• Lee***

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Filli89 skrev 2016-11-29 08:47:32 följande:

Pfff. Var på ul idag v11. Lillen hängde kvar. Nu såg man fingrar och tår o den viftade o vände o vred. Herregud vilken pain det kommer bli att bli mamma i framtiden, oro 24/7 känns d som, om man är så här orolig för något som inte ens är i världen ännu.

Vilken lättnad :)
  • Lee***

Nu har vi varit på ul. Allt såg fint ut. Var en liten livlig bebis som inte ville vara still, så det blev ingen bild. Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

• Lee***

Nu har jag inhandlat mamma byxor , inte att jag riktigt behöver det ännu. Men uppräckt att det är svårt att få tag i.samt att min mage är lite kall... Hittade även en längre tröja. Jag vill gärna hålla graviditeten hemligt så länge det går iaf tills rul och då är jag i vecka 18+1.

När har ni tänkt berätta för jobbet?

• Lee***

Fin mage du har fått hope88.

Var en vecka sedan ul, precis vid ul o den dagen är jag lugn. Ibland känner jag inte så mycket o då blir jag orolig, samtidigt som jag vet att jag känner emellanåt o någon dag inte så mycket.

Tiden går fort men samtidigt så var det så länge sedan jag gjorde ul känns det som. Tyvärr kommer jag nog vara så här ända till bebisen är ute , om vi nu kommer så långt.

Hade också viljat ha en ul maskin, men de vet inte om det är skadligt för barnet med för många ul, om risken hade varit 0 hade jag bokat in ett ul i veckan (går privat så det är inte svårt att få tid)

Hoppas ni mår bra alla !

• Lee***
    hope88 skrev 2016-12-09 18:51:47 följande:

Tack så mycket :) Vilken vecka är du i nu?

Känner precis som du. Kan vara lugn 2 dagar, max 3 dagar efter ett ultraljud sen börjar jag nojja direkt. Otroligt tärande och tror som du att jag kommer vara såhär tills bebis ligger i våra famnar. Skönt att sista ultraljudet såg bra ut i alla fall :) Har ni fått tid för rul? Vi har tid 23/12.

Ja hade det varit 0% risk hade jag gjort det en gång i veckan jag med. Läkarna på spec mödravården säger att de inte sett några risker men man kan ju aldrig veta till 100%.

Jag är i vecka 14+4, den 20 dec får vi lyssna på hjärta och den 9 jan rul. Om allt går bra med rul så kommer vi gå ut med graviditeten o berätta för jobbet. Kommer även berätta till vänner efter den 20:e dec. 2 vänner vet, en är själv gravid genom ivf o den andra vet vad vi går igenom. Har inte riktigt vågat gå ut med graviditeten ännu.

Är så känslig mot stress o när ngt går emot mig, hade ingen bra dag i dag men i vanliga fall hade det inte ens besvärat mig. Kan vara att man är väldigt trött också.

Du var väl sjukskriven? Är du ff det?
  • Lee***
    hope88 skrev 2016-12-09 21:30:49 följande:

Snart vecka 16 för dig då, härligt :) Mysigt att få lyssna på hjärtat! Det är ett magiskt ljud <3 är det ingen som märkt på jobbet än då eller döljer du magen?

De närmsta vet och kollegorna. Kommer inte gå ut med något förrän efter rul heller till övrigt släkt och bekanta.

Ja det är det säkert, tröttheten kan verkligen väcka en massa i kroppen.

Är fortfarande sjukskriven men på 25% så jobbar 6 timmar om dagen nu till 1a januari sen får vi se. Tror inte jag kommer orka mer efter då jag har väldigt ont vissa dagar av foglossningen. Hur mår du i kroppen?

Jag döljer magen rätt bra, har köpt två tröjor (dragkedja som jag har öppet o en med knappar) som är bra o har en del större toppar, men det blir svårare o svårare. Om jag skulle ta av mig tröjan då skulle nog folk se. En kollega frågade mig för 2-3 veckor sedan , jag tror kanske några har märkt men inte vågat fråga.

Jag mår bra i kroppen , väldigt trött o jag orkar inte lika mycket. Sägs att tröttheten skall lätta , så jag hoppas på det.

Vad jobbigt med foglossning, blir det värre för varje vecka. Känn av, kanske kan du arbeta några timmar per dag.
  • Lee***

Idag har vi varit hos bm o lyssnat på hjärtat, helt magiskt, härlig känsla.

Vissa kan redan känna av fostret i vecka 13-14. Tror jag började känna lite i vecka 15 men så svårt att avgöra vad det är man känner.

• Lee***
    hope88 skrev 2016-12-20 11:34:46 följande:

Åh så mysigt! Det gjorde vi igår! Underbart ljud<3

Inväntar nu rul på torsdag!

Visst är det härligt:)

Kul med rul, bebisen har ju vuxit så mkt sedan sist. Vi har rul den 9 jan då är jag i vecka 20 (19+0)
  • Lee***
    Juliii86 skrev 2017-01-01 19:38:09 följande:

Hehe det kan jag tänka mig att det gjorde. Själv tycker jag att det går super långsamt till vul.

