Vi som plussat efter IVF hösten 2016
Hej!
Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3
Hej!
Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3
Hej på er! Först och främst grattis till alla som plusat :)
Hur mår ni och hur går det?
Tänkte presentera mig själv :)
Jag är 28 år och gift med min A som är 29 år. Vi bor i Sthlm och gjorde vår behandling på huddinge ivf klinik.
Har nu plusat på försök 2 och är gravid i vecka 10+3. Går in i vecka 12 på onsdag <3 Är rädd för MF men tar dagarna en i taget.
Vi har BF 23 maj 2017 och är så lyckliga, men försiktigt lyckliga, inför denna graviditet!
Här är en bild från dagens ul! Så söt!
Hej på er! Först och främst grattis till alla som plusat :)
Hur mår ni och hur går det?
Tänkte presentera mig själv :)
Jag är 28 år och gift med min A som är 29 år. Vi bor i Sthlm och gjorde vår behandling på huddinge ivf klinik.
Har nu plusat på försök 2 och är gravid i vecka 10+3. Går in i vecka 12 på onsdag <3 Är rädd för MF men tar dagarna en i taget.
Vi har BF 23 maj 2017 och är så lyckliga, men försiktigt lyckliga, inför denna graviditet!
Här är en bild från dagens ul! Så söt!
Hej och välkomna. Tycker vi bör liva upp tråden lite hehe. Man e bekväm med den andra men tycker det kan vara lite okänsligt o prata inför de andra tjejerna även om de säger att d är okej.
Jag mår bra, mensvärk ganska ofta som oroar mig för mitt MF började så men saken var att det aldrig släppte utan blev värre o värre värkar. Så nu kopplar ja molvärken med något dåligt Tyvärr.
Jag är 25 (blir 26 om en månad ) o min man T är 27.
Vi gjorde vår behandling via landstingen i St göran. Har ännu inte haft mitt första ul för o se hjärtat (har den 11 nov) då får vi även se om det blir en lr två eftersom vi fick två tillbaka lr om de ens blir något, hoppas hoppas. Jag och maken har bara varit coola gällande denna graviditet för att minska, besvikelser så är det bäst så o bara ligga lågt tills man känner sig "säkrare".
Jag var på ett tidigt ultraljud hos barnmorskan i fredags. Valde detta då kliniken mätte embryot till 8mm men enligt tabeller skulle varit 11 mm. I fredags såg allt bra ut o embryot var i den storleken den skall vara, det kändes underbart. Men vi kan inte vara riktigt så glada som vi vill pga att vi fick MA i vecka 11+1. O 9 dagar tidigare hade vi sett ett hjärta slå, men den gången kom aldrig embryot i kap i storleken.
Jag har följt er diskussioner om kub och nipt jag är i den ålder då de rekommenderar att jag skall ta testet. Var helt inne på kub men efter läst tack vare er så kommer vi att välja nipt även om det är dyrt , var gör 7000 kr till i detta sammanhang...
Jag var på ett tidigt ultraljud hos barnmorskan i fredags. Valde detta då kliniken mätte embryot till 8mm men enligt tabeller skulle varit 11 mm. I fredags såg allt bra ut o embryot var i den storleken den skall vara, det kändes underbart. Men vi kan inte vara riktigt så glada som vi vill pga att vi fick MA i vecka 11+1. O 9 dagar tidigare hade vi sett ett hjärta slå, men den gången kom aldrig embryot i kap i storleken.
Jag har följt er diskussioner om kub och nipt jag är i den ålder då de rekommenderar att jag skall ta testet. Var helt inne på kub men efter läst tack vare er så kommer vi att välja nipt även om det är dyrt , var gör 7000 kr till i detta sammanhang...
Tyvärr så tror jag man kommer var lite orolig under hela sin graviditet. Men det går rätt så bra denna gång, går ju inte att påverka.
När skall ni göra kub?
Jag är i vecka 8+6. Har inga direkt symtom, förutom att jag är väldigt trött, o kissar ett par ggr varje natt. Längtar till vecka 12+0, för du har man nått en milstolpe..,
Ni var i vecka 10+4-5 eller ngt?
Tyvärr så tror jag man kommer var lite orolig under hela sin graviditet. Men det går rätt så bra denna gång, går ju inte att påverka.
När skall ni göra kub?
Jag är i vecka 8+6. Har inga direkt symtom, förutom att jag är väldigt trött, o kissar ett par ggr varje natt. Längtar till vecka 12+0, för du har man nått en milstolpe..,
Ni var i vecka 10+4-5 eller ngt?
Jaa. Jag jämför hela tiden. Minsta lilla tänker jag att nu är det knas hehe, återstår att se.
Precis ! Det var ju de som hände, molvärk som ökade o ökade som slutade med massa blod i flera dagar, så jag är helt ärrad av händelsen.
Jag försöker slappna av så gott ja kan. De dagarna jag är ledig är det okej, tycker tiden går fort då. Men när ja jobbar går allt så sakta haha.
Mitt illamående har inte kommit igång riktigt (df tror jag att det bara är en OM det blir något) ibland känner ja mig illamående inför lukter, och det är oxå nått som oroar mig förra gången var de spya varje morgon och jag fick ut lergigan mot illamåendet.
Vi är jätte nöjda med st Göran faktist, väldigt bra med kontunitet för oss, och alltid trevliga.
Vad skönt att bli av med foglossningen snart, hoppas den inte dyker upp snart igen då när man ska få de.