Hur lång tid ta ett muntligt förberedande samtal?
Hej.
Någon som har erfarenhet om vårdnadstvister som skulle kunna svara på hur lång tid ta ett muntligt förberedande samtal tar? :)
Vad händer om pappan inte dyker upp?
Hej.
Någon som har erfarenhet om vårdnadstvister som skulle kunna svara på hur lång tid ta ett muntligt förberedande samtal tar? :)
Vad händer om pappan inte dyker upp?
Ok. Tack för svar! :)
Tack! :)
Jag ska till familjerätten och lämna "min uppfattning om situationen" och så har socialtjänsten lämnat sin.
Kommer jag få berätta där i muntliga förhöret också eller utgår de från det jag sagt till Familjerätten?
Kommer jag få prata mycket? Jag har en advokat som jag känner förtroende för.
Tack E för svar! Hoppas att det går någorlunda "smidigt".
Ja, det får vi hoppas! Lycka till :)
Du vet att om det är något som du känner dig osäker över så be ditt ombud förklara förloppet för dig. Man kan ju omöjligt veta hur det går till när man aldrig varit där.
Min advokat förklarade väldigt detaljerat vartenda detalj innan första gången vi skulle ha en muntlig förberedelse och det kändes väldigt bra. Nu är jag så van efter alla vårdnadstvister så nu kör vi bara på varje gång.
Man behöver inte ha ombud.
Hur kan man förbereda sig på bästa sätt inför muntligt förberedande? :)
Tack för din stöttning! :)
Jag ska till familjerätten på torsdag är det som sägs där ett snabbyttrande eller har jag missuppfattat?
Socialtjänsten har även gjort en utredning (genom orpsanmälan från mig) där det framkommer rätt starkt att pappan inte kan ta ansvar för sonen (pappans egna ord) kommer den utredningen finnas till hands på det muntliga förhöret?
Snabbyttrandet kommer fram vid mf. Att pappan kanske inte kan vara själv med barnet kommer att påverka umgängen. Vilken lösning kan du se? Vad vill pappan?
Tack för era råd och svar! :)