Jag har väl rätt att kräva planering i mitt eget liv?
Du har väl rätt att planera DIN tid och DITT liv oavsett om bonus kommer eller inte.
Personligen så har jag detta problem med min 15- åring. Hon kan höra av sig på onsdagen och meddela att hon inte kommer för att hon blev bjuden till någon klasskompis. Vi gör då upp andra planer som t ex åka och hälsa på vänner över helgen eller hitta på någon aktivitet med de yngre barnen. Så ångrar sig 15- åringen fredag eftermiddag när väskorna står packade och säger att hon kommer ändå. Välkommen! Men när vi berättar vad vi ska göra klagas det på aktiviteterna. Det är barnsligt eller tråkigt och det finns ingen täckning vid stugan etc. Det är inget hotell vi driver här.
Ibland har vi delat på oss och ibland inte. Någon gång har det hänt att vi frågat om hon vill med på en resa men hon har haft annat för sig. Någon dag innan avresa hör hon av sig och säger att hon vill med ändå men då är det för sent. Det kan vara fullbokat eller så har biljettpriserna gått upp så pass mycket att jag inte har råd att köpa en till då.