vad ska man förlåta?
Lyckansost skrev 2016-10-19 22:07:20 följande:
Hej Mitt ex missbrukade...ja allt som inte va sprutor och alkohol. Jag vet inte vad som vad kopplat till" droger" Eller vad som va hans Sanna natur. Men han sårade mig rejält, stal från mig, ljög, försvann, åkte till sitt ex som han har en son med för där kunde han knarka. Eller detta va det som han sa. Han grät så han knappt kunde andas och ångrade sig så mkt, ville bara vara med mig men sa att suget tog över. Två dagar senare skickar hans ex en bild där han håller om henne. Ett nytaget kort oxå. Åter igen, han skyller på att hans enda chans att få träffa sin son är att spela med. Han knarkade ner sig när jag låg på sjukhus, valde det framför mig. När han nyktrat till ångrade han sitt beteende. Osv osv. Iallafall jag valde att lämna, bytte nr, blockade överallt och nu, snart ett år senare hörde han av sig via en sida. Skrev hej. Jag har inte svarat....förstår ingenting. Känner att han borde ha mer att komma med, eller? Ska jag svara? Ghaaaa
Ignorera bara, och träffar du på svinet, så bara säg att du gått vidare i livet och helt sonika gå där ifrån.
Denna typen av människor är så bra på manipulera, därför måste man se till att man inte ger dom chansen att manipulera.
Det är lite som en telefonförsäljare, har väl idioten i andra änden fått chansen att börjat prata, så blir man inte av med dom i första taget.
Lyckansost skrev 2016-10-19 23:00:29 följande:
Ja du, vet ju inte ens hur jag skulle börja en konversation med honom, så du har rätt. Jag har klarat mig ett år snart utan honom, fixar nog resten av livet oxå.
Haha, det är nått du inte behöver vara orolig över, det räcker du skriver en ".", så sköter han resten.
Bara ignorera, och varför inte skrota det kontot helt och email som är kopplat till detta konto.
Enklast gör du väl det genom att byta lösen ord, genom att kopiera en kortare text och bara klistra in det som nytt lösenord, både det konto och mail.
Sen kommer du inte in där igen, och sen i framtiden är du mer noga med att det inte går att identifiera dig på nätet.