Så roligt att du har kommit halvvägs :) Det måste kännas underbart! Ja, det ska bli super mysigt att se tickande hjärta :) Känns så overkligt fortfarande men när man väl ser lill* frön och hjärtat så kommer jag förstå på riktigt att jag är gravid. Brukar man förresten få höra hjärtljud eller gör man det senare?

Min bm ville inte göra det innan vecka 15, beror på att det kan vara svårt att hitta hjärtslagen
  • Lee***
    druvan52 skrev 2017-01-11 16:32:03 följande:

Fick höra hjärtljud idag, kändes så skönt! Och en jättebra lugnande bm!

Du kanske har moderkakan eller om det är livmodern i framvägg, det har jag o då tar det längre tid att känna fostret. Känner att det är ngt men inga sparkar, är i vecka. 19+2
  • Lee***

Var på vecka 25 kontroll i går hos bm,då var jag i 25+1. Alla värden var bra. O hjärtat tickade som det skulle. Har ju moderkakan i framvägg så jag känner inte så mycket eller så tydligt. Bokade därmed in ett besök för att lyssna på hjärtat mellan nästa gång vi skall ta nya prover o mäta magen.

Jag mår bra , lite trött bara. Ryggen kan göra lite ont emellanåt o lite ont på nedre magen om jag anstränger mig, men annars mår jag bra lite väl för bra ibland. Har som sagt inte haft så många symtom under hela graviditet o så får man moderkakan i framvägg , är ju orolig ibland som det är...

• Lee***

Gick in i vecka 28+0 idag. Mår bra förutom att jag inte orkar med samma tempo, börjar känna mig tung. Sover lite dåligt på nätterna ibland. Köpt en gravid kudde som jag skall hämta idag.

Men annars mår jag väldigt bra. Känner av bebisen en del men inte jätte jätte tydligt o då blir jag lite orolig, moderkakan i framvägg.

Kommer jobba till 1 vecka innan bf om jag mår bra, men kommer trappa ner i maj.

• Lee***
    Humla85a skrev 2017-03-13 16:29:44 följande:

Oj jobba så länge! Själv planerar jag att gå två månader innan bf

Jag har också moderkakan i framvägg, känner pyret mest på morgonen, precis när jag vaknat. Men när jag inte känt nått så är dopplern guld värd må jag säga.

Jag har ett rätt lugnt sittastillande jobb utan stress. men ibland vet jag inte om jag kommer att kunna jobba så länge. Men jag jobbar så mycket jag orkar o ta sovmorgon /ledigt när jag känner.

Vi var också inne på att evt skaffa doppler, men var rädd att det skulle skapa ett större oro om man har svårt att pricka rätt
  • Lee***

Vi har inte ngt direkt ännu, men vet vad vi vill ha o kommer beställa allt på tisdag.

Blev en Emmaljunga nxt90 ligg o sitt del, parasoll , refnskydd, adapter o britax babysafe. Trollbedside crib spjällsäng med tillbehör. Ergababy bärsele 360 start paket, kan användas från start o till 15 kilo eller ngt. Skötbord använder vi sambos systers som de hade till sin son.

Sedan kommer vi även beställa andningslarm.

Vi har även köpt lite kläder.

Går in i vecka 32 i morgon:)

• Lee***
    hope88 skrev 2017-04-09 18:33:18 följande:

Vi tänkte också beställa andningslarm. Känns tryggt :) Å en troll bedside crib blir det här med utöver spjälsängen i hans rum :)

Åh kul! Tänk så långt vi kommit <3

Hur är det foglossning ?
  • Lee***

Hej,

Hur går det för er? Hur mår ni? Det är väl dags för ett par st snart.

Själv går jag in i vecka 36 + 0 på måndag. Jobbar till den 24 maj men har börjat trappa ner lite.

Känner av lite sammandragningar lite då och då o magen har sjunkit en del. Känner att man börjar bli tung o trött men annars mår jag väldigt bra, inga krämpor eller ngt.

• Lee***
    hope88 skrev 2017-05-19 10:12:48 följande:

Hej hur går det för er tjejer?

I tisdags föddes vårt efterlängtade mirakel <3 En pojke på 3300g och 47cm i vecka 38+6 (igångsättning pga av foglossning och karpaltunnelsyndrom) igångsättningen gick kanon då jag redan hade mjuk tapp och var öppen 2 cm. Förlossningen gjorde självklart ont men vilken häftig upplevelse! Från första dosen av igångsättningsläkemedlet var han ute på 12 timmar och 24 min. Krystvärkar på 6 min utan en bristning så har bara en positiv upplevelse till förlossningen :)

Nu håller vi på lära känna varandra här hemma och njuter till fullo! Tänk att vi äntligen efter alla år är föräldrar <3 Magiskt!

Lycka till nu ni som väntar på bebis! Kikar in då och då och kollar läget :)

Kram på er!

Stort grattis, vad underbart att ha sin lilla bebis hos sig. Här är det 16 dagar kvar men jag hoppas att lillen vill titta ut tidigare.
  • Lee***

I går föddes vår lille pojk. Helt otrolig känsla även om jag hade en jobbig förlossning ( allt gick bra) att efter alla ivf pch hormoner så har vi fått vår efterlängtad bebis.

• Lee***

Tack för grattis hälsningarna:)

Känns fortfarande overkligt ibland, ungefär att vi skall vakna upp o allt bara var en dröm o att vi kämpar med ivf

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016