Inlägg från: Anonym (bibo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bibo)

Han anklagar mig för Umgänges Sabotage

Jag kan absolut ingenting om det här, men känner att han måste ha bevis för sina anklagelser. Och det kan han ju inte ha om det inte skett. Inga nekande sms, mail mm. Det gamla som gjort att du har vårdnaden måste ju också finnas kvar. Var bara ärlig och säg att du försökt och att han inte velat. Är du med på att han ska ha umgänge igen så samarbeta. Visa att du vill och kan det och att detta ligger helt på honom.

Jag tror att han kanske drar igång detta och antingen blir det bra, för han har ändrat sig och vill vara en del i barnens uppväxt eller så rinner det ut i sanden när du visar att du inte har något emot det.

Är det bevakat umgänge han ska ha nu? Hur bor/lever han idag?

Som sagt jag kan inget om sånt här. Aldrig varit med om det utan bara mkna tankar. Hoppas att det löser sig.

• Anonym (bibo)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-11 09:00:42 följande:

Började han knarka efter att ni fått barn? Annars kanske du borde haft en aning om att en narkoman sällan är särskilt pålitlig och att vara en bra och stabil pappa oftast inte är vad de sysselsätter sig med.

Varför anmälde du inte misshandeln han utsatte dig för?

Så är det ju, men nu finns ju barnet här och då hjälper det inte ts att vara efterklok eller älta valen hon gjorde då. Nu måste hin fokusera på att det blir bra för barnet trots valet av pappa.

Det är alltid synd att anmälningar inte görs vid misshandel. Nu finns inga bevis kvar så det blir svårt att ta upp det. Sen kan det ju vara bra för inblandade att veta vad som hänt. Men tyvärr verkar många kvinnor dra upp det oavsett om det är sant eller inte vilket är ännu mer tragiskt när de som verkligen varit med om det inte blir trodda. Många verkar ta till det för att göra det svårt för pappan att få umgänge/vårdnad läser man om.
  • Anonym (bibo)
    Påven Johanna II skrev 2016-11-11 09:38:04 följande:

Ja, så är det. Men jag blir ändå nyfiken särskilt med tanke på valet av formuleringar. Ts skriver att hon varit väldigt aktiv när det gäller att barnet ska ha en fungerande relation till sin pappa. Hon skriver också att hennes egna känslor inte ska spela roll. Först därefter nämner hon att han "brukar narkotika" och att han misshandlat henne både fysiskt och psykiskt.

Själv skulle jag inte kämpa alls för att barnet skulle ha en relation till en sådan människa.

Det du skriver om i slutet av ditt inlägg håller jag med om och fördömer hårt.

Hoppas ts väljer klokare nästa gång det är aktuellt. Barn förtjänar bra föräldrar.

Ja, det håller jag med dig om. Hade pappan till mina barn (om vi gick isär) brukat narkotika hade jag inte lyft ett finger för att förenkla umgänget. Gjort allt i min makt för att hålla barnet därifrån. Dessutom om jag blivit misshandlad hade jag varit extra omedgörlig. Svårt att veta när man inte varit i det, men så här vid sidan av så hade det varit självklart.
Svar på tråden Han anklagar mig för Umgänges Sabotage