• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej tjejer.

Hur går det för er?

Kram

• anina
    tokfia84 skrev 2016-11-01 14:04:10 följande:
    Hej du! 
    Inget nytt under solen. Har börjat ta mina Levaxin-tabletter och funderar på om jag kanske känner några biverkningar av dom. Kände du dig annorlunda efter att du börjat äta dom?
    Inte vad jag minns. Vad har du för biverkningar? Jag drömmer dock en väldig massa och konstig saker, vet inte om det är beror på dem.

Okändtjej skrev 2016-11-01 16:04:06 följande:
    Hej!

Den här mensen kom när den skulle. Så nu hoppas vi på att nästa också gör det! Så det blir ett äggplock och insättning innan jul! Hur går det själv?
    Vad skönt. =) Det hoppas vi på. =)
    Jodå jag har fortfarande lite ont i sidan men är bättre. Så går mest och väntar på att få ett datum till äggplock. Det är ju förmodligen 3 månader kvar, men ett datum hade varit trevligt. Väntar också på att känna av klimakteriet, det kommer nog snart, en vecka sen jag tog första sprutan. Det ser jag dock inte fram emot. =)
  • anina
    tokfia84 skrev 2016-11-01 16:50:57 följande:
    Drömmer massor och konstigt gör jag i vanliga fall ändå men jag tycker mig ha huvudvärk oftare också sover jag dåligt. Har svårt att komma till ro och vaknar ofta.
    Jag har alltid huvudvärk, men jag hade det innan också. Det är möjligt att det har blivit värre av medicinen, har inte tänkt på det. Svårt att komma till ro har jag också, men när jag har somnat så sover jag ofta hela natten. Sover förmodligen inte djupt dock, är alltid trött oavsett om jag sover 4 timmar eller 14.
  • anina

Vad spännande ni som ska göra äggplock och insättning redan innan jul. Hoppas verkligen det går bra för er. 

Jag har berättat för min chef nu. Eftersom jag var borta från jobbet den dagen jag gjorde spolingen, så frågade hon varför. Och då berättade jag. Vi brukar träna ihop så känner att jag har ganska bra kontakt med henne. Lite orolig dock eftersom det är varslingstider på jobbet, men det är väl olagligt att bli sparkad för sånt. Min förra chef hade jag aldrig sagt nåt till. Han sa till min kollega att inte skaffa barn när hon jobbade under honom. Men har man bra kontakt kan det nog vara bra, ifall man är borta från jobbet.

• anina

Ja det är väldigt olika hur man är och hur man känner om man vill prata om det. Och som du säger bricken, ibland vill man fokusera på annat. Och ibland dyker det upp att de man trodde hade så enkelt eftersom de har 2-3 barn faktiskt hade en del problem med missfall och liknande också. Man lär känna vissa vänner på ett nytt sätt.

akica skrev 2016-11-02 23:37:46 följande:

Hej tjejer!

Jag och min man har försökt att skaffa barn i snart 6 år. "Felet" ligger hos mannen hans små simmare är lite långsama. Vi har gjort 3 IVF därav det sista lyckades fram till första ultraljudet där man inte kunde höra något hjärtslag så var tvungen att göra en skrapning. Detta var exakt 2 år sedan. Vår remiss skickades till salgrenska i början av maj och exakt 7 mån senare fick vi en tid. Har tid på måndag och är supernervös att gå igenpm den här karusellen. Skulle vara roligt att kunna följas åt här, folk som inte är i en sån här situation vet inte vad vi går igenom, så skulle vara skönt att kunna skriva av sig lite här .:)

Usch så länge ni har försökt. Har ni då gjort att man bara tar 1 spermie och för in i ägget? Har de varit befruktade vid alla försök? Vad jobbigt när man äntligen är gravid och sen får skrapa. 
    Ja det är skönt att kunna följas åt, vi går alla igenom liknande resa. Ibland vill man bara skriva av sig till nån som förstår. =) Ibland förstår inte ens gubbarna, inte min iaf. Vet inte om det kanske beror på att han redan har två barn sedan innan.
  • anina

