• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

tokfia84 skrev 2017-03-06 19:46:18 följande:
    Vi bor ca 40 minuter från Malmö. Hur långt iväg bor ni?
    Glömde svara på det.
    Bor ca 2,5 timme från Malmö. Så det är drygt när man ska ner på bara ett blodprov.
  • anina
    Cakh skrev 2017-03-13 15:12:38 följande:
    Vi har ca 2 timmar ner till Malmö. Får starta tidigt imorgon, ska vara på rmc kl 8
    Bor du i Blekinge möjligtvis?
    Huh så tidigt. Vart i processen är du?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-14 10:26:46 följande:
    Oj! 2,5 timme! Förstår om det blir drygt och att man får lägga hela dagen på ett besök dit.
    Fick reda på idag att ännu en kompis väntar sitt andra barn... Suck.
    Ja det har gått några semesterdagar på detta nu. Tycker man kan ha bättre samarbete med gynavdelningar så man kan ta blodprov och ultraljud på hemort. Gjorde ett ultraljud här för att slippa åka till Malmö. Men då ringde de och sa att jag skulle göra det igen dagen efter i Malmö, så de litar nog inte riktigt på andra.

Åh. De känslorna är så jobbiga. Man vill ju givetvis att andra ska ha lätt för det och man är glad för deras skull. Men man blir ju så ledsen att man själv inte är gravid och det förstärker ju de känslorna. På jobbet häromdagen stod jag och väntade på hissen i 2 min och under den tiden gick det förbi 4 st gravida. 
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-14 11:15:49 följande:
    Visst är dom överallt?!? Helt plötsligt ser man dom och hör om dom överallt. Är man i Ullared är dom där, är man och handlar är dom där, är man någon annanstans kan man ge sig sjutton på att dom är där med. Överallt!!
    Självklart är jag glad och jag vill inte att de ska låta bli att berätta eller vara glada för sin skull bara för att jag inte blir gravid. Men tungt är det.
    Pratade med min chef idag, tar ledigt den dagen vi ska ner till rmc, så behöver man inte stressa till och från jobb och hålla på och komma med ursäkter var man ska eller har varit. Jag hoppas så på positiva besked om när vi kan börja.
    Har du någon erfarenhet av TCM och kinesiska örter? Har läst lite om det och funderar på att eventuellt prova om detta försök inte heller går bra.
    Haha ja de är verkligen det. De förföljer oss. Och hela facebook kryllar av dem. Och alla dessa videos folk delar på söta bebisar.
    Och jag hatar kommentaren "om du bara slappnar av och inte tänker på det så händer det".

Det låter som en bra idé. Så slipper de de orosmomenten också. Skönt att ta det lugnt när ni ska dit. Snart dags. Vilken dag är det?

Nej ingenting faktiskt. Börjar också fundera på lite sånt om det inte funkar nu heller. Hoppas mensen kommer snart.
  • anina
    Cakh skrev 2017-03-15 08:37:22 följande:
    Hej anina
    Bor så långt upp i Skåne det går innan smålandsgränsen.
    Vi gjorde äggplock igår och fick ut 6 fina ägg.
    I em får vi reda på om och när en återinsättning ska ske.
    Var är ni i processen?
    Kramen
    Ah ok. 
    Oh så bra. =) Spännande samtal i eftermiddag då. Du får skriva och meddela hur det gick. Är det första IVF?

Vi gjorde långa protokollet i vintras. Fick ut 15 ägg i februari, varav 10 befruktades och 6 st klarade sig till 5 och 6-dagars blastocyster. Gjorde en återföring 5 dagar senare, men det blev tyvärr inget.
    Nu väntar jag på mensen, då ska jag börja ta nån tablett eftersom jag inte har nån ägglossning. Sen blir det nog återförande i början av april.
  • anina
    Cakh skrev 2017-03-15 19:55:44 följande:

Fick positivt besked att 5 av våra 6 ägg är befruktade. Återföring planerad på fredag :)

Ja, är vår första ivf så mycket nytt och många funderingar.

Klart att det blir återföring i April för dig....och kommer hålla tummarna att det är ditt guldägg då!

Kramar

Åh grattis. :) vad roligt. Hoppas ni får ett guldägg ni med. :)

Tack. :) många kramar
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-15 21:38:12 följande:

Jag fattar inte!! En till som ska ha barn..

Åh. En som du känner väl? 
    Ibland känns det som att vissa bara särar på benen och blir gravida. 
    Iofs vet man inte hur många som kämpar. 
  • anina

Förresten på tal om örter och sånt, så har jag läst att D-vitamin ska vara jättebra när man inte kan få barn. Så det ska jag prova nu.

• anina
    tokfia84 skrev 2017-03-16 14:43:16 följande:

Jag har också läst det, att det ska boosta äggkvalitén. Började äta d-vitamin efter första försöket. Vad jag har läst ska man äta rätt stora mängder men jag äter bara vad Livsmedelsverket rekommenderar eftersom större mängder kan vara skadligt.

Är hemma igen efter besöket hos rmc, har parkerat mig i en fåtölj med en kopp te. Är rätt trött mentalt efter det besöket. De valde Gonal F till mig denna gången istället för Menopur. Ska höra av mig till dom när mensen startar nästa gång och då vet dom om jag kan börja med sprutorna. Det känns rätt jobbigt att inte veta om vi kan börja vid nästa mens. Stressande på något sätt. Annars skönt att vara igång igen även om jag inte ska ha mens förrän om tre veckor. Ska även bli spännande att se hur det blir med Gonal F. Så länge får livet gå vidare. Måste försöka varva ner, släppa allt man har i tankarna och fokusera på det som är viktigt just nu. Jisses vad djup jag blev där, hihi.

Ok. Jag köpte 25 mikrogram tror jag det var.

Vad drygt att det är så länge tills mensen kommer. Är det 2 gånger de kan neka dig att börja? Undrar om de kan göra det inför fet också.

Är Gonal-F bättre för kvaliteten?

Hehe ibland blir man djup. :) jag måste också varva ner lite. Känner mig väldigt stressad och haft sån yrsel och illamående senaste veckan.
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?