Han anklagar mig för Umgänges Sabotage
Hej alla på familjeliv.
Jag har ingen fråga men vill höra era synpunkter och eventuella funderingar på en något som händer mig.Jag tror att alla kan relatera till detta på ett eller annat sätt.
Umgänge !
Jag och mitt x har inte kommit överens om frågor som gäller barnen. Jag var väldigt aktiv när det gäller att barnen ska ha en fungerande relation till sin pappa. Att mina känslor inte ska spela någon roll. Jag är själv ett skilsmässabarn och velat att barnen ska ha en smidig övergång till växelvise boende.
Han avbokar umgänges dagar. Jag har varit orolig när de varit med honom för att han brukar narkotika. jag tror inte att han hade gjort det i deras närvaro. De dagar jag lämnat barnen hos hans mamma (där han har bott) har han legat och sovit. De dagar vi stämma träff är han försenad. list goes on. dagen jag fick nog var när han anklagade mig för att hålla barnen ifrån honom. Jag poängterade att det är viktigt att vi planerar. att han inte bara säger - På lördag kommer jag mellan 11-14. Vi har planerat en weekend resa.
Jag bestämde mig för att ringa familjerätt och han accepterade. Vi gjorde upp ett schema. Han höll även inte detta och dök inte upp på fler samtal. Han ville inte skriva på blanketter och annat. Jag hade flera konversationer med honom tills han slutligen bytte nummer.
Jag har kontakt med hans familj men det verkar inte som att han lyssnar på de. Jag skrev ett brev till honom som jag postade, gav till hans familj. Inget svar på 2 månader. Jag kände att det var nödvändigt att koppla in rätten. Så att han inte ska tro att han komma hur han vill och utöva sin makt över oss. Han accepterade delgivningen men dök inte upp. Andra gången dök han inte heller upp och jag blev tilldelad ensam vårdnad.
Nu några år senare gick jag ett brev där det stod att jag utövat umgänges vägran. Jag ska acceptera umgänge. Det var så mycket lögner och de attackerade mig som mamma. Om jag får tillägga så brukade han slå mig och utövade psykisk misshandel. Jag anmälde aldrig honom.
Jag fick två veckor efter en delgivning om att infinna mig på tingsrätten ang umgänge.
Han går inte med på samarbetssamtal. Han säger att han inte vill ha något med mig oh göra,
Kan man göra så? Vad anser rätten? kommer barnen inte känna av detta? de ska träffas hos socialförvaltningens barncenter. Är inte meningen att vi ska kunna sköta umgänget själva? Hur gör man det när han har en sådan inställning? Han har svikit barnet förr.