Lycka till Bricken. Hoppas det går vägen. 
    Skönt att veta att ni har andra alternativ framför er annars. Men vi hoppas på det bästa idag. =)

Helt rätt Akica, hoppet är det sista som lämnar oss. =)

• anina
    akica skrev 2016-11-03 23:45:59 följande:
    Jag har testat båda, första två gångerna körde vi det korta protokollet å sen sista gången testade vi det långa protokollet. Får se vad det blir den här gången, eftersom jag blev gravid den sista gången så tänker jag mig det långA men får se vad dom säger på måndag. :) 

När kör ni igång? Vilket protokoll blir det för er?

Körde du nässpray eller sprutor? Jag körde med nässpray när jag fick min endometrios-diagnos. Denna gången kör jag med sprutor. Hur mådde du i klimakteriet?

tokfia84 skrev 2016-11-04 10:09:11 följande:
    Vi kör igång med sprutor i januari. De hade valt långt protokoll till mig först och sedan ändrade de till kort protokoll. Hur mådde du under hormonbehandlingen?
    Då ligger vi nog ganska lika i tid. Jag kör långa protokollet och kommer göra nedregleringen till januari nån gång, sen blir det hormoner.
  • anina
    akica skrev 2016-11-04 11:05:32 följande:
    Jag körde med nässpray, jag minns inte riktigt hur jag mådde om jag ska vara helt ärlig. Eftersom det var min tredje gång med IVF så var jag ganska less på sprutor och hormoner så jag mådde dåligt, när man tänker tillbaka så känns allt som en dimma å jag minns inte allting som om det inte var jag som genomgick behandlingen.

Hur går det för dig då? Hur mår du?
    Det kan jag förstå.
    Jag tog första sprutan för 1,5 vecka sen så alla biverkningar har inte kommit än. Tycker jag är lite mer frusen och lite nere, men det kan ju bero på vad som helst egentligen. Skulle ta ett par veckor innan man märkte av det läste jag.
  • anina
    Brennda skrev 2016-11-05 11:18:39 följande:

Hej!

Jag är gärna med här i denna tråd ????

Jag och min man har försökt få barn i mer än två år och påbörjade utredning för ett år sedan. Fick för några veckor sedan reda på att båda mina äggledare är det stopp i. Undersökningen gjorde fruktansvärt ont, jag höll på att svimma! Misstänker att jag har endometrios då jag alltid har jätteont första mensdagen, spottings innan, oregelbunden mens och så blockerade äggledare då..

Är så arg på vår läkare som behandlade mig med pergotime i 6 månader helt i onödan! Varför kollar de inte äggledarna först? min menscykel har blivit jättekonstig sedan jag slutade med pergotime. Den var ca 27-32 dagar innan pergo och nu efter pergo är den upp till 45 dagar!!

vår läkare har fortfarande inte skickat remiss för IVF så vi har tagit tag i saken själva och vänder oss privat. Ska på läkarsamtal i slutet av november på nordic ivf i Malmö. Kan någon som varit på läkarsamtal på IVF klinik berätta hur det går till? Vill veta i detalj. Väger man sig, görs vul osv. Är så spänd!

Kommer inte vara så aktiv i denna tråd föränn vi vet mer men följer er alla andra så länge ???? Lycka till!

Hej Brennda. 

Välkommen. =)
    Konstigt att de inte kollade äggledarna innan. 
    Tyckte också spolningen var fruktansvärd.
    Kan ni inte byta läkare istället för att behöva gå privat? Jag har inte varit på IVF-kliniken än. Väntar på remiss, tar nog 3 månader till skulle jag tro. 
    Be dem kolla endometrios, men då måste du göra en titthålsoperation för att se det. Fick min mens igår så då låg jag i fosterställning.
  • anina

Brennda, vet du om Nordic IVF i Malmö är den som man kommer till med remiss också eller är det bara privat? Vi ska nämligen också till Malmö.

Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?