IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
Jag har också läst det, att det ska boosta äggkvalitén. Började äta d-vitamin efter första försöket. Vad jag har läst ska man äta rätt stora mängder men jag äter bara vad Livsmedelsverket rekommenderar eftersom större mängder kan vara skadligt.
Är hemma igen efter besöket hos rmc, har parkerat mig i en fåtölj med en kopp te. Är rätt trött mentalt efter det besöket. De valde Gonal F till mig denna gången istället för Menopur. Ska höra av mig till dom när mensen startar nästa gång och då vet dom om jag kan börja med sprutorna. Det känns rätt jobbigt att inte veta om vi kan börja vid nästa mens. Stressande på något sätt. Annars skönt att vara igång igen även om jag inte ska ha mens förrän om tre veckor. Ska även bli spännande att se hur det blir med Gonal F. Så länge får livet gå vidare. Måste försöka varva ner, släppa allt man har i tankarna och fokusera på det som är viktigt just nu. Jisses vad djup jag blev där, hihi.
Vad drygt att det är så länge tills mensen kommer. Är det 2 gånger de kan neka dig att börja? Undrar om de kan göra det inför fet också.
Är Gonal-F bättre för kvaliteten?
Hehe ibland blir man djup. :) jag måste också varva ner lite. Känner mig väldigt stressad och haft sån yrsel och illamående senaste veckan.
Dom kan neka oss två gånger, sedan måste de ta emot oss. Handlar om att de måste ha tid för oss vad gäller ägguttaget. Det är ju en process som tar lite tid ju.
Jag vet inte, jag har läst att Menopur ger många ägg. Kanske är det så att Gonal F ger bättre kvalité på äggen men kanske inte lika många. Det återstår att se. Spännande ska det bli i alla fall!
Själv springer jag på toa hela tiden och hoppas att mensen har kommit. Men det har den inte. Trodde aldrig man skulle längta så efter den. :)
Såg att en bekant på FB har fått sitt andra barn, tror att de har varit ihop typ 4 år. Givetvis är jag glad för deras skull, men det slår på mitt psyke.
Vore kul att ses nån gång på rmc.