Inlägg från: Anonym (Prio 1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Prio 1)

Jag har väl rätt att kräva planering i mitt eget liv?

Umgänget brukar ju ändras en del när barnen kommer i tonåren. Det är ju helt naturligt. Man får nog räkna med att det blir mer flexibelt. 

Hade jag haft mitt barn så sällan som vh, så hade jag  tagit tillvara på alla tillfällen att umgås med mitt barn.

• Anonym (Prio 1)
    Anonym (Julia) skrev 2016-10-20 05:10:25 följande:

Låter man en unge i den åldern styra och ställa så lär man få många jobbiga år framför sig.
    Det handlar om en tonåring, inte ett förskolebarn!

Men man älskar ju sina barn antingen de är små, tonåringar eller vuxna.. Man kanske vill umgås med sin 13-åring så ofta man får tillfälle, och inte bestraffa barnet för att det vill komma lite mer spontant.
  • Anonym (Prio 1)
    sextiotalist skrev 2016-10-20 11:25:19 följande:
    Och om barnet känner sig straffad för att pappan ( i det här fallet) inte släpper allt vad han har för händerna och umgås på det sättet som bara barnet vill, då finns det nog redan en del problem att ta tag i.

Jag anser att det är väldigt viktigt att barn och föräldrar får möjlighet att umgås på egen hand, men inte alltid och inte på bekostnad av andra.

Hade det varit hemma hos oss, då hade städningen pågått även om sambons barn kommit över. Eventuella roliga aktiviteter hade fått vänta tills det man hade påbörjat avslutas.
    Hade jag haft så lite tid med mitt barn under uppväxten som vh, vilket verkligen inte är mycket, så hade jag utan svårighet kunnat släppa dammsugaren och dammvippan, om barnet ville komma på spontanvisit. Städning hade inte prioriterats vid sådana tillfällen.  Och hade jag varit bonusmamman, så hade jag tagit över städandet själv -  utan problem.
  • Anonym (Prio 1)

Inte för att det egentligen spelar nån roll, men varför skriver så många " han" och "grabben", när ts skriver "barnet" och "hen"?

• Anonym (Prio 1)
    Anonym (Qwerty) skrev 2016-10-21 13:01:46 följande:
    Det blir som viskleken. En börjar med att skumläsa, tror att det står han, alternativt tar för givet att det är en han. En annan ser att tidigare skribent skrivit han/son/grabb och tar för givet att det tidigare kommit fram att det är en kille det handlar om osv osv.
    Haha, ja det är ju så en trådsanning föds. Nu är ju detta egentligen en bagatell. Det finns betydligt värre trådsanningar som en del är snabba att ta till sig, och allt blir helt fel.
Svar på tråden Jag har väl rätt att kräva planering i mitt eget liv?