Filli89 skrev 2017-04-07 23:51:44 följande:
Åååh Ullared skulle jag oxå vilja dra till, men har nog inte tid för det eftersom det kmr krävas tid och pengar för d en bra bit från Sthlm men kul att du varit där, har hört att de ska ha mkt bebis prylar billigt.
Jag har nog hunnit med det mesta, skötbord, spjälsäng,babysitter, gung vagga.. lite kläder har faktist undvikit att köpa för mkt i strl 50 för de lär nog gå rätt fort, Sen har jag fått hem vagn (buggabo donkey) och baby skydd. Har lite små grejer kvar att beställa på apotea som krämer, koksalt osv o lite eko våtservetter.. men känner fortfarande stress på att mkt saknas vet inte vf.
Jag är i v29 så är lite före så förstår att du inte hunnit allt för mkt. Gällande bärsjal tror jag inte att ja kmr använda, det är för komplicerat för mig heheh. Tänkte köpa ergobaby 360 den är ergonomisk och har fyra olika lägen som man kan ha bebisen i, så det känns som att d blir den.
Jaha oki, då förstår jag att du inte har tid och att det är så långt från där du bor. Ja, dom har billiga barnkläder och jätte söta kläder. Jag har inte köpt så mycket bebiskläder än för jag vet inte riktigt vad för kön det blir och det får jag reda på onsdag. Storleksmässigt så har jag undvikit köpa 50 då min familj har sagt åt mig att inte köpa små storlekar då bebisen kommer snabbt växa ifrån sig kläderna så det har blivit från 68-74. Det går ju bara vika upp kläderna om bebisen blir för liten för kläderna.
Åh vad roligt att du har kommit så långt i graviditeten och hunnit köpa mycket saker innan bebisen kommer :) Önskar också att jag kunde köpa allt det där redan nu men det känns för tidigt. Jag har också funderat på köpa en babysitter men vet inte riktigt vart jag ska köpa en? Har sett på ikeas hemsida men jag är lite osäker på den annars tror jag att jag kommer köpa en del andra saker från ikea och några saker som är begagnade. Barnvagnen vill jag helst inte köpa begagnat. Jaha ok en buggabo donkey blev det för er :) Vad blev det för pris på den om man får fråga? :)
Förstår att det känns som det saknar något, men jag tror du har fått hem det mesta av det viktigaste :)