.
Japp, jag fick tag på alla sprutor så nu känns det bättre! Dock är jag fortfarande nervös. Det är ju så nära nu. Hur länge ska du ta nässprayet? Kanske har jag frågat det innan..
Jag försöker inte tänka så mycket på det, vill gärna ta ett steg i taget, sprutor först, sen ultraljud, sen ägguttag osv. Sedan har jag bestämt mig för att ta tag i så många projekt jag kan framöver. Allt för att jag inte ska tänka för mycket på det.
Han menar nog väl ändå, men när man är ledsen och frustrerad ser man det oftast inte så.
Jag har en fråga, kanske är den dum men; har du börjat köpa något i bebisväg trots att du inte är gravid? Bara något litet, ett par strumpor eller en mössa eller något liknande? Jag får perioder ibland när jag sitter med telefonen och tittar och tänker att ett par strumpor kan väl inte skada, vi kommer ju att få användning av dom. Och sedan inte gjort det för det verkar dumt. Trots att jag gärna vill..