Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Han anklagar mig för Umgänges Sabotage

Började han knarka efter att ni fått barn? Annars kanske du borde haft en aning om att en narkoman sällan är särskilt pålitlig och att vara en bra och stabil pappa oftast inte är vad de sysselsätter sig med.

Varför anmälde du inte misshandeln han utsatte dig för?

• Påven Johanna II
    Anonym (bibo) skrev 2016-11-11 09:07:57 följande:
    Så är det ju, men nu finns ju barnet här och då hjälper det inte ts att vara efterklok eller älta valen hon gjorde då. Nu måste hin fokusera på att det blir bra för barnet trots valet av pappa.

Det är alltid synd att anmälningar inte görs vid misshandel. Nu finns inga bevis kvar så det blir svårt att ta upp det. Sen kan det ju vara bra för inblandade att veta vad som hänt. Men tyvärr verkar många kvinnor dra upp det oavsett om det är sant eller inte vilket är ännu mer tragiskt när de som verkligen varit med om det inte blir trodda. Många verkar ta till det för att göra det svårt för pappan att få umgänge/vårdnad läser man om.
    Ja, så är det. Men jag blir ändå nyfiken särskilt med tanke på valet av formuleringar. Ts skriver att hon varit väldigt aktiv när det gäller att barnet ska ha en fungerande relation till sin pappa. Hon skriver också att hennes egna känslor inte ska spela roll. Först därefter nämner hon att han "brukar narkotika" och att han misshandlat henne både fysiskt och psykiskt.

Själv skulle jag inte kämpa alls för att barnet skulle ha en relation till en sådan människa.

Det du skriver om i slutet av ditt inlägg håller jag med om och fördömer hårt.

Hoppas ts väljer klokare nästa gång det är aktuellt. Barn förtjänar bra föräldrar.
Svar på tråden Han anklagar mig för Umgänges Sabotage