• Lyckansost

vad ska man förlåta?

Hej
    Mitt ex missbrukade...ja allt som inte va sprutor och alkohol.
    Jag vet inte vad som vad kopplat till" droger"
    Eller vad som va hans Sanna natur.
    Men han sårade mig rejält, stal från mig, ljög, försvann, åkte till sitt ex som han har en son med för där kunde han knarka. Eller detta va det som han sa.
    Han grät så han knappt kunde andas och ångrade sig så mkt, ville bara vara med mig men sa att suget tog över.
    Två dagar senare skickar hans ex en bild där han håller om henne. Ett nytaget kort oxå.
    Åter igen, han skyller på att hans enda chans att få träffa sin son är att spela med.
    Han knarkade ner sig när jag låg på sjukhus, valde det framför mig.
    När han nyktrat till ångrade han sitt beteende.
    Osv osv.
    Iallafall jag valde att lämna, bytte nr, blockade överallt och nu, snart ett år senare hörde han av sig via en sida.
    Skrev hej.
    Jag har inte svarat....förstår ingenting.
    Känner att han borde ha mer att komma med, eller?
    Ska jag svara?
    Ghaaaa

• Svar på tråden vad ska man förlåta?
  • Anonym (..)

Det kan bara du själv bestämma. Funderar på om du får ut något av att svara, typ som att du vill ha en ursäkt eller höra hur saker gått för honom. Väg fördelar med nackdelar. En effekt är ju att om du svarar så öppnar du upp för konversation och kontakt igen, frågan är då ifall du vill ha kontakt med honom efter allt som hänt? Det är som sagt bara du som kan svara på vad som känns mest rätt för dig.

• Anonym (J)

Svara inte! Även om han nu skulle ha slutat missbruka så är det extremt ovanligt att man blir av med "mussbrukarbeteendet". Missbrukare är så vana att ljuga att de gör det automatiskt, även Om sådanT som inte rör själva missbruket. Den "reflexen" försvinner inte bara för att missbruket eventuellt gör det. Håll dig undan så du slipper bli indragen i nya saker som kommer att skada dig.

• Lyckansost
    Anonym (J) skrev 2016-10-19 22:20:20 följande:

Svara inte! Även om han nu skulle ha slutat missbruka så är det extremt ovanligt att man blir av med "mussbrukarbeteendet". Missbrukare är så vana att ljuga att de gör det automatiskt, även Om sådanT som inte rör själva missbruket. Den "reflexen" försvinner inte bara för att missbruket eventuellt gör det. Håll dig undan så du slipper bli indragen i nya saker som kommer att skada dig.

Ja detta känner jag nog oxå, fan skiträdd för att bli blåst igen :/
  • Lyckansost
    Anonym (..) skrev 2016-10-19 22:14:31 följande:

Det kan bara du själv bestämma. Funderar på om du får ut något av att svara, typ som att du vill ha en ursäkt eller höra hur saker gått för honom. Väg fördelar med nackdelar. En effekt är ju att om du svarar så öppnar du upp för konversation och kontakt igen, frågan är då ifall du vill ha kontakt med honom efter allt som hänt? Det är som sagt bara du som kan svara på vad som känns mest rätt för dig.

Ja du, vet ju inte ens hur jag skulle börja en konversation med honom, så du har rätt.
    Jag har klarat mig ett år snart utan honom, fixar nog resten av livet oxå.
  • Ganyca

Jag skulle vara väldigt försiktig om jag var du.

Risken finns, hur mycket du själv kanske inte tror det till en början, att det kommer komma upp gamla känslor, du ursäktar honom och förminskar problemen som var, dvs börjar tvivla på dig själv och "det var kanske inte så farligt och även om det var det så är han är ju nykter nu (om han skulle vara det)".

Sen slutar det med att du är där igen och blir sårad.

• Anonym (Man)

Nej..skit i han. Här inte av dig. Eller skriv att du har gåtta vidare o inte vill ha kontakt med honlm. Det finns så många vettiga människor där ute. Satsa inte mer på killen. Han har ju redan fått sjukt många chanser? Nån gång måste det vara nog.

• klyban
    Lyckansost skrev 2016-10-19 22:07:20 följande:
    Hej Mitt ex missbrukade...ja allt som inte va sprutor och alkohol. Jag vet inte vad som vad kopplat till" droger" Eller vad som va hans Sanna natur. Men han sårade mig rejält, stal från mig, ljög, försvann, åkte till sitt ex som han har en son med för där kunde han knarka. Eller detta va det som han sa. Han grät så han knappt kunde andas och ångrade sig så mkt, ville bara vara med mig men sa att suget tog över. Två dagar senare skickar hans ex en bild där han håller om henne. Ett nytaget kort oxå. Åter igen, han skyller på att hans enda chans att få träffa sin son är att spela med. Han knarkade ner sig när jag låg på sjukhus, valde det framför mig. När han nyktrat till ångrade han sitt beteende. Osv osv. Iallafall jag valde att lämna, bytte nr, blockade överallt och nu, snart ett år senare hörde han av sig via en sida. Skrev hej. Jag har inte svarat....förstår ingenting. Känner att han borde ha mer att komma med, eller? Ska jag svara? Ghaaaa

Ignorera bara, och träffar du på svinet, så bara säg att du gått vidare i livet och helt sonika gå där ifrån.
    Denna typen av människor är så bra på manipulera, därför måste man se till att man inte ger dom chansen att manipulera.
    Det är lite som en telefonförsäljare, har väl idioten i andra änden fått chansen att börjat prata, så blir man inte av med dom i första taget.

