• tokfia84

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

akica skrev 2017-01-11 21:05:28 följande:

Jag berättade för chefen och några av min kollegor, bara dom som är i mitt arbetslag så det kändes mycket lättare att slippa ljuga när man ska iväg. Sen är jag väldigt nära med mina dom här kollegor så det underlättar lite.

Väntar också på mensen som ska komma I helgen sen kör jag igång med Menopursprutorna. Är väldigt trött dom senaste dagarna måste sova en stund när ja kmr hem från jobbet, vet inte om det är jobbet eller nässprayen som börjar verka :/...

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu men jag försöker verkligen tränga undan dom negativa tankarna men då å då börjar man googla runt å läser en massa å blir helt galen. Min man är ganska bra på att säga till mig när han ser att jag går in å läser sånna saker å få mig på andra tankar.

Men jag tror starkt på ett positivt tänk så blir dwt lite lättAre. Har nog inte längtat efter min mens så här mycket sen sist vi gjorde den här karusellen. :)

Kul, då börjar vi med Menopur samtidigt! Hur länge ska du ta dom?
  • tokfia84

Imorgon, imorgon, imorgon! Min mens kom med besked i morse så imorgon börjar jag med Menopur! Gahh, äntligen!!

• tokfia84

Härlig dröm! Har också drömt ett par gånger att jag är gravid.
    Tog första sprutan Menopur igår, suck. Nervös och lite stressad när jag blandade ihop allt så lyckades det droppa utanför, och ganska mycket. Och naturligtvis så började jag oroa mig att koncentrationen då blir för hög och att jag ska bli överstimulerad. Tog ett par djupa andetag och läste lite på nätet och kom då fram till att jag faktiskt kan blanda en behållare till. Och denna gången sätta mig ner i lugn och ro och blanda den för nu vet jag hur jag ska göra. Så mycket man ska behöva gå igenom för att bli gravid..
    Känner för övrigt inga biverkningar förutom att jag är lite känslig i magen. Kan ju även bero på stress/nervositet/oro.

• tokfia84

Jaaa! Låste in mig på toa och blandade en ny behållare i lugn och ro och det gick jättebra! Inget spill! Nu är jag lugn igen och kan ta sprutorna utan att oroa mig.

• tokfia84
    anina skrev 2017-01-19 10:43:19 följande:
    Härligt. =) Konstigt att man inte kan få sånt färdigt egentligen.
    Igår tog jag mitt blodprov och jag var nedreglerad så igår kväll började jag med mina sprutor. =)
    Känner du nåt av dem?
    Härligt att du också kommit igång med dom!
    Nej, det enda jag känner är att jag inte mår helt 100 i magen. Har du några biverkningar?
  • tokfia84
    akica skrev 2017-01-23 21:31:05 följande:
    Hellu!!

Inne på 4:e kvällen med Menopur, tog blodprov idag,ska ringa imon för provsvar för att se hur det går.. sj då? Känner inget speciellt,lite extra känslig bara.
    Spännande!

Själv ska jag träffa läkare idag och göra ett vul. Jag är sååå spänd och nervös! Jag började i lördags med Orgalutran utöver Menopur och mår lite sådär.. Illamående och konstig i magen. Hur mycket Menopur tar du?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-01-24 09:55:09 följande:

Hej tjejen. =)

Förlåt att jag inte har svarat i helgen. Jag har varit helt energilös, har inte orkat svara på sms och sånt. Kanske drar jag mig undan när jag mår sämre, jag vet inte.
    Men helgen har ändå varit helt ok.
    En del illamående och yrsel lite då och då. Vet inte om det är Puregonet, för sambon har haft samma. =) 
    Idag har jag som mensvärk och jätteont i ena äggstocken.

Var nere i Malmö och tog blodprov igår, värdena var bra. Imorgon blir det VUL.

Lycka till på VUL idag. =)

VUL gick bra, jag har svarat bra på behandlingen. Det blir äggplock på fredag, jättenervöst! Är himla orolig för att det ska göra ont.
  • tokfia84
    akica skrev 2017-01-24 21:31:43 följande:
    Varför tar du orgalutran? Jag tar 225 på Menopur. Ska ta blodprov imorgon igen så får jag reda på torsdag när jag ska göra ultraljud.
    Orgalutran förhindrar egen ägglossning har jag fattat det som. Jag tog 375 på Menopur.
    Haha! De sa att jag inte behövde oroa mig, men gör ju det ändå..
  • tokfia84
    anina skrev 2017-01-25 10:13:14 följande:

Första ultraljudet klart. =) 
    På högersidan hade jag 5 äggblåsor, 2 på 10 mm och 3 mindre.
    På vänstersidan hade jag 13 äggblåsor, så jag är lite överstimulerad sa hon. 1 var 15 mm, 1 på 13 och 1 på 12, och så nedåt. 
    Hon hittade även en muskelknuta på livmodern men det var inget som behövde åtgärdas sa hon.

Härligt! Låter positivt! Är det dags för äggplock snart då?
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?