Inlägg från: Anonym (Qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwerty)

Jag har väl rätt att kräva planering i mitt eget liv?

Anonym (Ans) skrev 2016-10-19 21:27:20 följande:

Men... fortfarande ingen som svarar på min fråga!?

Har jag inte rätt att kräva att få veta några dagar innan om barnet tänker komma under helgen? Eller är det bara för mig att acceptera att man kan ringa 1 timme innan och vill komma?

När barnet ändå kommer, vill hen umgås med oss och tvärtom.

Sist hade vi planerat och börjat sortera vindsförråd och uteförråd som var proppfullt med saker, när barnet ringde och ville komma. Vi förklarade att vi sorterade i förråd men javisst får du komma!

När barnet väl kom ville hen åka till simhallen och gå på bio med oss.

Pappan lämnade förråd och åkte med sitt barn.

Det slutade med att jag själv fick sortera och rensa alla förråd. Bära tungt och köra till tippen för att slänga. Jag höll på från 8 på morgonen till 19 på kvällen.

Det handlar om att jag har väl rätt att få planera mitt liv och inte röra om hela helgen, bara för bonusbarnen kan ringa 1 timme innan och meddelar att hen ska komma.

• Anonym (Qwerty)

Men för i...

Här hemma går vi under devisen "man är alltid välkommen". Dina situationer kunde lätt ha undvikits. Du hade också kunnat välja att följa med, eller säga till mannen att du inte ville sortera förrådet själv och skjutit upp förrådsorteringen. Så det är inte ett dugg synd om dig där.

Har ni redan planer när barnet er är det bara berätta det för denna och får välja mellan att inte komma, sitta hemma själv eller följa med på era planer.

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (Prio 1) skrev 2016-10-21 12:47:34 följande:

Inte för att det egentligen spelar nån roll, men varför skriver så många " han" och "grabben", när ts skriver "barnet" och "hen"?

Det blir som viskleken. En börjar med att skumläsa, tror att det står han, alternativt tar för givet att det är en han. En annan ser att tidigare skribent skrivit han/son/grabb och tar för givet att det tidigare kommit fram att det är en kille det handlar om osv osv.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Känner igen) skrev 2016-10-21 13:17:35 följande:

Känner igen detta, och det verkar vara väldigt vanligt. Jag, mamman, MÅSTE alltid orka, det tas för givet. Jag har inget val, inte ens om jag är sjuk. Medan pappan alltid har möjlighet att välja bort sitt helgumgänge om han "känner sig lite risig", "har tenta", "har haft mycket på jobbet", "ska ha besök av en vän och det kan bli en del sprit" etc. etc.. Bland annat därför tycker jag att det är fel att pappor generellt ska ha lika rättigheter som mammor.

Alltså ursäkta va? Tycker du det här på allvar?

Du är en sådan där som tycker att det är fullt rimligt att straffa skolkande elever med avstängning också va?

Lika logiskt resonemang som ditt
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Känner igen) skrev 2016-10-22 23:07:10 följande:
    Det är ju inte bara jag, utan jag hör det här igen-och-igen. Både av kvinnor jag känner i verkligheten och på olika forum. 
    Jag har hört igen-och-igen att arbetslösa och sjukskrivna är mindre värda än de som har ett arbete. Både i verkligheten och på massvis olika forum. 
    Alltså måste det också vara sant
Svar på tråden Jag har väl rätt att kräva planering i mitt eget liv?