IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
Jag upplever att många är glada för att få veta, känner att de får ett förtroende då jag delat med mig! Sen är det rätt jobbigt att berätta tycker jag, inte så svårt att prata om men just momentet att säga det är jobbigt.
Får man fråga varför ni inte gjort några försök på 2 år?
Är också väldigt nervös, dels för sprutorna men även för biverkningar av allt och sen såklart nerver för om det kommer gå eller ej.
Efter 3 omgångar med iVF så var jag och min man ganska trötta och vi mådde inte bra mest psykiskt. Jag tog tag i mitt liv, hade gått upp massor i vikt under hela denna resan så jag gjorde en 360 graders vändning gick ner 30 kg och var tvungen att bearbeta allt jag hade gått igenom,genom träning och mycket stöttning av familj och vänner så blev man någurlunda bättre igen. Jag och min man behövde hitta tillbaka till varandra och lägga bebispressen vid sidan och fokusera på oss.
Och i våras kände vi oss redo igen då fick vi remiss till salgrenska och 7 mån senare så planerade vi för en fjärde omgång.
Jag är också nervös för biverkningarna,synd om mina elever som får en hormonell fröken ett tag framöver... :)