• akica

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

ammela skrev 2016-12-22 18:35:56 följande:

Jag upplever att många är glada för att få veta, känner att de får ett förtroende då jag delat med mig! Sen är det rätt jobbigt att berätta tycker jag, inte så svårt att prata om men just momentet att säga det är jobbigt.

Får man fråga varför ni inte gjort några försök på 2 år?

Är också väldigt nervös, dels för sprutorna men även för biverkningar av allt och sen såklart nerver för om det kommer gå eller ej.

Ja det är det momentet jag också är rädd för,att berätta.. Men jag får bara göra det så blir det nog bra sen.

Efter 3 omgångar med iVF så var jag och min man ganska trötta och vi mådde inte bra mest psykiskt. Jag tog tag i mitt liv, hade gått upp massor i vikt under hela denna resan så jag gjorde en 360 graders vändning gick ner 30 kg och var tvungen att bearbeta allt jag hade gått igenom,genom träning och mycket stöttning av familj och vänner så blev man någurlunda bättre igen. Jag och min man behövde hitta tillbaka till varandra och lägga bebispressen vid sidan och fokusera på oss.

Och i våras kände vi oss redo igen då fick vi remiss till salgrenska och 7 mån senare så planerade vi för en fjärde omgång.

Jag är också nervös för biverkningarna,synd om mina elever som får en hormonell fröken ett tag framöver... :)
  • akica
    anina skrev 2016-12-23 00:12:37 följande:

Tror mitt förra inlägg inlägg angående att berätta försvann, hittar det inte. Eller så är det för att jag är på telefonen.

Jag har varit jättenervös inför äggplocket då jag tyckte spolningen var en fruktansvärd smärta. Men så sa de att man får lugnande och smärtstillande. Fick du det och ändå ont?

Hoppas verkligen att ni lyckas denna gången. Det ber jag för.

Jag fick ganska ont trots alla smärtstillande å bedövining men den sista gånger tog dom ut 16 ägg,första två gångerna var det bara 5-6 ägg per uttag så kanske därför blev det jobbigare och jag tuppade av lite.

Tack så mycket! Jag hoppas att 2017 blir vårt år då vi alla blir mammor :)
  • akica
    ammela skrev 2016-12-22 21:41:33 följande:

Oj vilken resa! Hoppas verkligen försök 4 går vägen för er! Håller tumma och tår för er!! Va de andra försöker privat då eller?

Haha ja stackars barn :) brukar känna så ibland när jag haft lite pms och stress och varit lite ledsen att det tyvärr går ut över dem. Får försöka att hitta ett sätt som fungerar!

Japp vi gjorde det privat på Nordic IVF i Gbg.

Jag känner mig mer nervös nu än vad jag gjorde första gången vi skulle göra IVF..men det är nog för att man vet vad som väntar en.

Jag beställde alla sprutor å allt jag behöver inför behandlingen, frågade han på apoteket vad allt skulle gå på om vi inte hade haft högkostnadsskyddet summan landade på strax över nio tusen. Jag får betala 1.800kr bara. Jag minns inte att det var så dyrt sist vi betalade.

OMG är så tacksam för svensk sjukvård just nu. Hoppas du får en härlig julledighet!
  • akica
    Moni86 skrev 2016-12-29 14:32:11 följande:

Hej tjejer. Jag hade äggplock den 8/12 och sedan söndagen därefter återföring. Den 24/12 som va testdag fick jag ett fint besked. Då jag haft 3 mf tidigare är jag sjukt orolig men försöker att ta de lugnt å inte överanalysera alla symptom/känslor vilket inte är de lättaste. Tänkte testa snart igen för att se så att veckorna ökar. Är livrädd men samtidigt så hoppas jag!

Oh vad roligt! Stort grattis till dig:)!!
  • akica

Hellu tjejer!

Gott nytt år på er och jag hoppas att alla era önskningar slår in detta året!!!

Har nu berättar för chefen och närmaste kollegorna och fan va skönt det kändes när dom vet och alla var väldigt stöttande och positiva! Så nu en mindre stress att tänka på.

På fredag börjar jag med nässprayen,längtar lite faktiskt,är redo att köra igång liksom!!

:)

• akica
    anina skrev 2017-01-04 12:30:23 följande:

Gott nytt år på er. =)

Vad skönt att du har fått släppa den stressen nu.

Så spännande. =) Jag börjar med min nässpray nästa torsdag. Så snart sätter det igång på riktigt. Jag har ju dock varit nedreglerad sen slutet av oktober. Vilken klinik var det du går till?

Hur mår du då? Är lite rädd att jag ska bli nedstämd pga av nedregleringen,men ska inte hålla på så länge bara fram till mensen typ. Vi går på salgrenska, du då?
  • akica
    ammela skrev 2017-01-03 22:21:38 följande:

Starkt att berätta! Skönt att slippa hitta på ursäker och förklaringar på saker!

Tack det kändes genast lättare när jag sa allt, gick ifrån jobbet skuttandes liksom :). När kör du igång?
  • akica

Jag berättade för chefen och några av min kollegor, bara dom som är i mitt arbetslag så det kändes mycket lättare att slippa ljuga när man ska iväg. Sen är jag väldigt nära med mina dom här kollegor så det underlättar lite.

Väntar också på mensen som ska komma I helgen sen kör jag igång med Menopursprutorna. Är väldigt trött dom senaste dagarna måste sova en stund när ja kmr hem från jobbet, vet inte om det är jobbet eller nässprayen som börjar verka :/...

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu men jag försöker verkligen tränga undan dom negativa tankarna men då å då börjar man googla runt å läser en massa å blir helt galen. Min man är ganska bra på att säga till mig när han ser att jag går in å läser sånna saker å få mig på andra tankar.

Men jag tror starkt på ett positivt tänk så blir dwt lite lättAre. Har nog inte längtat efter min mens så här mycket sen sist vi gjorde den här karusellen. :)

• akica
    tokfia84 skrev 2017-01-11 21:16:26 följande:

Kul, då börjar vi med Menopur samtidigt! Hur länge ska du ta dom?

Det är planerat äggplock vecka 5 ungefär så fram tills dess tror jag,men allt beror på hurjag svarar på behandlingen osv..:)
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-01-15 16:45:10 följande:

Imorgon, imorgon, imorgon! Min mens kom med besked i morse så imorgon börjar jag med Menopur! Gahh, äntligen!!

Jag fick min mens igår på em så jag tror jag också ska börja med menopur imon, måste ringa och dubbelkolla med dom. Såååå nervös är jag!!
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?