Lyckansost skrev 2016-10-19 23:00:29 följande:
    Ja du, vet ju inte ens hur jag skulle börja en konversation med honom, så du har rätt. Jag har klarat mig ett år snart utan honom, fixar nog resten av livet oxå.

Haha, det är  nått du inte behöver vara orolig över, det räcker du skriver en ".", så sköter han resten.
    Bara ignorera, och varför inte skrota det kontot helt och email som är kopplat till detta konto.
    Enklast gör du väl det genom att byta lösen ord, genom att kopiera en kortare text och bara klistra in det som nytt lösenord, både det konto och mail.
    Sen kommer du inte in där igen, och sen i framtiden är du mer noga med att det inte går att identifiera dig på nätet.

• Lyckansost
    Ganyca skrev 2016-10-19 23:06:03 följande:

Jag skulle vara väldigt försiktig om jag var du.

Risken finns, hur mycket du själv kanske inte tror det till en början, att det kommer komma upp gamla känslor, du ursäktar honom och förminskar problemen som var, dvs börjar tvivla på dig själv och "det var kanske inte så farligt och även om det var det så är han är ju nykter nu (om han skulle vara det)".

Sen slutar det med att du är där igen och blir sårad.

Det känns lite så nu, tiden gör ju så att det inte gör lika ont.
    Får påminna mig om allt som hänt.
    Är nog jävligt arg oxå över att det enda han hade att komma va ett ynkligt hej.
    Förtjäna fan en hel roman haha
  • Lyckansost

Jag är ju så korkad :(
    Träffade honom och alla känslor kom tillbaka, han grät och sa att han aldrig ville lämna mig igen.
    Och att han skulle göra allt i sin makt för att jag skulle lita på honom igen.

Men...nu är han borta igen, inget kämpande för han hat annat som han bryr sig om mer.
    Så jävla korkad jag är, va trodde jag.

• klyban
    Lyckansost skrev 2016-11-23 18:43:47 följande:
    Jag är ju så korkad :( Träffade honom och alla känslor kom tillbaka, han grät och sa att han aldrig ville lämna mig igen. Och att han skulle göra allt i sin makt för att jag skulle lita på honom igen. Men...nu är han borta igen, inget kämpande för han hat annat som han bryr sig om mer. Så jävla korkad jag är, va trodde jag.

Jo, lite korkad var du nog.

Men samtidigt är denna typ av människor mycket duktiga på att manipulera.
    med tanke på beteende så har han helt säkert någon diagnos eller misstänkt sådan och bokstavsdiagnos känns rätt troligt.

Så du måste inse att allt som kommer ur denna mun är rent skitsnack i ett enda syfte att snacka ner dig och få som den vill ett tag.
    Om det är sex, pengar eller nått annat vet jag inte, men du borde veta detta nu när det blev som det blev.
    Hur många dagar höll det då innan det börja bli konstigt?
    Eller startade detta direkt?

Och nästa gång du kommer tillbaka till denna situation, så kom nu förtusan ihåg hur illa det blev nu och alla andra gånger.
    Så du slipper slösa bort mer tid på denna loser.

• Lyckansost
    klyban skrev 2016-11-23 20:21:53 följande:

Jo, lite korkad var du nog.

Men samtidigt är denna typ av människor mycket duktiga på att manipulera.
    med tanke på beteende så har han helt säkert någon diagnos eller misstänkt sådan och bokstavsdiagnos känns rätt troligt.

Så du måste inse att allt som kommer ur denna mun är rent skitsnack i ett enda syfte att snacka ner dig och få som den vill ett tag.
    Om det är sex, pengar eller nått annat vet jag inte, men du borde veta detta nu när det blev som det blev.
    Hur många dagar höll det då innan det börja bli konstigt?
    Eller startade detta direkt?

Och nästa gång du kommer tillbaka till denna situation, så kom nu förtusan ihåg hur illa det blev nu och alla andra gånger.
    Så du slipper slösa bort mer tid på denna loser.

Hahaha ja jag ska försöka.
    Hmm ja du, han kom hit och vi pratade lite.
    Han snacka om att han ville göra "rätt" för sig och att hans känslor inte förändrats.
    Sedan började det bli massa strul, hans rumskompis va skyldig ngn pengar och drog in han i allt samtidigt som han inte tog några droger. Och då kände han ju av ångesten över att detta va farliga människor.

Han hade inga pengar så han sålde möbler i sitt hem för att åka å träffa mig och han fick inte en krona av mig.

Tror att vi va inne på tredje veckan när JAG fick mig ett psykbryt och bad honom dra av ren rädsla för att bli dumpad, sedan gick det ett par dagar och jag ringde honom för att be om ursäkt och då va han inte alls säker längre på vad han ville, han va så stressad över det här med pengarna och hundra andra grejer att han inte ens haft mig i tankarna typ.
    Och detta kommer från killen som inte kunde leva utan mig och va så glad att han fått möjligheten att få bli min igen....
    så att det slutade med att jag skicka ett sms där jag förklarade att han bara kunde bekräfta att han ville gå vidare så blev allt så, men att va feg å inte säga ngt inte är ok.
    Då svarade han "va?, så är det inte alls.
    Men jag har så jävla ont i käken, för den har låst sig så nu är jag påväg till käklirurgen på Sahlgrenska.
    Och på det svarade jag inte och han har inte hört av sig.
    Så ja, över är det definitivt.
    Fattar ingenting, orkar inte ens bry mig, fast ändå så gör man ju det.
    Han är nog inte redo att bygga upp ett liv med mig, lättare att träffa någon som inte vet ett skit och bara kunna ljuga ihop ngt.
    Äsch helvetesfan för kärlen haha
Svar på tråden vad ska man förlåta?