• typjag

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Humla85a skrev 2016-11-23 03:45:15 följande:

Jobbar nattvecka så är lite ur led med dygnen

Men ultraljudet gick iaf jättebra ett litet pyre och ett tickande hjärta. Höll på att svimma!

Fick bilder med hem också.

I mitt landsting får man inget ul förrän v18. Så jag bokade in ett till privat ul innan jul, typ i v11.

ÅÅÅh av härligt. min tur nästa vecka!
  • typjag
    Humla85a skrev 2016-11-23 09:49:15 följande:

Är så glad över ultraljudet fotade av bilderna med telefonen så jag kan titta på dom heeeela tiden.

åååh. förstår det!
  • typjag
    druvan52 skrev 2016-11-23 14:25:08 följande:

Oj wow!! Då behöver man nya byxor När är spökveckorna egentligen?

Vad är spökveckorna?
  • typjag
    Filli89 skrev 2016-11-29 14:49:23 följande:

Jaa verkligen. Underlättad för NU, haha snart kommer väl en ny oro, har kub v13 den 16 december, evigheter tills dess känns d som. Hur många här inne blir förhoppningsvis mamma för första gången föresten?

Jag! Första ultraljudet imorgon i v 8
  • typjag

Idag var jag på första VUL i v 8 å såg en liten böna å det finaste tickande lilla hjärtat. den var precis rätt storlek för sin ålder och läkaren sa att allt pekar på en hälsosam, graviditet som kommer gå hela vägen!

• typjag
    Humla85a skrev 2016-12-08 01:46:57 följande:

Gick in i v10 idag. Men måste säga att jag mer känner mig sjuk än gravid:-/ och det är ju inte som att jag har nått att jämföra med heller. Som en olustig känsla som drar runt i kroppen liksom, typ som vid magsjuka eller influensa... Ska det vara såhär?

Illamåendet ligger som i bröstet och trycker men bara kräkts en gång i helgen som var.

Har vul på måndag, så orolig att hjärtslaget ska vara borta.

Har precis samma känsla. Som en seg vinterkräkis som håller i sig i 3 veckor hittills. Mycket jobbigt...
  • typjag
    hope88 skrev 2016-12-15 10:20:57 följande:

Vecka 18 (17+1) inviger min gravidbola idag <3

Hur mår ni?

oooh va fint, längtar tills min mage står ut sådär pga bebis istället för förstoppning :-/
  • typjag
    Juliii86 skrev 2016-12-24 11:32:21 följande:

hej tjejer!

Jag behöver eran hjälp!! Jag vet inte om jag vågar tro på att detta är sant? Är på ruvardag 10 och jag kunde bara inte hålla mig för jag har känt mig så konstigt de senaste dagarna så därför bestämde jag mig att få svar nu eller aldrig.

BM säger ju att man inte ska testa sig tidigt innan testdagen för att inte få falsk positiv men stämmer det verkligen? Måste jag då vänta med och bli glad över mitt plus?

Är i chock!! Har liksom inte fattat det än att jag har plussat? Vi har försökt i över 9 år utan att lyckas. Kan det verkligen vara sant?? Snälla hjälp mig!

Skickar med en bild!

God jul! Ett klart å tydligt plus!
  • typjag

Nån som är bra på att gissa kön från ultraljud utifrån nub eller huvudform? är sååå nyfiken!

• typjag
    Filli89 skrev 2017-02-19 21:16:50 följande:

Ja du, hon har varit på väg ut x antal gånger. Fick förlossnings värkar från ingenstans o de kom tajtare o tajtare så tappen hade blivit förkortad och börjat öppna mig dessutom. Läkarna sa i stortsett finns inget o göra du kommer förmodligen få sent mf i v20, var inne på strikt sängläge i sjukhuset några dagar, sen vare en dum läkare som tyckte jag kunde gå hem igen med två veckors sjukskrivning o sen börja jobba som vanligt. Som tur var hade vi tid med läkare hos mvc två dagar senare o där såg hon att den krympt ännu mer o att fosterhinnan tom buktade ut, så d var bara en tidsfråga innan hon skulle Komma ut. Efter många om och men fick vi läkarna o sätta dit ett cerklage (ett band man opererar in för att hålla tappen) så de gjorde d o så åkte vi hem några dagar senare, väl hemma började smärtan igen så vi åkte in till akuten igen o där visade d att cerklaget börjat lossna o tappen höll på minska igen, så vi fick tid hos spec mvc, fick en grym läkare som ordnade fort bara på en timma en ny operations och en ny läkare satte ett nytt band tack Gud. Nu har den hållt hittills o vi har varit hemma sen i tisdags, sjukskriven hundra procent, har återbesök hos spec mvc på onsdag. Som en mardröm alltihop, men från o med onsdag är vi inne i i v23 o tillhör då förlossningen o inte akuten så känns lite bättre att d då måste göra allt för vår flicka, men hoppas o ber att hon inte vill komma ut ännu.

Men Gud! Jag håller alla tummar!!!!!!!!!!
  • typjag
    Humla85a skrev 2017-02-21 12:05:31 följande:

Hejsan alla!

Här var det dags för rul imorse och allt gick jättefint. Grät som tusan när jag fick se hjärtat slå på skärmen! Så mycket oro som släppte.

Fick bf framflyttat två dagar, så nu är det 10 juli som gäller också fick vi veta att det är en liten pojke som växer därinne <3

Ooh! Bad ni få veta könet eller frågade de om ni ville veta? Min tur på torsdag! Nervös!
  • typjag

RUL idag och allt såg finfint ut. Vi ska få en liten pojke <3 är så lyckliga!

• typjag

Hej allihop. V 27 idag och oj vad tiden går. Knäppt att man snart ska få bli förälder på riktigt, efter all denna kamp. Livet fortgår här och jag hänger mindre och mindre på familjeliv, så kommer avsluta min sida. tack för allt stöd genom misslyckade försök, sprutor och falka graviditetssymptom ;-P .. Stort lycka till, till er alla! Kram

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016