Filli89 skrev 2017-04-07 15:29:18 följande:
Hej tjejer, väldigt tyst här inne. Hur gåre för alla? Vi börjar närma oss allt mer? Och jag tänkte att vi kanske kunde hjälpa varandra med allt som behövs inför det kommande barnet, tex hur vi förbereder sjukhusväskan, lr alla krämer och absolut nöd som behövs inför barnets ankomst, några som köpt vagn redan? Jaa whatever låt oss prata hehe. Kram
Ja tyst har det varit ett tag nu. Hoppas alla mår bra!
Här rullar det på. Går in i vecka 35 på onsdag <3 Ett efterlängtat delmål! Hur går det för dig och bebis?
Ja men absolut :)
Vagn har vi köpt, men den står kvar i butiken än. Har inte hämtat hem den ännu, väntar ett tag till. Men det blev i alla fall en mörkgrå emmaljunga viking. Supernöjda :) Vi fick liggdelen gratis så kom undan med ett bra pris på ny vagn :)
Bb väskan är inte packad men fick veta på förlossning och föräldraförberedande utbildningen via mvc (barnmorskor från förlossningen som höll i det) att blöjor och bindor finns på bb så det behövs inte ta med. Sen är de väldigt mycket hud mot hud som gäller på bb så mycket kläder behövs inte.
Men vi tänkte ta med 2 set i strl 50 och 2 set i strl 56 beroende på strl på bebis, 2 mössor, 2 par strumpor, 2 pyjamas, filt och en kofta för hemgång :)
Sen tänkte vi packa i vår väska lite snacks, vattenflaska (lättare att dricka ut när man är i värkarbete tänker jag) lypsyl, amningsinlägg och amningskläder, ombyte till mig och maken, eget schampoo, balsam och duschtvål, hudkräm, mjukt toapapper (sjukhusets är så hårt och nog inte så skönt att torka sig med efteråt) ja och så mobilladdare och lite så :)
Tänkte packa detta typ i v37.
Vi hat förberett skötbordet men inte fyllt på något så det ska vi göra samt tvätta bebiskläder här framöver. Behövs väl blöjor, våtservetter, börjar med såna gula i skum, lite salvor för torr/irriterad hud inytoyl lr vad dem heter ska vara bra. Babyolja för bad och så, nagelfil, temp och så är väl bra med.
Bärsele och sjal har vi köpt. Sängen är bäddad. Babysitter fick vi på babyshowern som hölls förra helgen <3
Lite smått kvar att fixa men känns skönt med tidsfördriv för nu läääängtar jag/vi ;)
Hur långt har ni kommit?
Kram