• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hur går det för alla er andra i tråden?
    Ammela, jag såg i en annan tråd att du fick bra resultat på äggplocket, grattis. =)

• anina
    ammela skrev 2017-03-06 11:50:14 följande:
    Tack! Ja det är helt galet vad vi har svarat bra. 15 blåsor, 10 ägg, alla mogna, 7 befruktade. Ett ruvar jag på nu och 4 blev blastocyster! Blev ett 8-celligt på dag 2 tillbaka dessutom, låter mycket men de hade ju att ta av så litar på deras omdöme!
    Härligt. =) När har du testdag?
  • anina
    ammela skrev 2017-03-06 12:50:20 följande:
    Lördag :)

Väntar ni på FET nu eller?
    Hoppas på plus då. =)

Japp. Vid mensen ska jag ta nånting för att stimulera ägglossning så det blir typ 3 veckor efter första mensdag. Så nästa försök blir ca 2 månader efter första försöket. 
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-06 13:13:33 följande:
    Okej, måste kännas skönt att vara på gång igen? Hur många ägg fick du till frysen?
    Det är upp och ner här, har ofta sammanbrott och funderar på om jag ska gå och prata med nån. Vi ska till rmc i nästa vecka, ska se om dom kan remittera mig till någon i närheten av där vi bor. Ser fram emot försök nr 2, har börjat dra ner på socker och motionerar mera. Har även börjat äta d-vitamin, inga större mängder men har hört att det ska bättra på äggkvalitén. Allt för att få så bra förutsättningar som möjligt, även om det kanske ändå inte hjälper..

Det känns dock inte riktigt som att vi är på gång än. Det är iaf 10 dagar till mens, sen är vi ju visserligen igång med behandling. Jag vill bara stoppa in embryoet nu. =) Vi har 5 st blastocyster i frysen. 4 som är 5 dagar gamla, och ett som är 6 dagar.
    Så det känns jätteskönt. 

Förstår det. Kan nog vara en bra idé att prata med någon. Fungerar det inte denna gången heller kommer jag nog också att göra det. Bor ni långt från Malmö? Menar du som en vanlig läkare eller någon som kan göra IVF?

Är nog en bra idé att hjälpa kroppen med vitaminer och sånt. Jag tänkte jag skulle bli lite nyttig ett par veckor nu jag med. Jag har tröstätit en del senaste tiden. Tar du folsyra också?

• anina
    tokfia84 skrev 2017-03-06 19:46:18 följande:
    Nej jag menar en kurator eller en psykolog. Jag behöver reda ut vad som är på g med mig. Och hur jag ska kunna hantera det för just nu kan jag inte hantera det. Man kan bli erbjuden samtal med kurator men det blir lite långt att köra till Malmö om man ska fortsätta. Vi bor ca 40 minuter från Malmö. Hur långt iväg bor ni?

Jag äter folsyra/B6/B12 i samma tablett, har gjort det rätt länge. Började först med ACO Kvinna men slutade med dom när jag började med Levaxin. Men ska fortsätta med ACO Kvinna sen igen för de påverkar inte Levaxinet. Äter du också folsyra? Något annat?

Ah nu är jag med. Jag förstod ju att det var det du menade med att prata med någon. Hur jag inte kunde förstå att det var det du ville bli remitterad till vet jag inte. =)
    Jag behöver nog också göra det snart. Men så fort jag mår lite bättre så tänker jag att jag inte behöver.

Jag tar en folsyra och en b-12 tablett.Plus mitt Levaxin då. 
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-08 09:59:07 följande:
    Så är det med mig med, mår man bättre någon dag känns det som om det inte behövs. Och när man mår dåligt vill man inget hellre än få hjälp.. Mår rätt bra just nu.

Kosttillskott är nog bra men det är väl framförallt hur och vad man äter som spelar roll. Tyvärr är jag inte så jättebra på att äta frukt och grönt.
    Ja maten kan nog påverka en hel del.
    Varit på RMC än?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-08 12:06:46 följande:
    Nopp, först nästa vecka! Tiden går så sakta..
    Tänkte fel, tänkte att det var denna veckan. Lite trött.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-13 13:58:47 följande:
    Hej tjejen!
    Jo det tycker jag, mannen har varit bortrest så jag har haft huset för mig själv! Sedan har man ju haft att göra så man har inte tagit det jättelugnt.
    Har du också haft en bra helg?
    Vad bra. =)
    Ja det har varit en bra helg. Har firat pappas och systers födelsedagar, så det var mysigt. =)
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?