• Sussie11

Ruvare oktober 2016

lellisen skrev 2016-10-23 16:50:41 följande:

GRATTIS till plus ?? Här ekar INTE gravid på testet så börjar förstå att det är så, som sagt ruvardag tio med en tvådagars idag. Borde ju visa på digitalt då tycker jag!!

Ge absolut inte upp!! Fortfarande tidigt! Jag håller tummarna!!!
  • Sussie11
    Elise86 skrev 2016-10-25 22:04:56 följande:
    Jag hakar på! Gjorde äggplock idag och återinförande på torsdag! Hur går det för dig? När ska du ta testet?
    Välkommen till tråden! Hoppas äggploxket gick bra! Jag har testdag 31/10 men tjuvtestat ruvdag 10 och 13 båda testen visade gravid...
  • Sussie11
    Grejsan skrev 2016-10-25 22:19:48 följande:

Hoppar in här om det går bra:) gjorde fet igår och har fått testdag 6/11 känns sååå långt dit. Känner inte mycket idag förutom att jag varit dålig i magen men det kan ju vara vad somhelst.. stort lycka till iaf till alla som kämpar på för något som alldeles för många tar för givet tyvärr!

Välkommen! :)
  • Sussie11
    Foscio skrev 2016-10-26 10:17:36 följande:

Har testdag på fredag. Varje gång jag går på toaletten är jag nervös för att upptäcka att mensen ska ha kommit. Så himla jobbigt! :p Den borde komma när som helst men än så länge ingenting. Hoppas!

Håller tummarna!
  • Sussie11
    mrsnyberg skrev 2016-10-26 20:25:44 följande:

Igår och idag fick jag ljus rosa flytning på trosskydd, är på ruvdag 13 och kör på Lutinus 3 ggr/dag, är det normalt?
    Har läst någonstans att det är normalt att blöda på ruvdag 12-14?
    Lite nojig här...

Jag fick det på ruvardag 9... sen har det varit och till...
  • Sussie11
    chbw skrev 2016-10-28 07:07:32 följande:

Får jag hoppa med? Första ivf-försöket och gjorde återföring med 3dagars embryo igår. testdag 14november :)

Välkommen!
  • Sussie11
    Rosen82 skrev 2016-10-28 22:26:21 följande:
    Hej Sussie11,

Hur har det gått för dig? Jag avskyr också lutinus men blir man gravid så är det ju värt det men just nu har jag inget större hopp. Har fått två blödningar idag och är jätteorolig. Fick den ena blödningen på jobbet och det resulterade i en ångestattack så jag var tvungen att åka hem. Hur gör du för att leva ett normalt liv?
    Hej,

Jag har oxå haft små blödningar/flytningar, men jag har testat gravid ruvardag9 och 13.. har officiell testdag måndag.. så ge inte upp!!! Jag håller tummarna..
    jag tror att leva ett normalt liv inte riktigt är möjligt.. men jag pratar mycket med nära och kära för att lätta upp lite av ångesten ibland! Kram
  • Sussie11
    Rosen82 skrev 2016-10-30 08:03:26 följande:

Det är nog kört för mig nu :( Igår kväll kom det jättemycket blod och det vill inte sluta. Fy vad ledsen jag blir :(

Ge inte upp! Kram
  • Sussie11
    Snöflinga88 skrev 2016-10-30 10:14:44 följande:

Äntligen fått mitt första positiva graviditetstest efter försök i 4 år 8 månader/ första ivf.

Håller tummarna för att ni andra ruvare får ert +

Grattis!
  • Sussie11
    BiancaLumen skrev 2016-11-01 08:12:34 följande:

Får jag fråga er alla en sal.

Svullen mage som är som en ballong som inte ens går att dra in? Är det nån mer som har så än jag?

Börjar bli orolig nu för den klotrunda magen verkar inte vilja ge med sig snarare tvärtom. Och upp 2kg på två veckor sedan äp. Det kan ju inte vara fettvikt tänker jag så snabbt.

Bör man ringa sin klinik?

Tycker absolut du ska höra av dig till din klinik!
    Det kan vara tecken på överstimulering, behöver inte vara det men det du beskriver är symtom för det.

Håller tummarna att allt ska vara bra!!
    Kram!
  • Sussie11
    BiancaLumen skrev 2016-11-01 16:17:13 följande:
    Tack för svar och omtanke!

Jag var medel-överstimulerad och får nu även ta blodtunnande sprutor. Är jobbigt med andningen och ska tillbaka på torsdag för att mäta vätskan igen.

Men- det visade sig även att det fanns en anledning till att svullnaden eskalerat.

JAG FICK ETT PLUS!! Lite tidigt att testa rd-12.

Så en mindre bra sak idag och en jättebra sak!

Kram
    Åh men grattis!!! :D hoppas svullnaden minskar!
  • Sussie11
    shrigley skrev 2016-11-15 10:02:43 följande:

Uppdatering (kanske av intresse för övriga):
    kliniken ringde tillbaks till mig o jag fick prata med en läkare om min oro vglåga värden på CB-testen. Han dömde ut allt testande efter att graviditet hade konstaterats, dvs att man hade testat tydligt positivt. CB veckoindikator särskilt skapade bara mer oro än det gav någon indikation på hur graviditeten fortlöpte eller inte. HcG kunde variera mkt mellan olika personer och det fanns bara ett sätt att kolla och det är genom ett UL. Så jag får nu snällt hålla mig till tåls i 9 dagar till - vilket blir svårt eftersom jag inte har några symptom.

Mina symtom har verkligen kommit och gått, vissa dagar har jag inte känt någonting (förutom panik :) ) andra dagar mår jag pyton..
    Pratade med en väninna som har två barn, hon kände ingenting de första veckorna så det är väldigt individuellt. Försök att inte tänka på hur alla andra upplever sin graviditet.. utan utgå från dig själv. ;) har själv VUL 24/11 och är super nervös/förväntansfull/glad/rädd :)
    Kram!
  • Sussie11
    shrigley skrev 2016-11-15 13:52:38 följande:
    Tack Sussie! Då har vi VUL samma dag, är du också i v 7 nu?
    Vecka 8 (7+1)
Svar på tråden Ruvare oktober 2016