Anonym (Undrar) skrev 2016-10-23 18:07:15 följande:
Vad betyder mf? Muntlig förberedande? Jag menar var kommer snabbyttrandet ifrån? Från familjerätten eller socialtjänstens utredning? :)
Jag, med inrådan från socialen vill int3 att han är ensam med sonen, han har sagt att han inte kan ha ansvar för sonen, vet inte vad han riktigt menar men de har setts två gånger (två tim/gång) sen i juli hemma hos oss.
Den lösning som jag ser bäst är att jag får enskild vårdnad och han umgängesrätt och att vi kommer fram till umgänge som är kontinuerlig och inte hastig som den är nu.
Pappan svarar inte på vad han vill utan det känns som att han vill komma och gå som han vill.
Han kom inte på sammarbetssamtalet som vi bokade in innan stämningsansökan skickades in.
När ni båda har pratat med familjerätten så gör de ett snabbyttrande som de lämnar in till tingsrätten. Familjerätten inhämtar information från socialtjänsten och brottsregistret. Du kan om du vill använda socialtjänstens utredning som bevis, prata med din advokat om detta.
Nu vill jag inte vara negativ, men även om pappan tilldöms fastställt umgänge så finns det ingenting som gör honom skyldig till att träffa barnet på de bestämda tiderna.